Com contestar a la diligència d'embargament
La resposta a una diligència d'embargament és obligatòria, independentment de què ja s'hagi realitzat el pagament del deute o no es mantingui relació amb el deutor.
Tria "Resposta a la diligència d'embargament"si desitges accedir sense identificació electrònica o "Resposta a la diligència d'embargament amb identificació" si disposes de certificat electrònic, DNIE o Cl@ve. En cas de no disposar d'identificació electrònica pot accedir un tercer autoritzat com a col·laborador o apoderat del titular.
Si t'identifiques amb certificat electrònic, DNIE o Cl@ve no serà necessari indicar el NIF de l'obligat (deutor) ni el número de diligència. Si accedeixes sense identificació electrònica incorpora les dades que se sol·liciten i prem "Buscar".
Una vegada localitzada la diligència, accedeix a ella fent clic en el NÚM. de Diligència.
Selecciona la situació amb el deutor en la data de la recepció de la diligència d'embargament (encara que per defecte ve marcada l'última opció) i prem "Continuar". Depenent del seleccionat hauràs de seguir contestant a les opcions que se't plantegin.
Finalment, fes clic a "Veure PDF" perquè s'activi el botó "Enviar" i presentar la resposta.
Només és possible contestar una vegada a una diligència d'embargament. Si ja ha estat contestada, en intentar contestar novament, apareixerà l'error: "No s'han obtingut resultats per a aquestes dades" o "Diligència no trobada". Aquests missatges també poden aparèixer si s'acaba de signar la diligència i no s'ha actualitzat l'estat de la mateixa per la qual cosa es detecta com no "disponible", en aquest cas espera un temps prudencial i reintenta la consulta.
Per comprovar si una diligència ha estat contestada per Internet (i veure la resposta) accedeix a l'enllaç"Impressió de l'annex presentat per Internet", aquesta opció no requereix certificat electrònic, DNI electrònic o Cl@ve, només les dades de la diligència, pagador i deutor.
Si la resposta s'ha realitzat a través de l'opció"Contestar requeriments o presentar documentació relacionada amb una notificació rebuda de l'AEAT"el resultat no es reflecteix en l'opció: "Impressió de l'annex presentat per Internet". En aquest cas, fins que no es tramiti l'expedient per un agent no podrà generar les cartes de pagament en la pàgina web.
Pots contestar només amb el CSV de la diligència tenint en compte que per presentar recurs és necessari disposar d'identificació electrònica.
Una vegada contestada la diligència d'embargament, serà possible generar i obtenir les cartes de pagament.