Delegació Central de Grans Contribuents
Òrgan central amb competències en tot el territori nacional que exerceix les seves funcions respecte dels grans contribuents que s'adscriguin a ell per algunes de les circumstàncies regulades en la normativa
Introducció
El Pla de Prevenció del Frau Fiscal 2005 elaborat per l'Agència Estatal d'Administració Tributària incloïa, entre les seves mesures organitzatives i de coordinació interna i integració funcional, la creació d'una Delegació Central que permetés el control coordinat dels grans contribuents, en el marc d'una aposta decidida per la coordinació i integració entre les àrees funcionals de l'Administració tributària, així com la millora de l'atenció i el servei que se'ls ofereix.
En compliment d'aquesta proposta i amb aquell objectiu, l'Ordre del Ministeri d'Economia i Hisenda 3230/2005, de 13 d'octubre (BOE del 19), va crear la Delegació Central de Grans Contribuents a l'Agència Tributària, disposant que la seva entrada en funcionament efectiu es produís l'1 de gener de 2006.
La Delegació Central de Grans Contribuents va substituir a l'Oficina Nacional de Recaptació i a les Oficines Nacionals d'Inspecció dels Departaments d'Inspecció Financera i Tributària i de Duanes i Impostos Especials i va suposar una clara aposta per aconseguir una major eficàcia, coordinació i integració entre les diferents àrea funcionals de l'Agència Tributària en el tractament dels grans contribuents, per a què la Delegació Central s'ha convertit en el seu interlocutor únic en la major part de les seves gestions tributàries.
L'estructura orgànica de la Delegació Central de Grans Contribuents i el seu règim de competències i funcionament es regula actualment per Resolució de 13 de gener de 2021 (BOE del 16 de gener) de la Presidència de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.