Acta da reunión
Foro de Grandes Empresas
ACTA PLENA 2/2017
ACTA DA REUNIÓN DO PLENO DO FORO DE GRANDES EMPRESAS
CELEBRADA O 21 DE NOVEMBRO DE 2017
Vicepresidente do Foro de Grandes Empresas
Director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria
D. Santiago Menéndez Menéndez
Membros en representación da Axencia Estatal de Administración Tributaria
Director do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria
D. Luis María Sánchez González
Directora do Departamento de Aduanas e Impostos Especiais
D.ª Mª Pilar Jurado Borrego
Delegado Central de Grandes Contribuíntes
D. Ignacio Huidobro Arreba
Subdirectora xeral de Técnica Tributaria - Departamento de Xestión Tributaria
D. ª Rosa María Prieto do Rei
Subdirector xeral de Coordinación e Xestión - Departamento de Recadación
D. Miguel Lorenz Falomir
Membros en representación das Grandes Empresas
ACERINOX
Secretario Xeral
D. Luis Gimeno Valledor
ACS
Director Asesoría Fiscal
D. José Miguel Moreno Pérez
AMADEUS IT GROUP SA
Vicesecretario do Consello de administración
D. Jacinto Esclapés Díaz
BANCO SANTANDER
Asesora Fiscal
D.ª Carmen Alonso Peña
BANKIA
Director de Asesoramento Fiscal – Enderezo de Asesoría Fiscal
D. Javier Mª Tello Bellosillo
BBVA
Director do Departamento Fiscal
D. José María Vallejo Chamorro
LA CAIXA
Director Asesoría Fiscal
D. Manuel Alfonso García Rodríguez
CEPSA
Director Fiscal
D. Alberto Martín Moreno
COFARES
Asesor Consello reitor
D. Luis Valdeolmos González
EL CORTE INGLÉS
Directora de Impostos
D.ª Pilar Fernández Medina
ENDESA
Responsable de Tax Compliance
D. Antonio Riquelme Brotons
FCC
Director da Área Fiscal
D. Daniel Gómez-Olano González
GAS NATURAL FENOSA
Director de Fiscalidade
D. Jaume Menéndez Fernández
GENERALI ESPAÑA
Director da Área de Contabilidade
D. Martí Jo Ruiz
IBERDROLA
Director Fiscal
D. Fernando Arias Coterillo
INDITEX
Director do Departamento Fiscal
D. Andrés Sánchez Iglesias
MAPFRE
Director de Asesoría Fiscal
D. Antonio Lafuente González de Suso
MERCADONA
Xerente Fiscal
D. Benjamín Torres Belenguer
MICHELIN
Responsable Fiscal
D.ª Rosa María Peña García
RENAULT ESPAÑA
Director Asuntos Fiscais e Aduanas
D. Félix Ruiz Madarro
REPSOL
Director Xeral Económico e Fiscal
D. Luis López-Tello e Díaz Aguado
SEAT
Director de Impostos
D. Francisco Javier Baulenas Setó
SIEMENS
Directora de Impostos
D.ª Ana Mª Moreda Galante
TELEFÓNICA
Director Fiscal América Latina
D. Miguel Iglesias San Martín
VODAFONE
Director de Asesoría Fiscal
D. Javier Viloria Gutiérrez
Secretaría Técnica
Secretario técnico
D. Ángel Rodríguez Rodríguez
En Madrid, a 21 de novembro de 2017, celébrase a décimo quinta sesión plenaria do Foro de Grandes Empresas, asistindo as persoas indicadas, e de acordo co seguinte
ORDE DO DÍA
-
Apertura da sesión
-
Aprobación da acta da reunión celebrada o día 13 de xuño de 2017
-
Foro de Grandes Empresas: situación actual
-
Resultados dos distintos grupos de traballo do Foro
-
Cuestións analizadas na Comisión de Seguimento do Código de Boas Prácticas Tributarias
-
Próxima convocatoria
-
Outras consideracións, rogos e preguntas
1. Apertura da sesión
Abre a sesión o director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria, D. Santiago Menéndez Menéndez, quen dá a benvida aos asistentes e agradécelles a súa presenza e apoio, ao tempo que reitera a vontade do Ministerio de Facenda e Función Pública, así como a da Axencia Tributaria, de continuar traballando xunto ás empresas dentro deste Foro, que se converteu no instrumento que permite facer efectivo un novo modelo de relación. Así, sinala que é nesta liña de comunicación establecida no marco do Foro de Grandes Empresas e do Código de Boas Prácticas Tributarias aprobadas no seu seo, onde tivo cabida a creación do Informe de Transparencia, o cal permite ás entidades pór de manifesto á Administración, con carácter previo, aquela información que teña ou poida ter transcendencia fiscal. Engade o director Xeral que a Axencia Tributaria quere agradecer o esforzo desenvolvido por diversas empresas que exercitaron xa esta opción, esforzo que desde a Administración se intentará corresponder co obxectivo de dar a este informe a virtualidade precisa. Doutra banda, D. Santiago Menéndez reitera o seu agradecemento ás empresas pola colaboración que prestaron na posta en marcha da Subministración Inmediata de Información, proxecto de que a Axencia Tributaria séntese moi orgullosa e que xa é unha realidade.
2. Aprobación da acta da reunión celebrada o día 13 de xuño de 2017
D. Santiago Menéndez Menéndez cede a palabra ao titular da Secretaría Técnica do Foro, D. Ángel Rodríguez Rodríguez, que sinala que a acta da 14ª sesión do Pleno do Foro remitiuse aos integrantes do mesmo como documentación anexa á convocatoria da presente sesión e engade que non habendose recibidas observacións e, se non as houbese neste momento, quedaría definitivamente aprobada. Ao non realizarse ningunha observación polos presentes, declara aprobada definitivamente a acta da sesión plenaria do día 13 de xuño de 2017, a cal se publicará no espazo reservado ao Foro na páxina web da Axencia Tributaria.
3. Foro de Grandes Empresas: Situación actual
Neste punto, o director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria expón brevemente os traballos realizados nos distintos grupos de traballo durante o segundo semestre de 2017.
Grupo de Traballo de Análise da Normativa Tributaria e Redución da Conflitividade
O director Xeral sinala que na reunión do 2 de novembro de 2017 do subgrupo de traballo creado para analizar as novas obrigas derivadas da presentación do denominado “Informe País por País”, comezouse coa exposición do medio informático de presentación do modelo 231, a declaración informativa País por País. Así mesmo, comentáronse as actualizacións de conceptos e cuestións interpretativas analizadas nos grupos de traballo da OCDE en que participan a Axencia Tributaria e a Dirección Xeral de Tributos. Tamén sinala que se informou sobre o estado de publicación das Guías da OCDE relacionada co Informe País por País, en concreto, a Guía de uso apropiado, o Manual sobre o uso efectivo para a avaliación do risco fiscal e o Manual para a implantación efectiva do Informe País por País.
O director Xeral finaliza a súa exposición en relación con este subgrupo indicando que se comentou a proposta de modificación do artigo 13 do Regulamento do Imposto sobre Sociedades, para adaptar a normativa do Informe País por País ás esixencias da OCDE e, por conseguinte, da Unión Europea.
Grupo de Traballo de Impostos Especiais
Con respecto á reunión deste grupo de traballo do día 24 de outubro, informouse sobre o estado de tramitación do Proxecto normativo de modificación dos Regulamentos dos Impostos Especiais e do Imposto sobre os Gases Fluorados de Efecto Invernadoiro. As principais novidades referíanse a:
-
a leva de libros de contabilidade de existencias de Impostos Especiais na Sede Electrónica da Axencia Tributaria, mediante a subministración electrónico dos procesos, movementos e existencias que deban ser obxecto de rexistro,
-
a modificación e modernización do sistema de circulación dos produtos obxecto de Impostos Especiais a través do procedemento de vendas en ruta e os avituallamentos a embarcacións e aeronaves de produtos obxecto do Imposto sobre Hidrocarburos, e
-
a inscrición dos consumidores finais de gasóleo con tipo reducido do epígrafe 1.16 do artigo 50 da Lei.
Así mesmo, D. Santiago Menéndez sinala que tamén se comunicou ás empresas que, finalizando en xullo o trámite de audiencia pública e encontrandose o proxecto na Secretaría Xeral Técnica, a versión que finalmente se aprobe podería diferir do exposto na reunión.
Grupo de Traballo de Subministración Inmediata de Información
O director Xeral sinala que este grupo de traballo celebrou unha reunión durante este segundo semestre, concretamente o día 31 de outubro de 2017, e na mesma expuxose o balance da posta en marcha da Subministración Inmediata de Información, que supuxo que máis do 90 %dos obrigados incluídos no censo do SII estean informando a Axencia Tributaria das súas operacións, porcentaxe que se eleva ao 97 %se se consideran só as empresas non exentas. Tamén se comentou que a calidade da información, medida polo grao de coincidencia nos suxeitos que autoliquidan IVE, entre as facturas que recibiron e fornecido a través do SII e as súas declaracións de IVE, era moi elevada, acadando o 84%, calidade que previsiblemente melloraría nos próximos meses. Así mesmo, comunicouse a remisión dunha carta informativa aos contribuíntes que non incorporaron a información requirida a través do SII, ou fixérono con grandes discrepancias con respecto á información declarada, informandose tamén das próximas actuacións do proxecto.
Prosegue D. Santiago Menéndez indicando que as empresas expuxeron as súas dúbidas sobre as consecuencias de facturas non contrastadas por cuestións formais, sinalandose por parte da Axencia Tributaria que o contraste é un valor engadido do proxecto, sen que supoña a súa falta un erro.
Por último, expuxéronse as novidades normativas previstas para 2018, así como as novidades incorporadas a “Preguntas Frecuentes”.
Comisión de Seguimento do Código de Boas Prácticas Tributarias
O director Xeral informa que, tras o compromiso asumido no último Pleno celebrado no mes de xuño, a Comisión de Seguimento do Código de Boas Prácticas reuniuse o pasado 6 de novembro de 2017. No curso da mesma os representantes da Axencia Tributaria e das empresas asistentes analizaron o cumprimento dalgúns dos compromisos asumidos por ambas as dúas partes no Código de Boas Prácticas Tributarias, en especial, a comunicación da detección de prácticas fiscais fraudulentas existentes nos mercados, o compromiso de boa fe e colaboración no procedemento inspector, a obtención de seguridade xurídica a través de consultas e publicación de criterios, e o informe de transparencia.
Prosegue D. Santiago Menéndez sinalando que, ademais, revisouse a situación dos grupos de traballo, considerando que podería deixarse aberto o grupo de traballo do SII, pois, aínda que cumpriu coa súa finalidade, podería ser precisa algunha reunión adicional.
4. Resultados dos distintos Grupos de Traballo do Foro
A continuación, o director Xeral da Axencia Tributaria dá paso ao punto 4 da orde do día, onde se abordarán máis detalladamente os labores e perspectivas dos Grupos de Traballo relativo á Análise da Normativa Tributaria e de Redución da Conflitividade, aos Impostos Especiais e ao SII, cedendo a palabra a D. Luis María Sánchez González, director do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria.
D. Luis María Sánchez comeza a súa exposición sinalando que durante este segundo semestre as actividades deste grupo de traballo estiveron centradas no Informe País por País (CbC Report), indicando que el objetivo fundamental ha sido la clarificación de las dudas que se pueden plantear las empresas españolas que están obligadas a presentar el informe. Añade que, desde un punto de vista interpretativo, se plantean cuestiones complejas, ya que al tratarse de una obligación internacional donde la información va a ser objeto de intercambio es necesario arbitrar soluciones conjuntas, no siendo suficiente con la transposición de la Directiva de la UE y el cumplimiento de los estándares del Foro Global. Continúa indicando que en la reunión de este grupo que tuvo lugar el pasado 2 de noviembre, la Agencia Tributaria tuvo una participación muy transversal con representantes por parte del Departamento de Inspección Financiera y Tributaria, del Departamento de Gestión Tributaria, del Servicio de Planificación y Relaciones Institucionales, de la Delegación Central de Grandes Contribuyentes y del Departamento de Informática Tributaria. Prosigue el Director del Departamento de Inspección Financiera y Tributaria señalando que a la reunión también asistió la Dirección General de Tributos ya que se considera más efectivo que las personas que están participando en el grupo ad hoc de la OCDE sean quienes informen directamente sobre las cuestiones tratadas en las reuniones del mismo. En este sentido, D. Luis María Sánchez recuerda que es en este grupo ad hoc onde se están fixando os criterios de interpretación a nivel internacional e que, a falta de acordo, a regra é a flexibilidade. Os criterios consensuados vanse incorporando a guía de implantación que elabora o grupo ad hoc . Así, informa que a OCDE publicou na súa páxina web catro documentos, que se poden agrupar en dous bloques:
-
Un primeiro bloque cos documentos que son resultado dos traballos do grupo ad hoc da OCDE :
-
“Guía de implantación do informe país por país”.
-
“Guía sobre o uso apropiado da información contida nos informes país por país”.
-
-
E un segundo bloque con outros dous documentos que se encadran dentro do programa ICAP (International Compliance Assurance Programme), que conta coa participación da Delegación Central de Grandes Contribuíntes:
-
”Informe país por país: Manual para a implantación efectiva”.
-
”Informe país por país: Manual sobre o uso efectivo para a avaliación do risco fiscal”.
-
De seguido, D. Luis María Sánchez sinala que na reunión do pasado 2 de novembro o Departamento de Informática Tributaria abordou o medio informático de presentación do modelo 231, a declaración informativa País por País, e analizáronse as alternativas de presentación da mesma, os requisitos e prazos de presentación, e o resultado da súa presentación cunha demostración práctica. Recalcou que o Departamento de Informática Tributaria realizou un gran esforzo no desenvolvemento deste modelo, que facilita a formalización da obriga.
Doutra banda, e seguindo co grupo ad hoc da OCDE, D. Luis María Sánchez informa que as novidades que se trataron na reunión do Grupo de Traballo foron as seguintes: cuestións referidas ao uso de datos agregados ou consolidados, entidades participadas por máis dun grupo multinacional non vinculado, conceptos de ingresos, imposto pago e reportado, e supostos de grupos multinacionais con período impositivo reducido. Prosegue o director de Inspección Financeira e Tributaria sinalando que tamén se comentou a proposta de modificación do artigo 13 do Regulamento do Imposto sobre Sociedades, para adaptar a normativa do Informe País por País ás esixencias da OCDE.
A continuación D. Santiago Menéndez pregunta se alguén quere realizar algún comentario e, non realizandose ningún, cede a palabra a D. ª Pilar Jurado Borrego, directora do Departamento de Aduanas e II. EE., quen comeza expondo que na reunión deste Grupo de Traballo do día 24 de outubro, informouse sobre o estado de tramitación do Proxecto normativo de modificación dos Regulamentos dos Impostos Especiais e do Imposto sobre os Gases Fluorados de Efecto Invernadoiro, e que a principal novidade consiste en acometer a leva dos libros de contabilidade de existencias dos distintos tipos de produtos desde a propia Sede electrónica da Axencia Tributaria. Así mesmo, aclara que é algo parecido á Subministración Inmediata de Información xa que tamén se vai a tratar do envío de ficheiros XML a través dun servizo web ou a través dun formulario, pero que, non obstante, do que se trata é de normalizar a información que se quere recibir, permitindo, doutra banda, que cada empresa xestione como considere oportuno a información adicional que necesite para o seu funcionamento. Engade que estarán excluídos os produtores de viño cunha produción anual que non supere os 100.000 litros, así como os destiladores artesanais da zona de Castilla y León, Galicia e Asturias. Así mesmo, comentou que se trata dun proxecto en que se traballará moi estreitamente coas empresas do sector, estando prevista a súa entrada en vigor para xaneiro de 2020. Doutra banda, prosegue D. ª Pilar Jurado e, en relación co sistema de circulación dos produtos obxecto de Impostos Especiais a través do procedemento de vendas en ruta e os avituallamentos a embarcacións e aeronaves de produtos obxecto do Imposto sobre Hidrocarburos, comenta que tamén está previsto que se realice por medios electrónicos, cunha entrada en vigor das modificacións para xaneiro de 2019. Por último, a directora do Departamento de Aduanas e II. EE. reitera o sinalado polo director Xeral da Axencia Tributaria, no relativo a que o proxecto de modificación dos Regulamentos encóntrase actualmente na Secretaría Xeral Técnica, polo que a versión que finalmente se aprobe podería diferir do exposto na reunión do Grupo de Traballo.
A continuación D. Santiago Menéndez cede a palabra a D. ª Rosa María Prieto do Rei, subdirectora xeral de Técnica Tributaria do Departamento de Xestión Tributaria, quen comeza a súa exposición sinalando que o Grupo de Traballo da Subministración Inmediata de Información constituiuse co obxectivo de contar coa colaboración das empresas no desenvolvemento e implantación do sistema, obxectivo que na actualidade está plenamente cumprido. Engade que, doutra banda, hai que destacar que a colaboración das empresas foi espectacular. Prosegue D. ª Rosa María Prieto reiterando o xa exposto por D. Santiago Menéndez, no referente a que se pode falar dun 90 %de cumprimento dos obrigados incluídos no censo do SII, porcentaxe que se elevaría ata o 97 % se se teñen en conta só as empresas non exentas, é dicir, que liquidan IVE. Así mesmo, prosegue a subdirectora xeral de Técnica Tributaria sinalando que a última reunión do Grupo de Traballo tiña como finalidade analizar en que situación encontrábase o SII e que retos habería que asumir de cara ao futuro. Así, D. ª Rosa María Prieto sinala que na devandita reunión se propuxo que, unha vez instaurado o sistema dun xeito, na súa opinión, satisfactorio, aínda que quedasen pequenas particularidades que hai que mellorar, o seguinte reto tiña que ser a calidade da información fornecida. Neste sentido, as empresas mostraron durante a reunión certa inquietude no referente ao contraste das operacións. Porén, aclarouse que a calidade da información ía mellorar considerablemente cando as empresas puidesen consultar as imputacións de terceiros (provedores e clientes) e que a devandita opción estaría dispoñible antes de final de ano. Doutra banda, prosegue a subdirectora xeral de Técnica Tributaria, no Grupo de Traballo tamén se abordou as melloras da “consulta”, e informa que xa están dispoñibles os sumatorios por columnas nas consultas de rexistros e que, ademais, está previsto engadir un cadro de datos agregados que permita ás empresas comprobar que non houbo perdas ou distorsións no referente á información que se quería remitir á Axencia Tributaria. Por último, D. ª Rosa María Prieto sinala que no referente ás novidades normativas para 2018 relativas ás modificacións do Regulamento de IVE e da Orde Ministerial pola que se regulan as especificacións normativas e técnicas da leva de libros rexistro de IVE a través da Sede electrónica, finalmente entrarán en vigor o 1 de xullo e destaca as seguintes:
-
Introdúcense matizacións en relación con certas situacións que xa están informandose a través do SII a fin de mellorar a información fornecida.
-
Contémplanse situacións non previstas, como pode ser, por exemplo, o caso das operacións de reestruturación, de maneira que se inclúan todas as particularidades deste tipo de operacións e que se poidan informar dunha maneira correcta a través do SII.
-
Tamén se intentará simplificar outro tipo de cuestións que xa estaban previstas na Orde inicial, como é o caso da devolución de IVE de viaxeiros. Unha vez que se definise como vaise a implementar, publicarase na páxina web.
Neste sentido, engade que na páxina web da Axencia Tributaria publicarase o texto case definitivo, e modificaranse as “preguntas frecuentes”, a fin de abordar estas situacións. Ademais, D. ª Rosa María Prieto sinala que os desenvolvementos informáticos irán á par que os normativos, e que a previsión é poder contar antes de final de ano co esquema informático xa avanzado, de maneira que aínda quede tempo suficiente antes da súa implantación para abordar calquera cuestión que non estea suficiente clara ou introducir melloras.
A continuación D. Santiago Menéndez abre unha quenda de intervencións para que os representantes das empresas membros do Foro poidan realizar os comentarios que consideren oportunos.
Toma a palabra D. ª Carmen Alonso Peña, representante do Banco de Santander e Colaboradora da Secretaría Técnica deste Foro en representación das empresas, quen manifesta que desexa realizar algunhas matizacións con respecto á actividade dos Grupos de Traballo. En primeiro lugar, en relación co Grupo de Traballo dedicado ao Country by Country Report pregunta se os documentos utilizados nas reunións pódense distribuír entre todas as empresas representadas no Foro. Así mesmo, e en relación coas últimas cuestións dubidosas expostas por parte das empresas solicita da Axencia Tributaria algunha orientación ou criterio, ou ben, tendo en conta o principio de flexibilidade, deixaro aberto e que cada empresa adopte a solución que lle pareza máis axeitada e dar as explicacións oportunas no propio informe. Engade D. ª Carmen Alonso que, fundamentalmente, os temas que están pendentes son os ingresos por dividendos, as provisións por perda de valor e a valoración de activos de carteira negociable. Doutra banda, no referente á parte informática do modelo 231, agradece ao Departamento de Informática Tributaria o esforzo realizado para simplificar a presentación do informe. Prosegue animando todas as empresas a realizar prácticas antes do 31 de decembro a fin de detectar calquera erro ou deficiencia e que haxa tempo para a súa emenda. Doutra banda, en relación co Grupo de Traballo de Impostos Especiais sinala que os representantes das empresas que participan neste grupo seguen resaltando o seu dinamismo e que a comunicación é moi fluída. Por último, respecto do Grupo de Traballo da Subministración Inmediato de Información reitera o sinalado pola subdirectora xeral de Técnica Tributaria no referente a que o obxectivo polo que se constituíu o grupo xa se cumpriu e habería que proporse se daro por finalizado ou seguir, polo menos durante o primeiro semestre de 2018, debido ás novidades normativas previstas.
Neste punto toma a palabra D. ª Pilar Fernández Medina, representante do Corte Inglés, quen sinala que aínda que con anterioridade mantivo certa vehemencia nas críticas ao proxecto, agora mesmo ten que destacar que a Axencia Tributaria tivo no SII unha actuación impecable no referente a dispoñibilidade e permeabilidade ás cuestións concretas e diversas que as empresas lle propuxeron, e que se a Axencia Tributaria comprométese a seguir coa mesma dinámica non sabe ata que punto cómpre continuar coas reunións do grupo.
Toma a palabra D. ª Rosa María Prieto e sinala que, por suposto, a Axencia Tributaria asume o compromiso de continuar prestando o mesmo servizo de apoio e axuda as empresas e engade que, quizais, xa non sexa tan necesario ter constituído un grupo de traballo, se acaso, organizar dentro de tres ou catro meses unha reunión informativa sobre a situación final.
De seguido intervén D. Santiago Menéndez para agradecer as palabras da representante de El Corte Inglés e engade que é normal que en proxectos desta transcendencia realícense críticas, sobre todo despois dos atrasos que sufriu o proxecto e do acurtamento de prazos. Así mesmo, o director Xeral da Axencia Tributaria sinala que espera que nos proxectos que se acometan nun futuro poídase contar coa mesma fluidez nas comunicacións.
A continuación, o director do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria aclara que por parte da Axencia Tributaria non existe inconveniente en que se distribúa entre os representantes das empresas os documentos utilizados nas reunións do Subgrupo de Traballo do
Novamente toma a palabra D. ª Carmen Alonso para informar que vai remitir a todos os representantes das empresas neste Foro os documentos de traballo do Subgrupo
A continuación, intervén o director Xeral da AEAT para comentar a importancia da comunicación e da fluidez da información. Neste sentido, sinala que empresas adheridas ao Código de Boas Prácticas Tributarias veñen manifestando o seu interese por participar nas reunións deste Foro. Debido a que existe unha limitación física de espazo para acoller a máis persoas, D. Santiago Menéndez propón a conveniencia de organizar anualmente unha sesión informativa con todas as empresas adheridas ao Código onde se lles explique as materias que se están traballando nos distintos grupos e onde estas empresas poidan propor as cuestións que sexan do seu interese. Por iso, a Axencia Tributaria organizará no primeiro semestre de 2018 un encontro con todas as empresas adheridas ao Código de Boas Prácticas Tributarias.
5. Cuestións analizadas na Comisión de Seguimento do Código de Boas Prácticas Tributarias
A continuación, o director Xeral dá paso ao seguinte punto da orde do día e cede a palabra a D. Ángel Rodríguez Rodríguez, director do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais, quen comeza a súa exposición informando que a Comisión de Seguimento do Código de Boas Prácticas reuniuse o pasado 6 de novembro co obxectivo de realizar unha análise do cumprimento dos compromisos recollidos no Código e, en concreto, tratáronse os seguintes aspectos:
-
Analizouse o compromiso de colaboración entre as empresas e a Axencia Tributaria para a detección de prácticas fiscais fraudulentas que se dean nos mercados, así como para a busca de solucións, tanto para a súa erradicación como para previr a súa extensión. A Axencia manifestou o seu interese en recibir esta información e o seu compromiso para actuar, sobre todo con medidas preventivas que impedisen que as devanditas condutas se xeneralizasen nun sector.
-
Resaltouse o cumprimento xeneralizado das empresas con respecto ao compromiso de boa fe e colaboración no procedemento inspector. Informouse que a Axencia Tributaria ditou dúas Instrucións para difundir o Código de Boas Prácticas Tributarias entre os actuarios, ademais de haberse realizado dous FISCALIS en materia de relación cooperativa a fin de coñecer outras experiencias internacionais.
-
No referente ao compromiso que posibilita que os contribuíntes con dúbidas sobre o tratamento tributario de determinadas operacións ou operativas poidan coñecer os criterios que a Axencia Tributaria aplicaría, aínda que non se presentaron consultas de forma xeneralizada, o seu cumprimento valorouse positivamente polas empresas presentes na Comisión, ao ser un instrumento que permite aumentar a seguridade xurídica.
-
Con respecto á publicación de criterios aplicados nos procedementos de control en tanto sexan susceptibles de ser aplicados con carácter xeral, a Axencia Tributaria manifestou a dificultade de realizar formulacións xerais, xa que na maioría dos casos os criterios refírense a condutas e supostos concretos. As empresas resaltaron que a publicación dos criterios reforzaría o Código, comprometendose ambas as dúas partes a analizar no Grupo de traballo de Relación Cooperativa os temas sobre os que sería interesante coñecer o criterio aplicado pola Axencia.
-
En relación ao Informe de transparencia, as empresas sinalaron que, para que fóra de utilidade, cumpriría modificar o modelo de control e achegar as comprobacións ao momento de realización dos feitos. A Axencia Tributaria destacou a necesidade de implementar algún procedemento de tipo cooperativo, distinto ao procedemento inspector xa existente, que permitise analizar a información tributaria recollida no informe e dar maior seguridade xurídica ás empresas que o presentan.
-
Por último, revisouse a situación dos grupos de traballo, deixandose en suspenso o Grupo de Traballo do SII, que, cumprindo coa súa finalidade, podería requirir a celebración dalgunha reunión adicional. Pola súa banda, dentro do Grupo de Traballo de Análise da Normativa Tributaria e de Redución da Conflitividade, propuxose manter o Subgrupo do Informe País por País, podendose convocar, ademais, reunións sobre outros temas máis xerais. No referente ao resto dos grupos, informouse que se manterían igualmente os grupos de traballo de Impostos Especiais e de Relación Cooperativa, debendo impulsarse o de Cargas Fiscais.
De seguido toma a palabra D. ª Carmen Alonso, representante do Banco de Santander, quen comenta que, en relación coa reunión da Comisión de Seguimento do Código, as cuestións en que máis insistiron as empresas foron as seguintes:
-
A necesidade de que se publiquen na páxina web da Axencia Tributaria máis criterios de actuación, a fin de que tamén as empresas que non teñen representación neste foro estean informadas e conten con instrumentos que redunden nunha maior seguridade xurídica.
-
Analizáronse as razóns da escaseza de consultas presentadas polas empresas.
-
No referente ao informe de transparencia, as empresas queixáronse de que a Axencia Tributaria urxíralles para a súa presentación e, porén, os esperados comentarios non se producían, coa conseguinte desmotivación por parte das empresas. Neste sentido, a Axencia Tributaria informou que lle ía a dar prioridade a este asunto e que comezaría en breve a reunirse coas empresas que o presentaran a fin de aclarar conceptos e que o informe poida servir ás mesmas para previr riscos nun futuro.
A continuación, toma a palabra D. Santiago Menéndez e pregunta se alguén máis quere realizar algún comentario en relación coa Comisión de Seguimento. Como non se produce ningún, dá paso ao seguinte punto da orde do día.
6. Próxima convocatoria
O Vicepresidente manifesta que a 16ª reunión convocarase no vindeiro semestre, previsiblemente, no mes de xuño.
De seguido dá paso ao último punto da orde do día.
7. Outras consideracións, rogos e preguntas
O director Xeral procede a abrir unha quenda de intervencións e non producindose ningunha, reitera a disposición e o interese da Axencia Tributaria en organizar en 2018 un encontro coas empresas adheridas ao Código de Boas Prácticas Tributarias. Por último, informa que D. ª Pilar Jurado Borrego, directora do Departamento de Aduanas e II. EE., foi elixida pola Unión Europea e os seus países membros como candidata común e única para o posto de secretaria xeral da Organización Mundial de Aduanas, institución de suma importancia no plano internacional que conta coa representación de máis de 180 países.
Para finalizar o director Xeral da Axencia Tributaria dá por concluída a 15ª sesión plenaria do Foro de Grandes Empresas e despídese ata a próxima reunión.
O SECRETARIO TÉCNICO
ÁNGEL RODRÍGUEZ RODRÍGUEZ
Vº Bº
O VICEPRESIDENTE DO FORO
SANTIAGO MENÉNDEZ MENÉNDEZ