Application for an electronic invoicing system.
General Details
Denomination
Application for an electronic invoicing system.
Procedure type
Taxation
Subject
Taxes
Purpose
Valuation by Inspection that the proposed electronic invoicing system meets the requirements and guarantees accuracy in terms of its origin and integrity of content.
Responsible body
State Revenue Office
General information about the procedure
Start form
interested
Applicant: Citizen - Company
Place for presentation
Telematics.
AEAT offices.
Post Offices.
Other places contemplated in article 16 of Law 39/2015
Documentation
Application presented by the interested party.
Phases of the procedure/service
Start: Application presented by the interested party, which specifies the elements and methods that will be applied in order to guarantee accuracy in terms of the origin and integrity of content in relation to the electronic documents issued.
Procedure: By teams designated by the Department of Tax and Finance Inspection, that have access to the elements or methods of control in question. To carry out this verification, the Department of Tax and Finance Inspection can obtain the complementary information it considers necessary.
End: The Director of the Department of Tax and Finance Inspection is authorised to issue resolutions. The resolution can authorise or reject the proposed system.
Forms
Resolution deadline
6 months
Resolution body
State Revenue Office
Resources
Appeal before the General Director of the Tax Agency.
Information related to electronic processing
Identification system
Electronic ID, Electronic Certificate, PIN Code
Level of interactivity
Level 4: Electronic processing
Regulations
Basic Regulations
-
Real Decreto 1065/2007, de 27 de julio,
por el que se aprueba el Reglamento General de las actuaciones y los procedimientos de gestión e inspección tributaria y de desarrollo de las normas comunes de los procedimientos de aplicación de los tributos. Disposición Adicional Primera. Uno. 92. (BOE 5-septiembre-2007)
-
Orden PRE/3581/2007, de 10 de diciembre,
por la que se establecen los Departamentos de la AEAT y se les atribuyen funciones y competencias. Artículo 5.2.m). (BOE 11-diciembre-2007)
-
Real Decreto 1619/2012, de 30 de noviembre,
por el que se aprueba el Reglamento por el que se regulan las obligaciones de facturación. (BOE 1-diciembre-2012)
-
Real Decreto 1496/2003, de 28 de noviembre,
por el que se aprueba el Reglamento por el que se regulan las obligaciones de facturación, y se modifica el Reglamento del Impuesto sobre el Valor Añadido. Artículo 18.(BOE 29-noviembre-2003)
-
Orden EHA/962/2007, de 10 de abril,
por la que se desarrollan determinadas disposiciones sobre facturación telemática y conservación electrónica de facturas, contenidas en el Real Decreto 1496/2003, de 28 de noviembre, por el que se aprueba el reglamento por el que se regulan las obligaciones de facturación. Artículo 3. (BOE 14-abril-2007)