Acta da reunión
ACTA DA REUNIÓN DO PLENO DO FORO DE ASOCIACIÓNS E COLEXIOS DE PROFESIONAIS TRIBUTARIOS
CELEBRADA O 10 DE XULLO DE 2024
Presidenta do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios
Directora Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria
D.ª Soledad Fernández Doctor
Membros en representación da Axencia Estatal de Administración Tributaria
Directora do Departamento de Xestión Tributaria
D.ª Rosa María Prieto do Rei
Directora do Departamento de Recadación
D.ª Virginia Muñoz Fernández
Directora do Departamento de Aduanas e Impostos Especiais
D.ª Nerea Rodríguez Entremonzaga
Director do Servizo Xurídico
D. Diego Loma-Osorio Lerena
Director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais
D. Ignacio Fraisero Aranguren
Delegado Especial da Delegación Especial de Cataluña
D. Isidoro García Millán
Subdirector xeral de Ordenación Legal e Asistencia Xurídica do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria
D. Manuel Luis Martínez Cabeza
Subdirectora xeral de Aplicacións do Departamento de Informática Tributaria
D.ª Cristina Álvarez Zazo
Membros en representación das Asociacións e Colexios
Asociación Española de Asesores Fiscais
Vogal Responsable de Estudos, Investigación e Relacións Institucionais
D. Juan Manuel Herrero de Egaña Espinosa de los Monteros
Director do Gabinete de Estudos e Investigación
D. Arturo Javier Jiménez Contento
Asociación Profesional de Expertos Contables e Tributarios de España
Secretario da Xunta Directiva
D. José Antonio Fernández García-Moreno
Consello Xeral da Avogacía Española
Subdirector dos Servizos Xurídicos
D. José Ramón Álvarez Cañedo
Consello Xeral de Colexios de Axentes e Comisionistas de Aduanas
Secretario do Consello
D. Manuel López Frías
Consello Xeral de Colexios de Xestores Administrativos de España
Responsable da Área Fiscal do Consello Xeral
D.ª Pilar Otero Moar
Consello Xeral de Colexios Oficiais de Graduados Sociais de España
Vogal da Comisión de Asuntos Fiscais
D. José Castaño Semitiel
Vogal da Comisión de Asuntos Fiscais
D. José Luis Perea Prieto
Federación Española de Asociacións Profesionais de técnicos Tributarios e Asesores Fiscais
Presidente
D. Joan Torres Torres
Vicepresidente segundo
D. Adolfo Jiménez Ramírez
Gabinete de Xestores Administrativos e Asesores Fiscais
Coordinador GESAF
D. Carlos de Nicolás Ortells
Rexistro de economistas Asesores Fiscais
Vogal do Consello Directivo
D. Jesús Fernández-Bravo Pinto
Vogal do Consello Directivo
D.ª Mónica Segura Cantón
Secretaría Técnica do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios
Subdirectora xeral de Comunicación Externa do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais
D.ª Mª Dolores Carreño Beltrán
O día 10 de xullo de 2024 celébrase a vixésimo quinta reunión plenaria do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios, asistindo as persoas indicadas e de acordo co seguinte
ORDE DO DÍA
- Apertura da sesión.
- Aprobación da acta da sesión celebrada o 30 de novembro de 2023.
- Información sobre os temas tratados nos grupos de traballo.
- Resultados Campaña de Renda 2023.
- Utilidades do NRCO .
- Situación das propostas pendentes.
- Próxima convocatoria.
- Outras consideracións, rogos e preguntas.
1. Apertura da sesión pola directora Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria
Abre a sesión D.ª Soledad Fernández doutor, directora Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria (de agora en diante, Axencia Tributaria) e presidenta do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios, quen, tras saudar as persoas asistentas e agradecer a súa presenza, enumera os distintos temas da orde do día e, sen máis demora, dá paso ao primeiro deles .
2. Aprobación da acta da sesión celebrada o 30 de novembro de 2023
D.ª Soledad Fernández doutor, cede a palabra a D.ª Mª Dolores Carreño Beltrán, subdirectora xeral de Comunicación Externa do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais e secretaria Técnica deste Foro, quen manifesta que a acta da vigesimocuarta sesión do pleno foi remitida ás asociacións e colexios con anterioridade a esta reunión.
Habendose recibido unha observación de FETTAF, a cal foi incorporada á acta, a subdirectora engade que, se non houbese máis observacións neste momento, quedaría definitivamente aprobada. Xa que non se formula ningunha obxección, declárase aprobada a acta da 24ª sesión plenaria, que tivo lugar o pasado 30 de novembro de 2023.
3.Información sobre os temas tratados nos grupos de traballo
A directora Xeral da Axencia Tributaria cede a palabra á directora do Departamento de Xestión Tributaria, D.ª Rosa Mª Prieto, quen sinala que no grupo de traballo tratouse en primeiro lugar o réxime de franquía no IVE.
D.ª Rosa Mª Prieto sinala que foi a representante da Dirección Xeral de Tributos quen explicou a devandita cuestión, informando que o artigo 281 da Directiva de IVE recolle a posibilidade de regulares réximes simplificados, existindo en España o réxime da recarga de equivalencia e o réxime simplificado. Non obstante, estes dous réximes non existen noutros Estados membros, os cales viñeron aprobando e aplicando o réxime de franquía, cun limiar máximo de 85.000 euros.
A aprobación do réxime de franquía debía verse desde a óptica de política tributaria e non só desde un punto de vista técnico, descoñecendose se finalmente sería aprobado. Cuestión distinta é o réxime transfronteirizo de franquía, que entrará en vigor o 1 de xaneiro do ano 2025 e que permitirá a España establecer a posibilidade de que determinados contribuíntes poidan aplicar o réxime de franquía noutros Estados membros. Para iso, cumpriría presentar unha declaración censual, en que se comunique que se opta por ese réxime de franquía e informar do volume de operacións no ano natural anterior ou, se é o caso, nos dous anos anteriores. Tamén deberá presentarse unha declaración informativa trimestral informando do volume de operacións trimestrais e se é o caso de que se sobrepasou o limiar máximo.
A directora do Departamento de Xestión indica que, en segundo lugar, tratouse o estado de situación das autoliquidacións rectificativas, lembrando que para a implantación deste novo sistema produciuse a modificación legal e dos regulamentos dos distintos impostos, en concreto de IVE, IRPF, Imposto de sociedades, Impostos Especiais e sobre os gases fluorados.
Así mesmo, para a implantación da nova figura da autoliquidación rectificativa indicouse que era necesaria a aprobación de ordénelas ministeriais dos modelos correspondentes, empezando polo modelo 303 de IVE e sendo a data prevista para que entrase en vigor o terceiro trimestre, para aqueles que teñan liquidación trimestral, ou ben no mes de setembro, en caso de liquidación mensual. Entre as novidades que introduciría o modelo 303, destacouse que no propio modelo creábanse recadros para indicar os motivos da rectificación, en prol de de facer efectiva a tutela xudicial efectiva, cuestión que foi solicitada no seo deste foro.
Respecto do Imposto de Sociedades e IRPF, a directora do Departamento de Xestión indica que a intención é aprobar o modelo en 2024, engadindo a directora do Departamento de Aduanas que no 2025 empezarase co imposto sobre gases fluorados.
A continuación, D.ª Rosa Prieto lembra que se tratou o tema do certificado de estar ao corrente das obrigas tributarias nos casos de sociedades temporalmente inactivas, xa que os profesionais se encontraban co problema de que as entidades financeiras esixían o certificado.
Non obstante, aclarouse no grupo de traballo que para obter o certificado cumpría estar dado de alta no censo de empresarios e profesionais e, polo tanto, non se cumpría o primeiro dos requisitos.
A seguinte cuestión tratada foi a problemática derivada da rehabilitación dun NIF revogado, distinguindose dous problemas, por un lado, o xustificar a actividade económica e, doutra banda, os casos en que unha sociedade vai disolverse ou liquidarse. Neste último caso, a pesar de que se trasladaran aos rexistradores e notarios indicacións para que non se obstaculizase a disolución ou a liquidación, algúns rexistradores e notarios non admitían as devanditas operacións se o NIF fora revogado. A directora do Departamento de Xestión traslada os profesionais que se encontran estudando unha saída para que a sociedade poida terminar disolvendose e liquidandose.
Outra cuestión que se abordou foi a notificación do inicio dun expediente sancionador, xa que no ámbito de xestión tributaria realizáranse determinados cambios, a petición do contribuínte, co fin de favorecer a tramitación dos expedientes sancionadores.
No grupo de traballo explicouse que, se o contribuínte estaba de acordo coa sanción notificada ao inicio e non existían alegacións, podía outorgar a conformidade tácita en sede electrónica, sen necesidade de esperar ao trámite de alegacións.
Sinala así mesmo D.ª Rosa Prieto que se distinguiu esta conformidade tácita da conformidade que debe prestarse de forma expresa no procedemento inspector, sendo esta última a regulada no artigo 25 do regulamento regulador do procedemento sancionador no ámbito tributario.
A continuación, D. Ignacio Fraisero fixo referencia a que no grupo de traballo anunciouse que o 8 de abril poñería en márchase unha proba piloto, para ofrecer a cita especializada aos colaboradores sociais autenticados que estivesen dados de alta como colaboradores sociais ou colaboradores sociais delegados e que se encontrasen adheridos ao Código de Boas Prácticas Tributarias. Esa proba piloto limitábase á prestación dalgúns servizos de asistencia por algunhas Delegacións.
O director do SEPRI reitera os devanditos servizos, resumindo tratádoo no grupo de traballo e solicita que se trasladasen as diferentes incidencias ou liñas de mellora por parte dos representantes dos profesionais.
Doutra banda, D. Ignacio Fraisero comenta que no grupo de traballo informouse sobre o estado das propostas pendentes, suxerindo o representante de FETTAF incorporar unha nova tarefa relacionada coas empresas que estaban no SII , para que presenten na mesma data os modelos 349 e 303.
Xa que existe un punto da orde do día dedicado á análise do estado das propostas pendentes, o director do SEPRI anuncia que se desenvolverá a devandita cuestión a continuación, no apartado sexto.
A directora da Axencia Tributaria agradece o resumo do grupo de traballo e pregunta se alguén desexa intervir, solicitando o representante de AEDAF que parte do contido da nota aclaratoria do modelo do 303 incorpórese no texto xurídico da orde. D.ª Rosa Prieto aclara que xa non é posible a incorporación ao texto desde un punto de vista temporal. Non existindo máis intervencións, D.ª Soledad Fernández dá paso ao seguinte punto da orde do día.
4. Resultados Campaña de Renda 2023
A directora do Departamento de Xestión comenta as principais cifras da campaña, sinalando no tocante á os accesos aos servizos personalizados de renda, que se produciu un aumento de algo máis do 5 %e recalcando o aumento dos servizos con certificado. Mánténse tamén cun crecemento bastante importante o acceso con referencia, pero diminúe o acceso con clave. Así mesmo, D.ª Rosa Mª Prieto destaca a utilización da aplicación móbil, que vai mellorando e aumentando o seu uso, incrementandose as descargas en máis do 21 %.
As declaracións presentadas incrementáronse, pasando de 23 millóns o ano pasado a máis de 24 millóns, aumentando as presentacións con renda web, subindo por Internet un 4,98%, presencial o 6,67% e a atención telefónica un 5,41%.
A directora do Departamento de Xestión fai especial fincapé na asistencia prestada tanto a nivel presencial como telefónico, pois este ano realizouse un importante esforzo para atender todos aqueles que necesitaban da asistencia da Axencia Tributaria para presentar a declaración.
En función do resultado, pódense distinguir as declaracións presentadas a ingresar, as cales baixaron nun 2,95 %, as declaracións con solicitude de devolución que subiron un 8,04%, e as declaracións negativas e as renuncias que soben igualmente, aínda que en menor medida.
Entre as ferramentas de asistencia virtual, recibíronse 38.238 consultas no chat, informando a directora do Departamento de Xestión que se atenderon practicamente a totalidade, sendo a dedución por maternidade e a de alugamento por vivenda habitual as cuestións con maior demanda.
Como resumo deste ano con respecto ao ano pasado, D.ª Rosa Mª Prieto informa que as respostas automáticas experimentan un incremento do 48 %con respecto ao ano anterior e os chats atendidos aumentan un 46%, pasando de 26.500 a 38.600.
Outros servizos de asistencia foron o servizo telefónico 112 de información de renda e os prestados polas Administracións Dixitais Integrais, ascendendo a 38.000 as chamadas con cita previa inmediata.
D.ª Rosa Mª Prieto destaca a posta en marcha do Informa+ de renda, dispoñible en sede desde o 17 de maio para contestar a aquelas preguntas máis complexas, e sinala que se atenderon un total de 4.029 consultas.
Unha vez concluída a exposición por parte de D.ª Rosa Mª Prieto, a directora Xeral da Axencia Tributaria pregunta se existe algunha cuestión relacionada co tema, preguntando D. José Castaño en que estado encóntranse as resolucións das solicitudes de devolución dos mutualistas. Así mesmo, con respecto ás mutualidades, D. José Castaño pregunta como poderíanse obter os datos dos anos anteriores para aplicar correctamente as reducións e as deducións.
A directora do Departamento de Xestión contesta que se están resolvendo paulatinamente as solicitudes de rectificación de autoliquidación e que se espera poder empezar a pagar aos non declarantes antes de que finalice o mes de xullo. Non obstante, vaise a emitir unha comunicación a todos aqueles que presentaron o formulario, teñan dereito ou non á devolución, indicandolles o estado en que se encontra o seu formulario.
No referente ao axuste de 2023, D.ª Rosa Mª Prieto considera que é complicado ter incorporada a información tamén para anos anteriores e que unha cousa é o axuste, que o terá a persoa que está xubilada, e outra cousa é quen se vai a poder aplicar o mínimo, que é o descendente.
Doutra banda, D. José Castaño expón, respecto da dedución por gardaría, a problemática xurdida tras a modificación do modelo, pois xa non é requisito imprescindible que o centro se encontre autorizado. Non obstante, nalgunhas deducións autonómicas, como por exemplo en Murcia, a lexislación si esixe estar autorizado na Consellaría de Educación. O problema xorde porque o profesional descoñece se o centro está ou non autorizado, preguntando D. José Castaño se dalgunha maneira poderíase requirir no modelo o dato de se se está autorizado ou non.
A directora de Xestión recoñece que pode ser complicado xa que, se cada comunidade pon un requisito, é difícil incluíros todos no modelo. D.ª Rosa Mª Prieto solicita que trasladen a problemática a través da Secretaría Técnica e estudarase e analizará.
D. Joan Torres pregunta se as Comunidades Autónomas comunican todos os datos de discapacidade, alugamentos etc…
A directora de Xestión contesta que as CCAA trasladan información e que o que se inclúe en datos fiscais é a información que proporcionan, pero que non se traslada por estas a totalidade da información.
A directora da Axencia Tributaria coincide en que cómpre que as Comunidades Autónomas faciliten ese labor dunha maneira máis sinxela, polo que se trasladará a petición.
D.ª Cristina Álvarez engade que se dispón dun modelo, o 993, a través do que as Comunidades Autónomas mandan a información, non obstante, por veces as súas regulacións son moi complexas e nin sequera a propia comunidade dispón de toda a información.
5. Utilidades do NRCO
A directora Xeral da Axencia Tributaria cede a palabra á directora do Departamento de Recadación, que aclara que as siglas do NRCO fan referencia ao número de referencia completa en liña. O NRCO é basicamente o DNI de cada pagamento ou de cada ingreso que se produce en relación con todas as débedas que xestiona a Axencia Tributaria.
D.ª Virginia Muñoz sinala que o sistema é novo, ten unha implantación bastante avanzada e que mellorou moito o sistema anterior do 98. No sistema anterior, coñecíanse os ingresos a través das chamadas quincenas, información que daban as entidades colaboradoras cada 15 ou 30 días. Con aquel sistema, requiríase aos cidadáns para que achegasen un xustificante do ingreso, o que provocaba numerosas actuacións e dilacións das actuacións. Ata que non transcorrían os 15, 30 ou ás veces 40 días, non se podían realizar actuacións, o cal implicaba unha incomprensión cidadá e un incremento da conflitividade, realizandose parte das actuacións con información non actualizada. Tamén existían retrocesións nas entidades con descoñecemento da Axencia e o control só podía realizarse a posteriori.
Co novo sistema, a información vaise a ter en liña con maior celeridade, permitindo que esa información sexa explotada pola propia Axencia Tributaria e por todos os cidadáns, existindo unha total seguridade e un maior control, desaparecendo as validacións manuais e os selos de portelo e podendose realizar o control en calquera momento.
Ademais, a directora do Departamento de Recadación indica que co novo sistema unha liquidación paga xa non pode ser retrocedida, agás se excepcionalmente existise algún problema. Todo iso vai permitir utilizar a información tanto en procesos a instancia de parte (emisión de certificados de estar ao corrente das obrigas tributarias, outorgamento de garantías, resolución de recursos etc …) como en procedementos iniciados de oficio.
Así mesmo, na APP Pagar, aprazar e consultar, non só pode consultar calquera cidadán con Cl@ve, senón tamén as sociedades con certificado electrónico. No apartado “Consultar débedas ou os meus pagamentos”, ao entrar nos “meus pagamentos”, que é unha funcionalidade do NRC, vaise a poder consultar cando fixose o pagamento e descargarse un xustificante.
A directora de Recadación indica que o 70% dos accesos que se realizan aos “meus pagamentos” realízase desde a APP. Así, desde xullo de 2022, existen máis de 1.500.000 de accesos, dos que máis de 1.000.000 xa se producen pola APP .
D.ª Virginia Muñoz engade entre as vantaxes do sistema que, cando unha persoa solicita un certificado de estar ao corrente e acaba de pagar unha débeda, o sistema recoñéceo emitindose o certificado con resultado positivo. O 3 de maio de 2023, tamén se estableceu un sistema para todos aqueles que non estivesen tecnoloxicamente adaptados, que non teñen Cl@ve ou que non poidan acceder á APP ou á Sede, permitindolles chamar por teléfono tras o pagamento e que se cambie o sentido do certificado a positivo.
Así mesmo, a directora do Departamento de Recadación sinala a importancia do NRC nas actuacións de embargo, ao usarse toda a información relativa aos embargos de créditos, TPVs e demais, o cal permite coñecer que a persoa embargada encóntrase pagando nese momento, a diferenza do anterior sistema, en que existía unha diferenza de aproximadamente un mes. Este sistema vai permitir reducir ou erguer o embargo, así como reducir a débeda pendente nos adiamentos e fraccionamentos.
A directora Xeral da Axencia Tributaria agradece o esforzo do Departamento de Recadación e do DIT polo novo sistema que permite atender as necesidades dunha maneira moito máis áxil, e pregunta se existen intervencións sobre esta materia.
Tanto D. José Castaño como D. Joan Torres súmanse á felicitación ao Departamento de Recadación e ao DIT e recalcan a rapidez da información non só no pagamento de débedas senón tamén no pagamento das sancións.
6. Situación das propostas pendentes
O director do SEPRI explica en relación coas tarefas pendentes que se distinguiron as medidas cumpridas, as que están en estudo, as que se encontran en proceso e as non viables, debendo ser eliminadas paulatinamente as cumpridas e inviables, para poder centrar os grupos de traballo nas propostas viables pendentes.
Respecto da primeira proposta, eliminar os avisos de notificación os fins de semana, xa se puxo en marcha no mes de marzo, ampliandose agora aos festivos nacionais, polo que se dá por cumprida.
En segundo lugar, declarar o mes de agosto como inhábil, esixe unha modificación normativa, polo que se considera inviable.
En terceiro lugar, a modificación do calendario do contribuínte en relación ás festividades locais, non se considera viable debido ao elevado número de municipios.
No referente á proposta nº 4, unificación dos prazos de presentación que hai que realizar no mes de xaneiro, levandoos todos ao día 30, necesita unha modificación normativa e unha valoración orzamentaria, polo que se considera inviable.
A proposta nº 5, facer coincidir o prazo de domiciliación das autoliquidacións co último día do prazo para a súa presentación, xa foi amplamente explicada, existindo o compromiso de reducir o prazo ao menor de 3 días laborables ou 5 días naturais. A directora do Departamento de Recadación engade que a novidade consiste en que se recollerá o devandito compromiso en orde ministerial.
No relativo á proposta nº 6, dedicada á cita previa especializada dirixida aos profesionais adheridos ao Código de Boas Prácticas Tributarias, xa se comentou que se puxo en marcha unha proba piloto o 8 de abril, circunscrita a determinados ámbitos territoriais e servizos, estendendose a partir do 1 de xullo a todo o territorio nacional. Así mesmo, enviouse aos Colexios e Asociacións unha guía onde se reproducen os pasos que hai que seguir para pedir esa cita previa especializada polos diferentes profesionais. Os delegados Especiais tamén se reunirán cos colexios e asociacións do seu ámbito territorial co fin de comunicarlles que está á súa disposición a posibilidade de realizar en todo o territorio nacional unha cita previa especializada. A devandita proposta dáse por cumprida, aínda que se continuará mellorando e traballarase especialmente en ampliar a difusión da medida.
Tamén se cumpriu a proposta nº 7 sobre a simplificación da linguaxe administrativa, empezando por documentos de recadación e requirimentos de renda 2023, entre outros.
A proposta nº 8, o recoñecemento ao labor social do intermediario fiscal, recóllese dentro do propio Plan estratéxico 2024-2027, onde xa se establece o papel relevante que teñen os profesionais tributarios, polo que se dá por cumprida.
A medida nº 9, maior participación dos colaboradores sociais na elaboración dos proxectos normativos, dáse por cumprida; porén, o nº 10, que versa sobre unha maior participación nas reunións coas entidades financeiras, non resulta viable.
A proposta nº 11, o achegamento dos procedementos de comprobación á data ou ao momento de realización do feito impoñible, encóntrase en estudo, pois require dun tempo de maduración.
A seguinte proposta, o nº 12, a achega do NIE por un só membro do órgano directivo de entidades non residentes para a realización de operacións puntuais, esixe modificación da normativa.
A proposta nº 13 consiste na creación dun logo, que, aínda que está aprobado, encóntrase en proceso, quedando pendente de determinar as normas de uso.
A proposta nº 14, domiciliar as declaracións de IRPF complementarias de exercicios anteriores pola percepción de atrasos de salarios, encóntrase en proceso. D.ª Virginia Muñoz aclara que, para domiciliacións en complementarias extemporáneas, resulta inviable, pois iso implica recoller arquivos para domiciliaros cos bancos todos os días. Respecto das complementarias presentadas en prazo, D.ª Cristina Álvarez sinala que non pode implementarse no curto prazo, xa que é necesaria unha coordinación cos bancos. Por exemplo, nas declaracións de non residentes, si que se permite a domiciliación, aínda que se presente con posterioridade, non obstante, iso supón un problema pois acumúlanse as declaracións presentadas durante todo o ano e recóllense en xaneiro. Ademais, por veces, principalmente en casos de fusións, os bancos non se acordan de recoller o domiciliado, existindo numerosos problemas coas declaracións de non residentes.
A proposta nº 15, domiciliación do modelo 309, dáse por cumprida.
No tocante á a unificación dos códigos do CNAE e deL IAE, a proposta nº 16 clasifícase como en estudo, non existindo ningunha novidade.
A proposta nº 17, introdución dun maior neteo nos movementos bancarios entre contas dun mesmo titular, require un redeseño do modelo de subministración de información e ten uns fortes custos indirectos para a banca, polo que a devandita proposta se encontra en estudo.
A seguinte, o nº 18, consistente en reiterar ao Consello de Notariado e ao Consello de Rexistradores de propiedade instrucións relativas á revogación do NIF, levouse a cabo. Tamén se cumpriu o nº 19, inclusión dunha nota simple na información ofrecida nos procedementos de poxa de inmobles.
No referente á maior coordinación entre a Axencia Tributaria e as Comunidades Autónomas en relación aos impostos cuxa xestión se encontra cedida, proposta nº 20, encóntrase en proceso para a mellora dos mecanismos xa existentes.
A proposta nº 21, facilitar polas empresas o certificado de retencións cando existe unha finalización da relación laboral e exista máis dun pagador no transcurso do propio exercicio, necesita modificación normativa e supón máis custos indirectos, existindo dúbidas de que a información económica dun pagador poida ser compartida con outro pagador. Por conseguinte, considérase inviable.
A proposta nº 22, compartir coa Seguridade Social os datos relativos ao réxime de autónomos, xa se cumpriu.
No concernente á proposta nº 23, mellorar a xestión de devolución do imposto especial sobre os envases de plástico non reutilizables, éstáse traballando nun desenvolvemento informático para a presentación e tramitación das solicitudes de devolución e na propia Sede electrónica os contribuíntes poden encontrar tanto un Excel onde poden reflectir a relación de xustificantes como a solicitude de devolución do modelo.
No referente a reducir as demoras nos trámites de obtención do NIE, proposta nº 24, considérase inviable, xa que non corresponde a competencia á Axencia Tributaria.
Tamén se considera inviable a proposta nº 25 pois xa non se poden reflectir no regulamento determinado cuestións sobre as autoliquidacións rectificativas.
No referente aos criterios de admisión de gastos deducibles, proposta nº 26, encóntrase en estudo xa que os criterios veñen derivados do ámbito normativo, das doutrinas vinculantes da DGT e do Tribunal Económico Administrativo.
Con respecto á proposta nº 27, unificación de data de presentación do modelo 349 e 303, non é viable xa que cambiar o modelo 303 ten un forte impacto e ademais o modelo 349 previsiblemente vai ser obxecto dunha modificación comunitaria.
Así mesmo, incorporáronse propostas trasladadas polo Colexio de economistas. En primeiro lugar, o nº 28 sobre actualización dunha nota de procesos de procedementos concursais, encóntrase en proceso. No referente á non esixencia dun formato determinado para achegar documentación, o nº 29, puxose en estudo porque cómpre concretar cal é a petición en particular.
A proposta nº 30, adaptación do calendario para que os pagamentos de impostos non coincidan con días previos aos festivos, non se considera viable. Tampouco se considera viable o nº 31, presentación de contas anuais segundo o modelo vixente cando se aprobaron, sempre que se presente antes da publicación dun novo modelo, por falta de competencia.
A proposta nº 32, mellora dos procedementos para evitar verificación presencial de documentación, puxose en estudo, existindo dúbidas con respecto ao alcance do solicitado.
A proposta nº 33, analizar solicitudes de unificación de criterios que propoñan os profesionais cando se comunican actuacións dispares en casos similares, considérase cumprida, xa que o Código de Boas Prácticas Tributarias recolle a posibilidade de que os profesionais se dirixan á Axencia Tributaria para solucionar as devanditas discrepancias.
No concernente ás propostas do memorando de Asesores Unidos, todos os asistentes chegan ao acordo de non incluíras xa que o Foro é o lugar creado para analizar e debater as propostas dos representantes dos profesionais e descoñécese quen sinatura as medidas do memorando.
D. Adolfo Jiménez solicita se se lle pode reenviar a listaxe actualizada, ao que D. Ignacio Fraisero contesta que se enviará a lista a todos.
D. Manuel López Frías pregunta como solucionar o problema sobre a imposibilidade de solicitar un NIF de oficio para realizar unha declaración de importación por un non residente, xa que ao non ter un NIF non pode presentar a declaración.
D.ª Nerea Rodríguez indica que o NIF de oficio é unha ferramenta que se utiliza en casos moi taxados, e que, polo tanto, habería que ver se o caso concreto se axusta ou non a eses requisitos. D. Manuel López Frías contesta que lle fará chegar o suposto.
Así mesmo, D. Ignacio Fraisero reitera que se envíen por escrito as novas propostas ou problemáticas xurdidas.
D. Juan Manuel Herrero pregunta, respecto da proposta nº 18, se é posible que se lles reenvíe a reiteración formulada a notarios e rexistradores para que non poñan problemas nos casos de disolución e liquidación.
D.ª Rosa Mª Prieto explica que se está traballando na posibilidade de considerar esta como unha causa de rehabilitación do NIF, polo que, sería máis prudente esperar ao cambio e evitar así causar unha maior confusión.
D. Jesús Fernández Bravo engade algunhas problemáticas como a imposibilidade de presentar contas no Rexistro Mercantil, o curto prazo para presentar o Imposto de Sociedades ou a escasa información que achega a declaración de titularidade de accións.
D.ª Rosa Mª Prieto alude á gran necesidade de recursos tanto humanos coma tecnolóxicos que se necesitan para Renda, sendo complicando anticipar máis datos fiscais de Sociedades, recalcando a directora Xeral da Axencia Tributaria que nos datos fiscais de Renda evolucionouse moito e que cabe entender que con Sociedades pasará o mesmo, iranse dando pasos e intentarase dar máis información.
D.ª Soledad Fernández engade que a esixencia de ter información sobre as titularidades reais das empresas ten a súa orixe nos compromisos con Europa, xa que para certas axudas e fondos europeos necesítase realizar un control das titularidades reais, información de que non sempre se dispuña.
A continuación, D.ª Pilar Otero informa, no concernente ás propostas 29 e 32, que, nalgunhas delegacións, persiste o problema da emisión de requirimentos xenéricos de información, pedindo a totalidade das facturas dun exercicio. A directora Xeral da Axencia Tributaria solicita que se manden por escrito os devanditos problemas de maneira breve e precisa.
D. José Castaño indica no tocante á o tema dos datos fiscais de Sociedades, que non aparecen as recargas e sancións da Axencia Tributaria nos datos fiscais, respondendo D.ª Rosa Mª Prieto que se lle envíe o caso concreto para analizar, se é o caso, o incidente producido.
7. Próxima convocatoria
D.ª Soledad Fernández manifesta que a intención é manter a periodicidade semestral das reunións, sinalando a respecto disto que a próxima reunión celebraríase, previsiblemente, no mes de novembro.
8. Outras consideracións, rogos e preguntas
A directora Xeral da Axencia Tributaria fai alusión á cuestión exposta por FETTAF sobre a disposición adicional sexta do Real decreto lei 8/2023, polo que se adoptan medidas para afrontar as consecuencias dos conflitos en Ucraína e Oriente Próximo, así como para paliar os efectos da seca.
A devandita disposición establece que a Axencia Tributaria valorará a suficiencia das medidas de asistencia na presentación do IRPF por medios electrónicos; non obstante, D. Joan Torres solicita aclaración da disposición cando di que a valoración poderá levarse a cabo mediante informes dos membros do Foro de Profesionais. D. Joan Torres alega que os datos tenos a Axencia Tributaria e que non queda claro que informe deben facer os profesionais.
D.ª Rosa Mª Prieto aclara que a devandita valoración debe facera a Axencia Tributaria e trasladara o Consello para a Defensa do Contribuínte que é quen fai o informe final. A Axencia Tributaria xa ten esa información a través das enquisas que se fan en campaña.
Así mesmo, a directora do Departamento de Xestión Tributaria informa que a disposición adicional sexta fala dos foros de asociacións, polo que, en setembro, enviarase un documento ás asociacións, para que contesten e engadan o que consideren. Unha vez recibida a información, realizarase un informe coa valoración da Axencia Tributaria e remitirase ao Consello para a Defensa do Contribuínte para que eles terminen de facer o informe final.
Doutra banda, o representante de AEDAF pregunta cando se prevé publicar o Regulamento de facturación electrónica, aclarando a directora Xeral da Axencia Tributaria que non dispón dunha data xa que se estaba analizando unha cuestión relativa á protección de datos, engadindo o director do Servizo Xurídico que faría falta unha norma con rango de lei.
Xa que non se realizan novas intervencións, a directora Xeral da Axencia Tributaria agradece ás persoas asistentes a súa presenza e participación e dá por concluída a vixésimo quinta sesión do pleno do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios.
A secretaria Técnica do Foro
D.ª Mª Dolores Carreño Beltrán
A presidenta do Foro
D.ª Soledad Fernández doutor