Comprobacións técnicas para o funcionamento do DNI electrónico
Saltar índice da informaciónComprobacións técnicas do DNI electrónico co Internet Explorer
A utilización do DNI electrónico é válida para tramitacións telemáticas pero cumprirá contar con determinados elementos de hardware e software que permitan o acceso ao chip da tarxeta e, polo tanto, o uso dos certificados contidos nela .
Cando se accede a unha opción da páxina web que requira certificado electrónico o navegador debe solicitar o PIN e, a continuación, mostrar o almacén de certificados para poder elixir o que corresponda (autenticación ou sinatura). Se non acontece así é que o navegador ou o DNIE non están correctamente configurados.
Comproba a versión do DNIE que estás utilizando. O DNIE 3.0 non é compatible con sistemas operativos Windows XP e Windows Vista, tal e como se indica na páxina www.dnielectronico.é.
Para a utilización do DNI e cómpre dispor dun lector de tarxetas que cumpra cos estándares ISO-7816 e API PC/SC, que estea conectado correctamente ao ordenador e que o sistema operativo recoñézao correctamente. Nos sistemas Windows aparece a mensaxe "Este dispositivo instalouse correctamente e está listo para usar". Debede seguir as instrucións do fabricante do lector para a instalación dos drivers .
Ao detectar por primeira vez un DNIE, o equipo solicita o PIN; posteriormente solicitará o PIN unicamente cando se realicen operacións de sinatura.
Naqueles casos en que non se recoñece o DNIE segue os pasos a continuación:
- Extraer o DNIE do lector.
- Pechar ou saír completamente do navegador, asegurandose de que non quedan procesos abertos.
- Introducir o DNIE no lector de novo.
- Abrir o navegador e reintentar o trámite. (A consulta dos "meus "expedientes" en "Área Persoal" é unha maneira sinxela de comprobaro).
Se tras estes pasos o sistema non pide PIN, instala o módulo criptográfico como se indica nesta axuda.
Se se solicita o PIN e despois de introduciro aparece “Non se pode mostrar a páxina”, recarga a páxina (F5 ou Ctrl+F5).
Se aparece este erro, pero o DNIE funciona ou funcionou con este navegador na nosa páxina ou outra recentemente, verifica os Antivirus que poidan xerar erros cos certificados e / ou reinicia o equipo.
Se o DNIE non funciona neste navegador en ningunha páxina instala o módulo criptográfico como se indica na axuda a continuación.
Naqueles casos en que o sistema non detecte DNIE, e para sistemas operativos Windows XP ou Vista, recoméndase a instalación da última versión do módulo criptográfico publicado na páxina web www.dnielectronico.é.
Para Windows 7, Windows 8, Windows 8.1 e Windows 10, no servizo de actualización da Microsoft Windows Update encóntranse dispoñibles as novas versións do driver do DNIE. Unicamente débese introducir a tarxeta DNIE no lector e o sistema operativo instala o driver de forma rápida e automática. Non se debe extraer o DNIE do lector ata a finalización da instalación. Se a instalación non se realiza automaticamente accede ao "windows "Update" e fai clic sobre "Buscar actualizacións", a actualización denomínase: "Dirección Xeral da Policía - Other hardware- DNIE Minidriver for Smart Card".
INSTALACIÓN MÓDULO CRIPTOGRÁFICO
Co lector e o DNIE conectado ao equipo, accede á páxina www.dnielectronico.é, entre en "Área de descargas" e fai clic no "windows "". En función de se se trata dun equipo de 32 ou de 64 bits descarga un instalador ou outro.
A continuación descarga o módulo criptográfico para o DNIE e segue as instrucións que aparecen ao executaro.
No caso de que se detecte unha versión anterior do módulo criptográfico, é recomendable utilizar a opción "Reparar" do asistente.
-
Co DNIE no lector de tarxetas, comproba se Internet Explorer está recoñecendo o DNIE. Accede a "Ferramentas" ou a icona da roda arpada, "Opcións de Internet", "Contido". Ao pulsar o botón "Certificados" aparecerá a xanela solicitando o PIN. Introduce o PIN para comprobar os certificados instalados.
Os certificados do DNIE almacénanse na pestana "Persoal": un certificado de autenticación e un certificado de sinatura.
Na pestana "Entidades emisoras raíz de confianza" debe aparecer a entidade "AC RAÍZ DNIE".
Se puideches seguir estes pasos e visualizar o certificado na pestana "Persoal" significa que o software do DNIE e o certificado raíz para Microsoft están correctamente instalados.
-
Tras comprobar que o DNIE está ben instalado cómpre verificar que funciona correctamente. Accede a paxínaa de DNI electrónico. No menú fai clic en "Como utilizar o DNIE" e na ligazón "Verificar que funciona".
A comprobación dos certificados pode realizarse desde o validador de "@FIRMA - VALIDE" ou desde "FNMT". Pulsa sobre a ligazón para efectuar a validación da FNMT.
Introduce o PIN e selecciona o certificado de autenticación. Volverá aparecer unha xanela para introducir o PIN.
Como resultado desta comprobación aparecerá unha páxina en que se indicará, se todo é correcto, "O seu DNIE acaba de ser verificado. Está vostede en disposición dun Certificado de Autenticación Activa".
Se aínda introducindo o PIN correctamente non avanza de pantalla ou aparece unha mensaxe de "Non se pode mostrar páxina", é probable que o PIN estea bloqueado.
Se aparece activo, comprobouse que o certificado de autenticación é válido, agora cumprirá comprobar tamén a sinatura. Para iso podes realizar algún trámite da Sede Electrónica da AEAT que requira sinatura electrónica, por exemplo, a obtención dunha certificación tributaria.
Mentres non se realice a validación (autenticación e sinatura) de forma satisfactoria, o DNIE non funcionará na nosa páxina web.
No caso de que non sexa posible a identificación co DNIE, é recomendable utilizar outro navegador.