Saltar ao contido principal

Período de coexistencia da declaración de depósito temporal (G4) e a notificación de presentación da mercadoría (G3) por vías aéreas e marítimas

O pasado 1 de xaneiro de 2024, para as mercadorías que cheguen por vía aérea, e o pasado 1 de marzo do 2024, para as mercadorías que cheguen por vía marítima, abriuse no medio de produción a posibilidade de enviar as mensaxes G3 (notificación de presentación de mercadoría) e G4 (declaración de depósito temporal).

Nese momento iniciouse un período de coexistencia durante o cal se podía optar por presentar a actual  (DSDT) ou por enviar as referidas mensaxes G3 e G4. Esta posibilidade estendeuse, tanto no ámbito aéreo coma no marítimo, ata a aplicación do Regulamento (UE) 2019/1239 do Parlamento Europeo e do Consello, do 20 de xuño de 2019, polo que se crea un medio europeo de portelo único marítimo (prevista para o 15 de agosto de 2025).

Independentemente da data final de entrada do portelo único marítima, vaise a fixar o período de coexistencia das mensaxes G3 e G4, por un lado, e a DSDT, por outro, no sector aéreo, de maneira que este período concluirá o 15 de xaneiro de 2026. A partir desa data xa non se admitirán mas DSDT aéreo e só poderanse declarar mensaxes G4 e G3.

Lémbrase que as mensaxes G5G e G5S, que permiten o movemento das mercadorías en depósito temporal declarado baixo unha mensaxe G4, estarán en produción o 3 de marzo de 2025, polo que se se ten previsto facer movementos das mercadorías en depósito temporal, non convén empezar a declarar mensaxes G4 por vía aérea antes desta data.

Outro factor importante a ter en conta, é que as declaracións de importación preCAU non pode facer referencia ao G4 como documento precedente, só á DSDT . Polo que convén que se empecen a declarar importacións adaptadas ao CAU (Código Aduaneiro da Unión) canto antes para evitar problemas nas importacións de mercadorías que entren en depósito temporal mediante unha mensaxe G4.

Finalmente, o período de coexistencia do G4 e G3, por un lado, e a DSDT, por outro, por vía marítima seguirá vinculado á entrada do portelo único marítimo, cuxa data definitiva non está definida aínda.