Forma i procediment
T'expliquem com incorporar la successió o la representació legal a aquest Registre
Tret dels supòsits en què la incorporació s'efectuï d'ofici, la incorporació de la successió i de la representació legal al Registre exigirà que persones successores o representants legals, respectivament, aportin els documents que, segons la normativa civil o mercantil, acreditin la defunció i successió de la persona física, l'extinció i successió de la persona jurídica o entitat mancada de personalitat jurídica a què es refereix l'article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, o que acreditin la representació legal de la persona mancada de capacitat d'actuar. En particular, en el cas de successió de persones jurídiques o entitats mancades de personalitat jurídica, haurà d'acreditar-se la cancel·lació registral de la persona jurídica o entitat mancada de personalitat jurídica extingida, en tots aquells casos d'inscripció obligatòria.
També han de complimentar l'Annex III de la Resolució de 18 de maig de 2010 de la Direcció General de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, per la qual es regula el registre i gestió d'apoderaments i el registre i gestió de les successions i de les representacions legals de menors i incapacitats, per a la realització de tràmits i actuacions per Internet davant l'Agència Tributària, on haurà de constar obligatòriament la signatura de la persona successora o del representant legal de la persona mancada de capacitat d'actuar conforme a dret.
La incorporació s'efectuarà d'ofici quan la successió sigui advertida per l'Administració tributària mitjançant consulta en un registre, es tingui coneixement a través de qualsevol procediment o comunicació en relació amb l'aplicació dels tributs o hagi estat obtinguda com a conseqüència de la utilització de les competències dels articles 93 i 94 de la Llei 58/2003, General Tributària.