Normes de funcionament
Basades en els principis de transparència i confiança mútua
(nova redacció després de les modificacions aprovades en la tercera sessió plenària del Fòrum)
II. Funcions
II.1. Funcions del Fòrum
A proposta de qualsevol dels seus membres, en el Fòrum es podrà tractar qualsevol qüestió referida a matèries tributàries d'interès comú i a la relació entre l'Agència Tributària i els treballadors autònoms, amb els següents objectius:
- Aprofundir en el coneixement mutu entre l'Agència Tributària i els treballadors autònoms representats en el fòrum, en un marc de cooperació, transparència, rigor tècnic, objectivitat, proporcionalitat i receptivitat.
- Augmentar la seguretat jurídica dels treballadors autònoms, analitzant les modificacions normatives en curs en cada moment, i difonent les novetats normatives i els criteris d'actuació de l'Agència Tributària en la seva aplicació.
- Millorar l'aplicació del sistema tributari, reduint càrregues fiscals indirectes, fomentant l'ús de l'administració electrònica en les relacions dels treballadors autònoms amb l'Agència Tributària, donant a conèixer e fins i tot anticipant les noves facilitats ofertes per l'Agència Tributària per al compliment de les obligacions fiscals, etc.
- Impulsar el desenvolupament de projectes de digitalització que permetin facilitar la relació entre l'Agència Tributària i els treballadors autònoms.
- Millorar la prevenció i lluita contra el frau, col·laborant en la detecció i cerca de solucions respecte a aquelles pràctiques fiscals fraudulentes que puguin desenvolupar-se en els diferents sectors econòmics per prevenir la seva extensió i en el foment del rebuig social del frau fiscal.
- Elaborar un Codi de Bones Pràctiques de Treballadors Autònoms.
No es tractaran en el fòrum supòsits o expedients concrets.
Els acords adoptaran la forma d'informes o recomanacions en relació amb les matèries tractades en el Fòrum, per la qual cosa mancaran d'efectes jurídics vinculants. El Fòrum establirà els cursos de comunicació pública dels acords adoptats en el mateix.
II.2. Funcions de la Presidència
Correspon a la Presidència:
-
Dirigir, promoure i coordinar l'actuació del Fòrum, convocant i presidint les sessions.
-
Fixar l'ordre del dia de les sessions, tenint en compte les propostes i peticions formulades pels seus membres en els termes previstos en aquestes Normes de Funcionament.
-
Encomanar a la Secretaria Tècnica la realització d'estudis, informes o treballs relacionats amb les matèries tractades o que es tractin en el Fòrum.
-
Quantes unes altres funcions se li atribueixen en aquestes Normes de Funcionament.
II.3. Funcions de la Secretaria Tècnica
Corresponen a la Secretaria Tècnica les següents funcions:
-
Impulsar i donar suport als treballs del Fòrum, proposar temes a tractar i preparar la documentació relativa als mateixos.
-
Coordinar els estudis, informes o treballs que determini el Fòrum o la Presidència i els estudis comparatius sobre les matèries pròpies del Fòrum.
-
Estendre les actes de les sessions del Fòrum i dels grups de treball.
-
Disposar la difusió i publicitat dels acords adoptats pel Fòrum.
-
Quantes unes altres funcions se li atribueixen en aquestes Normes de Funcionament.
II.4. Funcions dels membres del Fòrum
Correspon als membres del Fòrum:
-
Participar en les sessions del Ple del Fòrum i dels Grups de treball dels que formin part, proposant a la Presidència la inclusió de temes a l'ordre del dia amb suficient antelació.
-
Presentar propostes per a la seva discussió pel Ple del Fòrum o per al seu estudi en els Grups de treball o per la Secretaria Tècnica, planificant l'actuació dels mateixos.