Acta da reunión
Foro de Grandes Empresas
ACTA PLENA 1/2017
ACTA DA REUNIÓN DO PLENO DO FORO DE GRANDES EMPRESAS
CELEBRADA O 13 DE XUÑO DE 2017
Vicepresidente do Foro de Grandes Empresas
Director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria
D. Santiago Menéndez Menéndez
Membros en representación da Axencia Estatal de Administración Tributaria
Director do Departamento de Xestión Tributaria
D. Rufino da Rosa Cordón
Director do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria
D. Luis María Sánchez González
Directora do Departamento de Aduanas e Impostos Especiais
D.ª Mª Pilar Jurado Borrego
Delegado Central de Grandes Contribuíntes
D. Ignacio Huidobro Arreba
Subdirector xeral de Coordinación e Xestión - do Departamento de Recadación
D. Miguel Lorenz Falomir
Membros en representación das Grandes Empresas
ACERINOX
Responsable de Consolidación e Informe Financeiro
D.ª Esther Camós García
ACS
Director Asesoría Fiscal
D. José Miguel Moreno Pérez
AMADEUS IT GROUP SA
Vicesecretario do Consello de administración
D. Jacinto Esclapés Díaz
BANCO SANTANDER
Asesora Fiscal
D.ª Carmen Alonso Peña
BANKIA
Director de Asesoramento Fiscal – Enderezo de Asesoría Fiscal
D. Javier Mª Tello Bellosillo
BBVA
Director Asesoría Fiscal España
D. Alberto Marzal Cervantes
LA CAIXA
Director Asesoría Fiscal
D. Manuel Alfonso García Rodríguez
CEPSA
Director Fiscal
D. Alberto Martín Moreno
COFARES
Asesor Consello reitor
D. Luis Valdeolmos González
EL CORTE INGLÉS
Directora de Impostos
D.ª Pilar Fernández Medina
ENDESA
Responsable de Asuntos Fiscais
D.ª María Muñoz Viejo
FCC
Director da Área Fiscal
D. Daniel Gómez-Olano González
GAS NATURAL FENOSA
Director de Fiscalidade
D. Jaume Menéndez Fernández
GENERALI ESPAÑA
Director da Área de Contabilidade
D. Martí Jo Ruiz
IBERDROLA
Director Fiscal
D. Fernando Arias Coterillo
IBERIA
Tax Manager
D.ª Marta Castilla Estébanez
INDITEX
Director do Departamento Fiscal
D. Andrés Sánchez Iglesias
MAPFRE
Director de Asesoría Fiscal
D. Antonio Lafuente González de Suso
MERCADONA
Director Fiscal
D. Rafael Hilario López Villanueva
MICHELIN
Responsable Fiscal
D.ª Rosa María Peña García
NORFIN HOLDER
Director Fiscal
D. José Antonio Gibello Saiz
RENAULT ESPAÑA
Director Asuntos Fiscais e Aduaneiros
D. Félix Ruiz Madarro
REPSOL
Director Xeral Económico e Fiscal
D. Luis López-Tello e Díaz Aguado
SEAT
Responsable de Consolidación Fiscal
D.ª Marta Camprubí Rabinat
SIEMENS
Directora de Impostos
D.ª Ana Mª Moreda Galante
TELEFÓNICA
Director Fiscal América Latina
D. Miguel Iglesias San Martín
VODAFONE
Director de Asesoría Fiscal
D. Javier Viloria Gutiérrez
Secretaría Técnica do Foro de Grandes Empresas
Secretario técnico
D. Ángel Rodríguez Rodríguez
En Madrid, a 13 de xuño de 2017, celébrase a décimo cuarta sesión plenaria do Foro de Grandes Empresas, asistindo as persoas indicadas, e de acordo co seguinte
ORDE DO DÍA
-
Apertura da sesión
-
Aprobación da acta da reunión celebrada o día 20 de decembro de 2016
-
Foro de Grandes Empresas: situación actual
-
Resultados dos distintos grupos de traballo do Foro
-
Próxima convocatoria
-
Outras consideracións, rogos e preguntas
1. Apertura da sesión
Abre a sesión o director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria, D. Santiago Menéndez Menéndez, quen dá a benvida aos asistentes e agradécelles a súa presenza e apoio a este Foro, ao tempo que ratifica o compromiso do Ministerio de Facenda e Función Pública, así como o da Axencia Tributaria, de continuar traballando na busca da máxima cooperación, transparencia e confianza nas relacións entre a Administración tributaria e as grandes empresas.
2. Aprobación da acta da reunión celebrada o día 20 de decembro de 2016
D. Santiago Menéndez Menéndez cede a palabra ao titular da Secretaría Técnica do Foro, D. Ángel Rodríguez Rodríguez, que sinala que a acta da 13ª sesión do Pleno do Foro remitiuse aos integrantes do mesmo e engade que non habendose recibidas observacións e, se non as houbese neste momento, quedaría definitivamente aprobada. Ao non realizarse ningunha observación polos presentes, declara aprobada definitivamente a acta da sesión plenaria do día 20 de decembro de 2016, a cal se publicará no espazo reservado ao Foro na páxina web da Axencia Tributaria.
3. Foro de Grandes Empresas: Situación actual
Neste punto, o director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria expón brevemente os traballos realizados nos distintos Grupos de Traballo durante o primeiro semestre de 2017.
Grupo de Traballo de Análise da Normativa Tributaria e Redución da Conflitividade
Con respecto ao Subgrupo de Traballo creado para analizar as novas obrigas derivadas da presentación do denominado “Informe País por País”, na reunión do día 7 de xuño expuxéronse as liñas de traballo abertas nos Grupos de Traballo da OCDE en que está presente a Axencia Tributaria. Tamén informa de que no ámbito do Foro de Administracións Tributarias particípase nun Grupo de Traballo que estuda cuestións relacionadas coa análise de riscos da información País por País e que, ademais, a Axencia asiste o Grupo de Traballo creado ad hoc para consensuar o tratamento que se lle ten que dar ao Informe País por País, cuxas liñas de traballo son:
-
Definición dos termos usados no Informe, que están recollidos na Guía de Implantación do Country by Country Report (CbCR), cuxa última actualización é de abril de 2017.
-
Uso apropiado do Informe País por País, para o cal se está elaborando unha guía sobre o uso axeitado da información contida no
CbCR .
Por último, D. Santiago Menéndez sinala que na reunión se tratou a política de intercambio de información, así como outras dúbidas expostas polas empresas e solicitouse ás mesmas que remitisen un inventario de cuestións sobre as que requiran un estudo máis detallado, por se fóra procedente proporas no Grupo de Traballo da OCDE.
Grupo de Traballo para a Análise e Racionalización de Cargas Fiscais Indirectas
D. Santiago Menéndez expón que no marco do Subgrupo de Traballo “Obrigas formais no Imposto sobre Sociedades”, reunido o 16 de marzo de 2017, abordáronse cuestións que as empresas propuxeron nos seus escritos á Secretaría Técnica do Foro, entre as que se poden destacar as seguintes:
-
En relación co adianto da publicación dos modelos do Imposto de Sociedades, indicouse que se esperaba adiantar, na medida do posible, tanto o manual coma as especificacións do programa de axuda, unha vez que se publicase a Orde Ministerial.
-
Tamén se informou de que se ía a proceder a unha análise máis profundo sobre a posible simplificación dos modelos 200 e 220, coa intención de non replicar os modelos existentes, respectando a información que se require por temas estatísticos. As empresas sinalaron que sería desexable a coordinación coas Facendas Forais e, ademais, co obxectivo de avanzar na análise, comprometéronse a facer unha sondaxe sobre se se quere realmente unha modificación dos modelos, que non podería ter carácter opcional.
-
Así mesmo, indicouse que se intentaran corrixir as deficiencias detectadas en anos anteriores.
Grupo de Traballo da Subministración Inmediato de Información (SII)
O director Xeral da Axencia Tributaria sinala que este Grupo de Traballo celebrou unha reunión durante este primeiro semestre, concretamente o pasado 31 de maio, e que na mesma informouse sobre os dous fitos normativos que se produciran desde a última reunión do mes de decembro de 2016: a publicación o 15 de maio da Orde Ministerial 417/2017, do 12 de maio, que contén especificacións normativas e técnicas sobre a leva dos libros rexistro do IVE a través da Sede electrónica da Axencia Tributaria, e a publicación o 27 de maio do Real decreto 529/2017, do 26 de maio, polo que se modifica o Regulamento do IVE.
Prosegue D. Santiago Menéndez indicando que durante a reunión os representantes das empresas resaltaron os grandes esforzos que realizaron para poder chegar ao 1 de xullo nas mellores condicións posibles. Por parte da Axencia Tributaria agradeceuse o traballo realizado por todas as empresas, recoñecendo que a calidade da información recibida iría mellorando progresivamente. Por último, indicouse que a partir do 1 de xullo manteríanse as canles de comunicación, tanto os foros coma as preguntas frecuentes.
Grupo de Traballo de Impostos Especiais
Sinala o director Xeral que este Grupo de Traballo se reuniu nunha ocasión no último semestre, tratandose as seguintes cuestións:
-
Sobre a xestión do Imposto sobre o Valor da Extracción de gas, petróleo e condensados, propuxose o suposto en que a porcentaxe de participación do concesionario na concesión dunha explotación non coincide coa porcentaxe de participación no volume extraído, debendo ser a Dirección Xeral de Tributos quen debería pronunciarse sobre esta cuestión.
-
Informouse de que, mediante diversos autos de finais do 2016, o Tribunal Constitucional acordou inadmitir a trámite as cuestións de inconstitucionalidade expostas polo Tribunal Supremo en relación con varios artigos da Lei que regula o Imposto sobre o Valor da Produción de Enerxía Eléctrica.
-
Propuxose a posibilidade de introducir modificacións regulamentarias para permitir a circulación de retornos de gas licuado de petróleo a establecementos en réxime suspensivo, cando tecnicamente non sexa posible descargaros na súa totalidade en destino.
-
Debateuse sobre a interpretación do apartado 4 do artigo 28 do Regulamento de Impostos Especiais.
Grupo de Traballo de Relación Cooperativa
O director Xeral da Axencia Tributaria expón que este Grupo de Traballo celebrou unha reunión neste semestre, concretamente o día 7 de xuño, e durante a mesma abordouse o proxecto piloto ICAP (International Compliance Assurance Programme) xurdido no marco do Foro de Administracións Tributarias da OCDE. Sinalouse que o obxectivo final do proxecto é establecer unha nova ferramenta de cooperación multilateral, diferente dos procedementos amigables, que permita dar certeza xurídica ás empresas en diversas xurisdicións grazas á análise da nova información que teñen que subministrar, análise que se desenvolverá en función dun manual establecido.
Prosegue D. Santiago Menéndez indicando que na reunión se informou de que se desenvolvería unha proba piloto con varias empresas do oito países participantes e que se cursara unha invitación a seis multinacionais españolas, con matriz en España, presenza nos outros países participantes, pertencentes ao Foro de Grandes Empresas e adheridas ao Código de Boas Prácticas Tributarias. Engade o director Xeral que, aceptando as empresas, analizaríase a información que presentasen e a súa presenza nos outros estados, e tomaríanse 3 ou 4 que pasarían a ser analizadas polo resto de Administracións tributarias da proba, para elixir a unha que participaría no proxecto, o cal se desenvolvería entre outubro de 2017 e 2018 e que se centraría na detección temperá por parte de todas as Administracións participantes de áreas de risco, grazas á análise da información facilitada polas empresas.
Para finalizar a súa intervención sobre os traballos desenvolvidos polos Grupos de Traballo, o director Xeral comenta que quere destacar a actividade do de Subministración Inmediata de Información, dadas as circunstancias do momento, así como a do de Relación Cooperativa e, concretamente, o relativo ao proxecto
A continuación D. Santiago Menéndez abre unha quenda de intervencións para que os representantes das empresas membros do Foro poidan realizar os comentarios que consideren oportunos.
Toma a palabra D.ª Carmen Alonso Peña, representante do Banco de Santander e Colaboradora da Secretaría Técnica deste Foro en representación das empresas, quen manifesta que, como xa sinalou o director Xeral da Axencia, na reunión do Subgrupo de Traballo do denominado “Informe País por País”, repasáronse conceptos e documentos da OCDE e acordouse que por parte das empresas prepararíase un inventario coas cuestións que necesitasen unha análise máis detallado, a fin de remitiro, se é o caso, ao Grupo de Traballo da OCDE. Prosegue D.ª Carmen Alonso sinalando que tamén se solicitou, xa que era a primeira vez que ían ter que presentar este informe, a excepción das entidades financeiras e empresas dalgún outro sector, flexibilidade á hora de interpretar os conceptos e que se puidesen precisar todas as aclaracións e explicacións necesarias no apartado 3 do modelo.
En relación co Subgrupo de Traballo de “Obrigas formais no Imposto de Sociedades” agradece que se adiantase a publicación dos modelos, porén, manifesta que se seguen advertindo repeticións de información e que o que se solicita é que se simplifiquen, e en caso de repetición de datos, estes poídanse envorcar dun a outro con maior facilidade. Engade que tamén se solicitou unha maior coordinación coas Facendas forais, pero non só no Imposto de Sociedades senón tamén nos impostos indirectos.
Prosegue D.ª Carmen Alonso, e en relación co Grupo de Traballo de Relación Cooperativa expón que se vai a enviar a todos os representantes das empresas neste Foro o documento que se distribuíu na reunión do día 7 de xuño, "INTERNATIONAL COMPLIANCE ASSURANCE PROGRAMME (ICAP) - Revised ICAP operating manual", para que entre todos analícese e valore. Engade que o que as empresas solicitan é que, calquera instrumento que se utilice para un incremento da relación cooperativa, ao mesmo tempo ofreza unha maior seguridade xurídica no desenvolvemento da actividade empresarial. Continúa sinalando que tamén as empresas están empezando a elaborar os informes de transparencia no marco do Código de Boas Prácticas Tributarias e propón a creación dun Subgrupo de Traballo onde analizar e estudar a aplicación do Código e as posibles melloras que se puidesen introducir, ou facero a través da Comisión de Seguimento.
No referente á Subministración Inmediata de Información, D.ª Carmen Alonso manifesta que, tal e como comentou o director Xeral, na reunión do Grupo de Traballo as empresas manifestaron que estaban realizando os seus mellores esforzos para intentar estar preparadas o día 1 de xullo, pero que, non obstante, estaban preocupadas pola calidade dos datos e o uso que se vai a dar á información. Prosegue agradecendo que a Axencia Tributaria vaia a ser flexible nestes primeiros momentos de aplicación do sistema no referente á calidade dos datos, e engade que sería tamén de agradecer que se buscase unha fórmula que dese certeza ás empresas no referente á devandita flexibilidade, xa que se está vendo que, aínda que os provedores de software nun primeiro momento mostráronse moi áxiles, hoxe en día fóronse atrasando e algunhas entidades dubidan de que poidan chegar en data.
A continuación, toma a palabra D. Santiago Menéndez para manifestar que en materia de relación cooperativa a Axencia Tributaria sempre ten presente a busca de instrumentos que incrementen a confianza das empresas. Prosegue o director Xeral sinalando que lle parece ben que se proceda a valorar o comportamento das partes con respecto ao Código de Boas Prácticas Tributarias.
En relación co Imposto sobre Sociedades, D. Santiago Menéndez sinala que na súa opinión non só habería que simplificar os modelos, senón que tamén o propio imposto. Porén, engade que, no momento actual, haberá que conformarse con avanzar na simplificación dos modelos e na coordinación coas Facendas forais, aínda que nisto último existen certas limitacións.
Continúa o director Xeral manifestando que, no referente ao SII, quere destacar dúas cousas: en primeiro lugar, agradecer ás empresas o esforzo que realizaron para levar adiante o proxecto e, en segundo lugar, no referente á calidade dos datos fornecidos, informar que a Axencia Tributaria, nestes momentos, está centrada no seu conxunto, como organización, na implantación do sistema, polo que as súas liñas de actuación se concentran nas tarefas de asistencia, axuda e divulgación. Neste sentido, comenta que se vai a pór en funcionamento na páxina web un asistente interactivo virtual para atender en tempo reais consultas tanto técnicas coma tributarias. Así mesmo, e en relación coa petición realizada pola representante das empresas neste Foro relativo a unha maior certeza no referente á flexibilidade da AEAT nos primeiros momentos de aplicación do SII, sinala que se está estudando a maneira de podero facer por escrito, pero insiste en que, como xa indicou varias veces ao longo deste Pleno, a actividade da Axencia está centrada na axuda aos obrigados tributarios e non na aplicación do réxime sancionador.
4. Resultados dos distintos grupos de traballo do Foro
A continuación, o Vicepresidente do Foro pregunta se hai algunha intervención máis e, non producindose ningunha, cede a palabra a D. Luis María Sánchez González, director do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria, quen inicia a súa exposición comentando que unha preocupación moi importante das empresas foi a formalización do Informe País por País (CbC Report). Prosigue aclarando que esta preocupación no es exclusiva de las empresas españolas, ya que no hay que olvidar que el CbC Report es una obligación tributaria de carácter internacional, que se tiende a simplificar entendiéndola normalmente como una obligación directa de la empresa con el país en el que tiene su matriz. Prosigue recalcando que los países de la UE han tenido que modificar su derecho interno a fin de trasponer la Directiva y el resto de países ha tenido que hacerlo para adaptarse a los compromisos de BEPS. Por iso, a Administración española desenvolveu un intenso traballo interno a fin de establecer que marxe de actuación ten na implantación desta obriga de carácter internacional. Engade que o novo desta cuestión non é que a información se vaia a recibir nun formato novo, senón que esta vai ser obxecto de intercambio nos termos en que o modelo quedou definido a nivel internacional, é dicir, o importante non é como recíbao e avalíeo a Administración española, senón o tratamento que da información vai facer a Administración coa que se intercambie. Por iso é tan necesario que os estándares estean axeitadamente definidos no ámbito internacional, tendo as Administracións nacionais unha escasa marxe de interpretación.
Prosegue D. Luis María Sánchez aclarando que o sistema para adoptar acordos no ámbito da OCDE é, basicamente, o consenso menos un e, por iso, nos temas en que non se consegue o acordo, a regra é a flexibilidade. Aclara que a guía (Guidance on the Implementation of Country-by-Country Reporting) va ya por su tercera actualización y que esto va a continuar así, ya que se irán incorporando a la misma las cuestiones que se vayan analizando y delimitando. Comenta también el Director del Departamento de Inspección Financiera y Tributaria que en la reunión del Subgrupo se repartió un documento que recogía los distintos conceptos que se han ido discutiendo en el Grupo ad hoc, así como la solución que, en su caso, se había acordado. Por ello, como ya ha señalado D.ª Carmen Alonso se convino que las empresas preparasen un documento en el que se recogiesen aquellas propuestas o dudas que necesariamente deberían solventarse en el marco de la OCDE, a fin de fijar la posición española y, así, en caso de no llegar a un consenso, dichas cuestiones quedarían dentro del ámbito de la flexibilidad. Prosigue D. Luis María Sánchez aclarando que el CbC es un mínimo estándar, es decir, que todos los países comprometidos con el proyecto BEPS o que quieran estarlo en un futuro, lo tienen que aplicar y que, de momento, ya son casi cien países. Asimismo, añade que la vocación del proyecto es la internacionalidad y por ello se ha creado en el Comité de Asuntos Fiscales de la OCDE un órgano, el Inclusive framework, comprometiéndose todo país que quiera estar incluido a aplicar el mínimo estándar de BEPS, lo que significa que va a cumplir los requisitos de confidencialidad, que va a implantar la normativa interna necesaria y que va a poner en marcha los mecanismos a fin de recabar los informes en su ámbito respectivo. Además, el Inclusive framework establece un mecanismo de revisión, el peer review, con tres grandes áreas:
-
Marco administrativo e legal doméstico
-
Marco de intercambio de información (do
CbC ) -
Confidencialidade e uso apropiado do Informe
CbC .
Mediante este proceso de peer review cada área será estudada estruturadamente en tres fases diferenciadas en función dos anos e materia a revisar.
A continuación D. Santiago Menéndez pregunta se alguén quere realizar algún comentario e, non realizandose ningún, toma a palabra D. Rufino da Rosa Cordón, director do Departamento de Xestión Tributaria, quen expón que o modelo de relación entre a Administración tributaria e os contribuíntes está cambiando en prol de dunha maior relación cooperativa e transparencia. Prosegue sinalando que na actualidade a Administración debate e estuda con maior fluidez e dinamismo as propostas que lle chegan desde distintos ámbitos. Como exemplo diso , en relación cos traballos do Subgrupo “Obrigas formais do Imposto sobre Sociedades”, cita as propostas recibidas das empresas no referente ao adianto na publicación dos modelos, manual e programa de axuda do Imposto sobre Sociedades, que a Axencia Tributaria encontrou razoable, habendose adiantado este ano, a excepción do programa de axuda, practicamente un mes. Doutra banda, aclara que o incremento da cooperación coas Facendas forais excede das atribucións deste Foro e que é unha inquietude que a Axencia Tributaria comparte coas empresas.
No referente á Subministración Inmediata de Información, o director do Departamento de Xestión Tributaria sinala que, desde que se anunciou o proxecto fai xa tres anos, traballouse dunha forma moi cooperativa, aberta e transparente coas empresas. Así mesmo, reitera o xa dito polo director Xeral no referente a que se está buscando unha fórmula para asegurar ás empresas flexibilidade no referente á calidade da información nestes primeiros momentos, xa que a Axencia entende que é unha inquietude tamén moi razoable. Para finalizar, D. Rufino da Rosa agradece ás empresas a súa colaboración xa que é consciente de que a implantación do SII esixiúlles grandes esforzos de reorganización.
De seguido o Vicepresidente do Foro abre unha quenda de intervencións e, non producindose ningunha, cede a palabra a D.ª Mª Pilar Jurado Borrego, directora do Departamento de Aduanas e Impostos Especiais, quen comenta que quere destacar dous dos asuntos tratados no Grupo de Traballo. En primeiro lugar, en relación co novo Imposto sobre o Valor da Extracción de Gas, Petróleo e Condensados comenta que continúa pendente unha consulta presentada na Dirección Xeral de Tributos, xa que as concesións dos depósitos xeralmente pertencen a máis dun concesionario e existen dúbidas con relación a como atribúese a cada cotitular o valor da extracción, se conforme á porcentaxe de participación na concesión ou á porcentaxe de participación no volume extraído. Engade que o importe das cotas totais é o mesmo xa se utilice un ou outro criterio. Prosegue D.ª Pilar Jurado expondo que, doutra banda, en relación co Imposto sobre o Valor da Produción da Enerxía Eléctrica, o Tribunal Constitucional determinou que o Tribunal Supremo debía elevar unha cuestión prexudicial ao Tribunal de Xustiza da Unión Europea, e que, en tanto non haxa un pronunciamento legal, a Axencia Tributaria seguirá denegando as solicitudes de devolución do Imposto.
Novamente toma a palabra o director Xeral da Axencia Tributaria para abrir unha quenda de intervencións e, non producindose ningunha, cede a palabra a D. Ignacio Huidobro Arreba, delegado Central de Grandes Contribuíntes, quen comeza expondo que na reunión do Grupo de Traballo de Relación Cooperativa informouse da participación española nun proxecto piloto internacional que se podería traducir como “de seguridade ou certeza no cumprimento ”(International Compliance Assurance Programme - ICAP). Añade que, en este contexto, cada Administración, de acuerdo con sus posibilidades, sus procedimientos y su marco de actuación, instrumentará, de la manera más idónea, la valoración de determinados casos que se le planteen a efectos de análisis de riesgo. En el caso español habrá que determinar el modo de implementar esta herramienta de acuerdo con nuestros procedimientos y los compromisos asumidos en relación cooperativa. Prosigue indicando que las materias a analizar son precios de transferencia, establecimientos permanentes y otros riesgos relacionados con BEPS que no borrador de manual denomináronse como “híbridos”. Sinala que o proxecto piloto implica a realización dunha análise e avaliación de riscos de maneira multilateral e coordinada por parte de determinadas Administracións tributarias sobre un número reducido de multinacionais consideradas de risco baixo e medio.
Engade que o que se persegue é minimizar controversias mediante unha temperá colaboración entre empresas e Administracións tributarias, que redunde nunha maior seguridade xurídica respecto de determinadas operacións, e inducir positivamente a conduta do contribuínte. Indica tamén que outro obxectivo é identificar e illar temperamente áreas clave de risco que requiran unha atención adicional. No referente ás Administracións participantes, sinala que son Estados Unidos, Reino Unido, Alemaña, Holanda, Italia, Australia, Canadá e España e, como observadores, Xapón e Francia. O proxecto iniciarase en outubro deste ano e desenvolverase durante 2018, comprendendo os exercicios fiscais de 2016 e 2017 e as materias ou casos elixidos polas Administracións participantes. Finalizado o proxecto piloto, haberá que remitir un informe á OCDE sobre a idoneidade e validez do mesmo. Por último, sinala que no caso de España cursouse unha invitación a seis empresas españolas multinacionais, con matriz en España, presenza nos países participantes no proxecto piloto, pertencentes ao Foro de Grandes Empresas e adheridas ao Código de Boas Prácticas Tributarias. Aceptando, analizarase a información que presenten e a súa presenza nos outros estados, e tomaranse tres ou catro que pasarán a ser analizadas polo resto de Administracións tributarias da proba, para elixir a unha que participará no proxecto. Engade que, coordinando todo o proceso e o proxecto piloto, estarán o Departamento de Inspección Financeira e Tributaria e a Dependencia de Control Tributario e Aduaneiro da Delegación Central de Grandes Contribuíntes.
A continuación D. Santiago Menéndez abre unha quenda de intervencións, non producindose ningunha.
5. Próxima convocatoria
O Vicepresidente manifesta que a 15ª reunión convocarase no vindeiro semestre, previsiblemente, no mes de novembro. A continuación, engade que quere reiterar o seu agradecemento ás empresas polos esforzos realizados en relación coa Subministración Inmediato de Información, e resalta que ten pleno convencemento en que, aos xestores da empresa, ter toda a información organizada no momento en que se produce a facturación, vailles a servir de gran axuda na xestión empresarial.
De seguido dá paso ao último punto da orde do día.
6. Outras consideracións, rogos e preguntas
D. Santiago Menéndez procede a abrir unha quenda de intervencións.
Toma a palabra D.ª Carmen Alonso para suxerir que as reunións dos Grupos de Traballo no segundo semestre estean algo máis afastado da data prevista para a reunión do Pleno.
D. Santiago Menéndez contesta que lle parece unha solicitude moi razoable e con este compromiso de elaborar unha distribución máis espazada do calendario de reunións dá por concluída a 14ª sesión plenaria do Foro de Grandes Empresas e despídese ata a próxima reunión.
O SECRETARIO TÉCNICO
ÁNGEL RODRÍGUEZ RODRÍGUEZ
Vº Bº
O VICEPRESIDENTE DO FORO
SANTIAGO MENÉNDEZ MENÉNDEZ