L'Agència Tributària entrega els premis 2021-2022 del concurs nacional per a centres escolars
L'Agència Tributària ha entregat els premis als alumnes guanyadors i finalistes del concurs nacional 2021-2022 per a centres escolars, un certamen que l'Agència ve convocant anualment en el marc del seu Programa d'Educació Civicotributària i que ara reprèn després del concurs celebrat el 2019, abans de la crisi sanitària. Els guardons s'han concedit en les tres modalitats existents: ‘Redacció’ per a alumnes de Tercer Cicle de Primària i de ESO-Bachillerato-FP, i ‘Peça Publicitària’ per a alumnes de ESO-Bachillerato-FP.
Els tres alumnes guanyadors, alumnes que l'any passat van cursar Primària i ESO en centres d'Àvila i Pontevedra, van rebre, igual que els finalistes, els premis en un acte al que van assistir familiars i professors. Després de l'entrega dels premis per part del secretari d'Estat, Jesús Gascón, i la directora general de l'Agència Tributària, Soledad Fernández Doctor, els escolars van llegir i van presentar els seus treballs, escollits entre els prèviament seleccionats per les diferents delegacions territorials de l'Agència.
Els treballs guanyadors i finalistes es publiquen en el Portal del Programa d'Educació Civicotributària de l'AEAT.
La celebració del concurs forma part d'una sèrie de mesures que tenen per objecte reforçar el Programa d'Educació Civicotributària que l'Agència ve desenvolupant des de l'any 2003 i que preveu intensificar i desenvolupar, d'acord amb el Pla Estratègic 2020-2023.
El programa compta amb la participació de funcionaris que imparteixen xerrades a alumnes dels últims cursos d'educació primària, ESO, Batxillerat, Formació Professional i universitats. Les activitats desenvolupades en els centres es completen amb activitats de formació per al professorat i jornades de portes obertes per a col·legis les 52 delegacions provincials de l'Agència.
L'any passat, 255 formadors de les diferents delegacions territorials de l'AEAT han impartit més de 2.500 hores de formació a més de 53.000 alumnes, superant així la capacitat formativa prèvia a la reducció d'aquesta activitat que es va produir en els anys 2020 i 2021 com a conseqüència de la crisi sanitària de la COVID-19.
L'objectiu d'aquestes xerrades és explicar als més joves el sentit social que té el pagament dels impostos i la seva correspondència amb la despesa pública, així com el perjudici que el frau fiscal suposa per a la societat en el seu conjunt.
S'entén així que la incorporació de continguts d'educació civicotributària des de l'escola fins a la universitat ajuda als joves a desenvolupar un comportament solidari. Els treballs seleccionats per a aquest concurs nacional incorporen aquests missatges i mostren la necessitat d'una correspondència ètica entre interessos personals i beneficis comuns en una societat.
Alumnes premiats en el concurs nacional 2021-2022
Categoria – ‘Redacció’ de Primària
Guanyador
- Víctor Rodríguez Mayoral, 6è de Primària del CEIP Arturo Duperier d'Àvila.
Finalistes
- Lucía Díez Pinto, 6è de Primària del CEIP Trajano de Mèrida.
- Jimena Quinteiro Espiñeira, 5è de Primària del col·legi Sagrat Cor de Jesús de Pontevedra.
Categoria – ‘Redacció’ de ESO-Bachillerato-FP
Guanyadora
- Violeta Fortes Villaverde, 4t d'ESO del IES Sánchez Cantón de Pontevedra.
Finalistes
- Irene Virto Angulo, 1r de Batxillerat del IES Antonio Machado de Soria.
- David Bonet Montejo, 1r de Batxillerat del col·legi Lestonnac de Lleida.
Categoria – ‘Peça publicitària’
Guanyadora
- Claudia Casal Campelo, 4t d'ESO del IES Sánchez Cantón de Pontevedra.
Finalistes
- Dulce Suyapa García Amaya, 1r de Batxillerat del col·legi Daina Diana de Madrid.
- Salma Akharraz Echchaqam, Marina Beltrán Manjón, Radostina Krasimirova Voykova, Iker Larrubia Díaz, Esperanza López Martínez, Lucía Pedregosa Galiana i Marta Zapata Bibiloni, 1r de Batxillerat del IES Nou Llevant de Palma de Mallorca.