Preguntes freqüents
Coneix la informació més rellevant del portal de subhastes del BOE
Dipòsits
En les subhastes tributàries és obligatori realitzar un dipòsit per licitar.
Pot realitzar el dipòsit en qualsevol moment durant els 20 dies del període de licitacions de la subhasta. No obstant això, atès que el sistema de constitució de dipòsits utilitza sistemes informàtics de terceres parts, és recomanable realitzar la constitució del seu dipòsit amb més d'un dia d'antelació respecte a la data de conclusió del període de licitacions de la subhasta.
Els dipòsits de subhastes es realitzan exclusivament a través del Portal de subhastes, utilitzant un compte de la que vostè sigui titular o autoritzat i que pertanyi a alguna de les entitats col·laboradores de la passarel·la de pagaments de l'Agència Tributària, llistat del qual pot consultar en entitats col·laboradores de l'AEAT.
Pot utilitzar qualsevol compte que pertanyi a una de les entitats col·laboradores, en què vostè sigui titular o representant autoritzat.
Els comptes amb més d'un titular, que necessitin de la signatura de diversos per operar no poden ser utilitzades en el Portal de subhastes per a la constitució de dipòsits.
Pot realitzar un dipòsit amb un compte titular del qual sigui una societat, sempre que vostè sigui representant autoritzat en aquell compte. Per això haurà d'entrar amb el seu certificat en el Portal de subhastes a indicar en la pantalla de constitució de dipòsit que el compte és d'una societat.
- Si no és el postora guanyador i NO ha sol·licitat reserva de postura, el seu dipòsit serà retornat una vegada conclogui el període de licitacions de la subhasta
- Si no és el postora guanyador i ha sol·licitat reserva de postura, el seu dipòsit serà retornat una vegada la subhasta sigui adjudicada i finalitzada per l'Autoritat Gestora.
- Si la subhasta (o un lot, si la subhasta té lots d'adjudicació separada) és cancel·lada per l'Autoritat Gestora, el seu dipòsit serà retornat en el moment de la cancel·lació.
El Portal de subhastes no pot indicar-li el termini per a la devolució del seu dipòsit. Si ha sol·licitat reserva de postura, el seu dipòsit no serà retornat fins que l'Autoritat Gestora completi el procés d'adjudicació i finalitzeu la subhasta. El termini per a la finalització de la subhasta i, per tant, per a la devolució del seu dipòsit, depèn del procés d'adjudicació de la subhasta.
No. Si ha realitzat reserva de postura el seu dipòsit no podrà ser retornat pel Portal fins que l'Autoritat Gestora comuniqui la finalització de la subhasta al Portal de subhastes. Una vegada l'Autoritat Gestora realitzi aquesta comunicació, el seu dipòsit serà retornat i la subhasta apareixerà en el Portal amb la indicació "LA SUBHASTA HA ESTAT FINALITZADA PER L'AUTORITAT GESTORA".
No. L'Autoritat Gestora pot suspendre la subhasta per un període determinat. En aquest cas, tots els dipòsits seran retinguts per a la represa de la subhasta.
Pot conèixer en cada moment l'estat dels seus dipòsits accedint al Portal de subhastes, a l'opció"El meu perfil", en la solapa identificada com "Els meus dipòsits".
En cas d'incidència en la devolució dels dipòsits, aquesta s'ha de tramitar a través del Portal de Subhastes BOE. L'usuari registrat ha d'accedir a la pantalla dels "meus dipòsits" des de l'opció"El meu Perfil" del Portal de Subhastes, allà pot comprovar si el dipòsit apareix marcat amb una imatge que significa error en la devolució. En el moment en què es produeixi aquell error en la devolució, tal com s'indica en el panell informatiu de la pròpia pantalla, l'interessat podrà aportar un compte bancari alternatiu, sempre que tingui el mateix titular que l'original, per sol·licitar la devolució del seu dipòsit per transferència.
Per fer-ho, haurà de seleccionar l'enllaç habilitat en la imatge, amb la qual cosa accedirà a una nova pantalla on apareixeran les dades del seu dipòsit i se li sol·licitarà l'IBAN del compte alternativa per sol·licitar la transferència.
Si accedeix a l'apartat 11.2 Els meus dipòsits del manual d'usuari pot consultar tota la informació relativa al canvi de compte en el cas que hem indicat. (Manual d'usuari i les preguntes freqüents.)
Si es tracta d'un altre tipus d'incidència ha de contactar amb el Portal de Subhastes del BOE.