APP Cl@ve en iOS
Saltar índex de la informacióActivació del dispositiu
El procés d'activació de l'APP no serà necessari si l'usuari ja tenia registrat aquest dispositiu en Cl@ve PIN ja que en instal·lar l'aplicació, només indicant el patró de seguretat del dispositiu, aquest quedarà activat.
En cas contrari, per activar el dispositiu, el primer pas serà indicar el DNI o NIE i la dada de contrast que correspongui:
- Data de validesa , per a DNI ;
- Data d'expedició, per a DNI permanent (01-01-9999);
- Número de suport , si és un NIE.
A la part inferior disposes de l'enllaç"Com obtenir la data de validesa del seu DNI (o la data d'expedició si és un DNI permanent)?" que et dirigeix al contingut d'ajuda que explica detalladament com localitzar aquesta dada en els diferents tipus de document d'identitat existents.
Per indicar la data del document s'activarà el selector de dia , mes i any del dispositiu; una vegada seleccionada, prem "Acceptar".
Si es tracta d'un NIE, situa-te en el camp "NÚM. suport" i completa-ho amb el teu número de suport. En aquest cas també disposes de l'enllaç d'ajuda"Com obtenir el número de suport del seu NIE ?" en el que t'indiquem on es localitza el suport en el teu document o targeta i com has de consignar-ho.
Si l'usuari no està registrat en Cl@ve, l'APP ofereix la possibilitat de registrar-se en aquell moment.
-
Si selecciones "Amb certificat electrònic" l'APP et permetrà escollir el certificat electrònic instal·lat en l'aplicació (si no ho tens també podràs importar-ho en aquell moment). En aquest cas quedaràs registrat en un nivell avançat.
-
Si selecciones "Per videotrucada" (Temporalment no es troba disponible ), et comunicarà amb un agent que procedirà al registre en aquell moment (necessites tenir instal·lada l'APP ZOOM en el dispositiu i a més activar la cambra i el so).
-
Si selecciones "Mitjançant carta al domicili fiscal" podràs sol·licitar l'enviament de la carta al teu domicili fiscal i, una vegada rebuda, registrar-te amb el codi CSV (Codi Segur de Verificació) de la carta.
-
També pots seleccionar el registre presencial.
Si l'usuari ja està registrat en Cl@ve, es passa al procés d'activació de l'usuari, per a què s'ofereixen diverses alternatives:
-
Activar per SMS. S'enviarà un SMS al telèfon mòbil associat al registre en Cl@ve amb un codi d'activació de 6 caràcters numèrics que tindrà una validesa de 5 minuts. Introdueix el codi que has rebut. En cas que sigui necessari actualitzar el número de telèfon associat a Cl@ve, pots utilitzar l'opció"CANVIAR NÚM. TELÈFON" per enllaçar amb el servei de modificar número de telèfon mitjançant videotrucada o amb certificat. No obstant això, l'opció de modificació de número de telèfon per videotrucada temporalment no es troba actiu.
Després prem "Activar dispositiu". Si no reps l'SMS o finalitza el comptador del temps i, per tant, caduca el codi, pots prémer "Reenviar codi" perquè t'enviem un nou missatge. Si el procés es realitza correctament es mostrarà un avís indicant que s'ha activat el dispositiu correctament i que un usuari només pot quedar activat en un dispositiu.
-
Activar amb certificat electrònic. En aquest cas serà necessari disposar d'un certificat programa instal·lat en l'aplicació. En primer lloc, l'APP et sol·licita el mecanisme de seguretat per desbloquejar el dispositiu. Si encara no està instal·lat, prem "Afegir certificat".
Escull el fitxer PFX o P12 amb la còpia del certificat en la ubicació en la que el tinguis guardat. Introdueix la contrasenya que hagis establert per protegir la clau privada del certificat. Després, prem "Instal·lar certificat". Novament se sol·licitarà el mecanisme d'autenticació del dispositiu. Si l'activació s'ha realitzat correctament es mostrarà l'avís"Dispositiu activat".