Acta da reunión
Foro de Grandes Empresas
ACTA PLENA 2/2018
ACTA DA REUNIÓN DO PLENO DO FORO DE GRANDES EMPRESAS
CELEBRADA O 20 DE NOVEMBRO DE 2018
Vicepresidente do Foro de Grandes Empresas
Director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria
D. Jesús Gascón Catalán
Membros en representación da Axencia Estatal de Administración Tributaria
Director do Departamento de Xestión Tributaria
D. Gonzalo David García de Castro
Director do Departamento de Recadación
D. Guillermo Barros Gallego
Directora do Departamento de Aduanas e Impostos Especiais
D.ª Mª Pilar Jurado Borrego
Delegado Central de Grandes Contribuíntes
D. Manuel Trillo Álvarez
Subdirector xeral de Ordenación Legal e Asistencia Xurídica- Departamento de Inspección Financeira e Tributaria
D. Marcos Álvarez Suso
Membros en representación das Grandes Empresas
ACS
Director Asesoría Fiscal
D. Alfonso Moreno García
AMADEUS IT GROUP SA
Vicesecretario do Consello de administración
D. Jacinto Esclapés Díaz
BANCO SANTANDER
Group Executive Vice President
D.ª Carmen Alonso Peña
BBVA
Director do Departamento Fiscal
D. José María Vallejo Chamorro
LA CAIXA
Director Asesoría Fiscal
D. Manuel Alfonso García Rodríguez
CEPSA
Director Fiscal
D. Alberto Martín Moreno
COFARES
Asesor Consello reitor
D. Luis Valdeolmos González
EL CORTE INGLÉS
Directora de Impostos
D.ª Pilar Fernández Medina
ENDESA
Responsable de Asuntos Fiscais
D.ª María Muñoz Viejo
FCC
Director da Área Fiscal
D. Daniel Gómez-Olano González
GAS NATURAL
Director de Planificación Fiscal
D. Baltasar Gómez Febrel
IBERDROLA
Directora Global de Fiscalidade
D.ª Begoña García-Rozado González
IBERIA
Spanish Tax Lead
D.ª Elena Sánchez LLORENTE
INDITEX
Director Asesoría Fiscal
D. Andrés Sánchez Iglesias
MAPFRE
Director de Asesoría Fiscal
D. Antonio Lafuente González de Suso
MERCADONA
Xerente Fiscal
D. José Ibáñez Roselló
MICHELIN
Responsable Fiscal
D.ª Rosa María Peña García
NORFIN HOLDER
Director Asesoría Fiscal
D. José Antonio Gibello Saiz
RENAULT ESPAÑA
Director Asuntos Fiscais e Aduanas
D. Félix Ruiz Madarro
REPSOL
Director Xeral Económico e Fiscal
D. Luis López-Tello e Díaz Aguado
SEAT
Director de Impostos
D. Francisco Javier Baulenas Setó
SIEMENS
Directora de Impostos
D.ª Ana Mª Moreda Galante
TELEFÓNICA
Director Fiscal
D. Ángel Martín Gómez
VODAFONE
Director de Asesoría Fiscal
D. Javier Viloria Gutiérrez
Secretaría Técnica do Foro de Grandes Empresas
Secretaria Técnica
D.ª Rosa María Prieto do Rei
En Madrid, a 20 de novembro de 2018, celébrase a décimo sétima sesión plenaria do Foro de Grandes Empresas, asistindo as persoas indicadas, e de acordo co seguinte
ORDE DO DÍA
- Apertura da sesión
- Aprobación da acta da reunión celebrada o día 11 de xullo de 2018
- Resultados dos distintos grupos de traballo do Foro
- Próxima convocatoria
- Outras consideracións, rogos e preguntas
1. Apertura da sesión
Abre a sesión D. Jesús Gascón Catalán, director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria e Vicepresidente do Foro de Grandes Empresas, quen, tras agradecer aos asistentes a súa presenza, traslada as desculpas da secretaria de Estado de Facenda e presidenta da Axencia Tributaria, por non poder asistir á reunión por razóns de axenda, así como a do director do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria, quen se encontra estes días no Uruguai asistindo o Foro Global de Transparencia e Intercambio de Información con Fines Fiscal, e que será substituído nesta sesión polo subdirector xeral de Ordenación Legal e Asistencia Xurídica.
A continuación, D. Jesús Gascón dá paso ao segundo punto da orde do día.
2. Aprobación da acta da reunión celebrada o día 11 de xullo de 2018
D. Jesús Gascón cede a palabra a Dª. Rosa María Prieto, quen, tras agradecer a todos os presentes a súa asistencia, sinala que a acta da 16ª sesión do Pleno do Foro remitiuse aos integrantes do mesmo e engade que, non habendose recibidas observacións e se non as houbese neste momento, quedaría definitivamente aprobada. Ao non realizarse ningunha observación polos presentes, declara aprobada definitivamente a acta da sesión plenaria do día 11 de xullo de 2018.
3. Resultados dos distintos grupos de traballo do Foro
Neste punto, o director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria cede a palabra a D. Gonzalo García de Castro, director do Departamento de Xestión Tributaria, ao obxecto de que comente os resultados do grupo de traballo de Análise e Racionalización de Cargas Fiscais Indirectas.
D. Gonzalo García de Castro indica que na reunión deste grupo de traballo do pasado 10 de outubro expuxéronse, en primeiro lugar, as medidas de simplificación e as novidades no modelo do Imposto sobre Sociedades, sinalando que a presentación das declaracións dos grandes impostos, entre os que se encadra o Imposto sobre Sociedades, encóntrase nun proceso de transición tecnolóxica cara ao denominado medio “Renda WEB”, é dicir, cara a un sistema de formulario web para a presentación de declaracións que vai supor un importante avance na facilitación da presentación de declaracións, no tratamento da información e en todos os procedementos que se poidan derivar da tramitación das devanditas declaracións.
No referente ás modificacións nos pagamentos fraccionados do Imposto sobre Sociedades, destacou as seguintes:
- Unha primeira modificación motivada pola necesidade de exceptuar as entidades de capital risco da obriga de efectuar o pagamento fraccionado mínimo aplicable a grandes empresas
- e unha segunda modificación, consistente en adaptar os modelos de pagamentos fraccionados aos contribuíntes sometidos á normativa foral como consecuencia, principalmente, dos cambios na normativa foral das Deputacións Forais do País Vasco en materia de pagamentos fraccionados, que estableceu a obriga de realizar un pagamento fraccionado único nos 25 primeiros días naturais do mes de outubro
O director do Departamento de Xestión Tributaria prosegue a súa exposición sinalando que, no referente ás declaracións informativas, estivose traballando no novo sistema TGVI
Así, D. Gonzalo García de Castro indica que para a Axencia Tributaria un dato relativo a un terceiro ten tres compoñentes: o primeiro refírese á identificación, o segundo, á localización, é dicir, atribución dun domicilio, e, o terceiro, refírese á análise das consecuencias tributarias da información fornecida. Por iso, para poder realizar unha eficiente xestión do sistema tributario e prestar un axeitado servizo ao cidadán é imprescindible que a información derivada das diferentes declaracións informativas presentadas sexa o máis fiable posible e cos mínimos erros de validación. Engade que neste labor é fundamental a colaboración dos grandes subministradores de datos, polo que non quere deixar pasar a ocasión sen agradecer aos presentes a súa cooperación neste ámbito.
Continúa sinalando que o sistema TGVI
D. Jesús Gascón agradece a D. Gonzalo García de Castro a súa intervención e cede a palabra a Dª. María Pilar Jurado Borrego, directora do Departamento de Aduanas e II.EE., ao obxecto de que comente a actividade do grupo de traballo de Impostos Especiais.
D.ª Pilar Jurado comeza a súa exposición sinalando que o grupo de traballo de Impostos Especiais reuniuse nunha ocasión durante este segundo semestre, en concreto, o día 25 de outubro, e abordáronse as seguintes cuestións:
-
No referente ás novidades introducidas polo Real Decreto-lei 15/2018, do 5 de outubro, de medidas urxentes para a transición enerxética e a protección dos consumidores, destacáronse as seguintes:
- Modificación da base impoñible e do importe dos pagamentos fraccionados do IVPEE: a base impoñible do imposto, consecuencia da redución introducida para o último trimestre de 2018 e o primeiro trimestre de 2019, será cero, o cal afecta tamén aos pagamentos fraccionados respectivos.
- Exención das operacións de fabricación e importación de produtos incluídos no ámbito obxectivo do Imposto sobre Hidrocarburos utilizados na produción de electricidade en centrais térmicas ou á coxeración de electricidade e calor en centrais combinadas. Así mesmo, informouse sobre o procedemento de inscrición no rexistro, derivado da entrada en vigor do Real Decreto-lei “7 de outubro”, concedendose ás inscricións solicitadas efectos desde o devandito día, aínda que fosen xestionadas con posterioridade, e para todos os epígrafes de produtos incluídos no ámbito obxectivo do Imposto sobre Hidrocarburos. Tamén se aclarou que, se algunha oficina xestora expedise as tarxetas de inscrición limitando a exención a un ou varios epígrafes do Imposto sobre Hidrocarburos, rectificaríanse.
-
Informouse que a Lei 6/2018, de Orzamentos Xerais do Estado para 2018, introduciu na Lei 38/1992, de Impostos Especiais, un suposto de redución do 100 %na base impoñible do Imposto Especial sobre a Electricidade á enerxía eléctrica fornecida a embarcacións atracadas en porto que non teñan a condición de embarcacións privadas de recreo.
-
No referente ao procedemento de vendas en ruta e avituallamentos a embarcacións e aeronaves, a Orde Ministerial que desenvolve o que se dispón nos artigos 27, 101, 102 e 110 do Regulamento dos Impostos Especiais, publicouse o 31 de outubro, data posterior ao día da reunión. Non obstante, na sesión informouse de que se publicara na Sede electrónica da Axencia Tributaria un documento cos Anexos contemplados no Proxecto de Orde e que se encontraba dispoñible no portal do EMCS, en que se incluíra un novo apartado, denominado SIANE. Así mesmo, comentouse que estaba prevista a apertura dun medio de probas.
-
No relativo ao proxecto de reforma do Regulamento dos Impostos Especiais, comentáronse as modificacións previstas que afectan, entre outras, ás seguintes materias:
- Axustes técnicos derivados da supresión do tramo autonómico do tipo de gravame do Imposto sobre Hidrocarburos.
- Axuste técnico nas condicións esixibles aos depósitos fiscais que introduzan mercadorías líquidas a granel para clarificar que deben estar dotados dunha capacidade mínima de almacenaxe.
- Modificación do artigo 26 para regular a esixencia de marcas fiscais na picadura de liar.
- Axustes no artigo 27 do Regulamento para recoller expresamente as vendas en ruta e avituallamentos a aeronaves.
- Modificación do artigo 37 do RIE, para recoller as especificidades na emisión do e-dá correspondentes ás subministracións de carburante a aeronaves.
- Modificación do artigo 108 Ter para autorizar as mesturas en buque tanto en caso de fábricas como de depósitos fiscais.
-
Por último, no tocante á a leva da contabilidade de II. EE. na Sede electrónica, informouse dos avances da Axencia Tributaria no deseño dos libros contables. Así, comentouse que se estaban desenvolvendo reunións informativas coas principais asociacións dos sectores afectados, ás que se solicitaran suxestións e observacións. Tamén se informou que a forma de leva dos libros regularíase mediante Orde Ministerial.
D. Jesús Gascón agradece a Dª. Pilar Jurado a súa intervención e cede a palabra a D. Manuel Trillo Álvarez, delegado Central de Grandes Contribuíntes, a fin de que comente a actividade do grupo de traballo de Relación Cooperativa.
O delegado Central manifesta que a reunión do grupo de traballo do pasado 17 de outubro foi a primeira á que asistiu e que estaba moi satisfeito polo ambiente en que se desenvolvera. No referente ao contido da sesión, en primeiro lugar, comentouse o documento “Reflexións sobre a forma, contido e conclusións de actuacións de análise e avaliación de riscos”, elaborado pola Delegación Central de Grandes Contribuíntes e que se distribuíra con anterioridade á reunión entre os asistentes. A continuación, e en relación cos Informes de Transparencia, informouse que nestes dous anos presentáranse máis de vinte e que, xa que non era posible analizaros todos co nivel de detalle desexado, decidírase seleccionar seis informes e empezar a traballar en profundidade sobre esta mostra. No referente á metodoloxía empregada, xa que non existe un procedemento regulado, sinalouse que estes informes foran analizados por un equipo xestor especializado para, posteriormente, realizar unha serie de reunións coas empresas afectadas, e solicitarlles documentación adicional considerada relevante. Tamén se informou de que se adquirira o compromiso por parte da Axencia Tributaria de remitir ás empresas as recomendacións e suxestións que se derivasen da análise do Informe de Transparencia presentada, pero que, de momento, había certas dificultades debido á falta de regulación mediante un procedemento, no que se estaba traballando. Pola súa banda, as empresas incidiron na conveniencia de recibir unha información de retorno derivada do Informe presentado e en que a Axencia Tributaria trasladase unha mensaxe de tranquilidade ás entidades que, por razóns variadas, non presentaron o Informe de Transparencia, no sentido de que iso non supón unha menor implicación no referente a relación cooperativa.
De seguido D. Manuel Trillo sinala que, dados os recursos limitados con que conta a Axencia Tributaria, haberá que seguir traballando sobre unha mostra dos Informes de Transparencia presentada, pero, non obstante, a partir de aí, haberá que intentar sacar unhas conclusións, a modo de soft law, de maneira que os beneficios da relación cooperativa fáganse patentes e o compromiso de todos nesta materia non decaia.
Por último, no referente ás empresas que non presentaron o Informe de Transparencia, o delegado Central recalca que a devandita presentación é voluntaria e que se trata dunha boa práctica, pero que hai outras moitas e, polo tanto, a non presentación non presupón un menor grao de compromiso coa relación cooperativa.
A continuación D. Jesús Gascón agradece a intervención de D. Manuel Trillo e dá paso a D. Marcos Álvarez Suso, subdirector xeral de Ordenación Legal e Asistencia Xurídica do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria, quen vai comentar a actividade do grupo de traballo de Análise da Normativa Tributaria e de Redución da Conflitividade .
D. Marcos Álvarez Suso inicia a súa exposición sinalando que a última reunión do grupo de traballo celebrouse o pasado 30 de outubro e nela tratáronse as seguintes cuestións:
-
No referente á Directiva (UE) 2018/822 do Consello, do 25 de maio de 2018 (Directiva sobre Intermediarios Fiscais ou DAC 6), a Dirección Xeral de Tributos realizou un resumo do seu contido e aclarou que, no referente á transposición, aínda non existía un borrador do texto. Pola súa banda, os representantes das empresas propuxeron as súas inquietudes e comentaron a necesidade de clarificar determinados conceptos e cuestións, ao que a Dirección Xeral de Tributos contestou cunha mensaxe de tranquilidade e ofreceu a posibilidade de que o sector empresarial remitise as súas preocupacións ou suxestións, a fin de que puidesen ser valoradas e tidas en conta, sen esquecer as limitacións a nivel nacional que, no referente a contido, ten a transposición dunha Directiva.
-
No relativo ás solicitudes de rectificación de autoliquidacións, expuxose a preocupación da Axencia Tributaria polo incremento tan considerable que se produciu na presentación das devanditas solicitudes por parte das empresas. Tamén se intentou trasladar o valor que se dá na lexislación ao tratamento destas rectificacións; así, aclarouse o efecto preclusivo limitado respecto de ulteriores decisións por parte da Administración Tributaria, é dicir, o feito de que se acceda total ou parcialmente a unha solicitude de rectificación non supón un pronunciamento definitivo da Administración Tributaria sobre a totalidade da obriga afectada por esa solitud.
-
No tocante á a situación dos procedementos de recuperación das axudas de Estado, incidiuse fundamentalmente na situación da recuperación do tax lease, debido á resolución do pasado 25 de xullo do Tribunal de Xustiza da UE, que hai que levar a efecto. Nesta materia éstáse traballando conxuntamente co sector empresarial nun estudo que permita conseguir un acordo coa Comisión Europea relativa ao importe de axuda compatible co mercado interior. Ademais, D. Marcos Álvarez engade que, en relación con este tema, producíronse, en data posterior á reunión do grupo de traballo, dúas resolucións do Tribunal Xeral de Xustiza da UE, confirmando as Decisións da Comisión Europea en que se cualificaba de axuda de Estado incompatible co mercado interior o réxime fiscal español de amortización do fondo de comercio financeiro.
-
Por último, na reunión do pasado día 30, expuxéronse os criterios da Axencia Tributaria a aplicar en relación con:
- Período impositivo ao que imputar no Imposto sobre Sociedades os ingresos derivados da devolución de tributos declarados contrarios ao ordenamento xurídico polo Tribunal Supremo: Aclarouse que os devanditos ingresos se imputan ao período impositivo en que se dite a sentenza.
- No referente á dedución do IVE polas entidades holding, aclarouse que, en liña co establecido polas resolucións do TXUE, a deducibilidade só é posible na medida en que interveña na xestión económica das sociedades filiais.
Continúa a súa exposición D. Marcos Álvarez comentando que unha das misións deste grupo de traballo é a redución da conflitividade, polo que sempre se recollen na orde do día temas controvertidos, a fin de que, con transparencia, póñanse en común e discútanse os distintos puntos de vista. Neste sentido, sinala que non necesariamente vanse a lograr acordos, pero que é moi positivo que se coñezan os diferentes posicionamentos con respecto a un asunto. Engade que agradecería que as empresas remitisen temas concretos do seu interese para a próxima reunión do grupo e comenta que, sobre proxectos normativos en curso, si se están recibindo propostas.
Para finalizar, o subdirector de Ordenación Legal e Asistencia Xurídica lembra os presentes que no marco do Código de Boas Prácticas Tributarias hai establecido unha vía para consultar cuestións sobre a aplicación práctica da normativa tributaria. Engade que o número de consultas recibidas ata agora non foi moi numeroso, pero que, porén, a Axencia Tributaria considérao unha experiencia moi positiva xa que permite detectar e clarificar dun xeito amigable cuestións que talvez non estivesen todo o detalladas que debesen.
O director Xeral agradece a D. Marcos Álvarez Suso a súa intervención e sinala que, ao fío do exposto, xa se comentou na anterior sesión plenaria a intención da Axencia Tributaria de actuar coa maior transparencia posible e ser máis proactiva no referente á publicación dos criterios utilizados, a fin de lograr que a aplicación do sistema tributario sexa máis predicible. Non obstante, manifesta que esta actitude pode interpretarse como unha maior conflitividade, xa que cada vez que se difunda un criterio sobre un asunto complexo abrirase un debate que, como é lóxico, estará cheo de controversias. D. Jesús Gascón engade que, porén, quere que quede claro o compromiso da Axencia Tributaria coa difusión dos criterios interpretativos que aplica.
De seguido, o director Xeral abre unha quenda de palabra para que as empresas expoñan as súas observacións e comentarios.
Toma a palabra D. Daniel Gómez-Olano representante do FCC, para manifestar que, en relación co comentado sobre que a presentación do Informe de Transparencia é voluntaria e non vai supor ningunha diferenciación entre as empresas que o presenten e as que non, considera que as entidades que presenten o informe serían merecedoras dunha maior confianza e seguridade xurídica xa que, dalgunha maneira, están adquirindo un maior compromiso de transparencia. Engade que, de feito, moitas veces critícase o modelo de relación cooperativa por ser visto como unha maneira de privilexiar a certos grupos de empresas e opina que isto non pode ser así, pero que, doutra banda, cómpre tratar igual aos iguais e desigual aos desiguais, é dicir, que a fin de que non se desvirtúe o modelo, a relación cooperativa debería implicar unha maior seguridade xurídica para as entidades que máis practican a transparencia.
A continuación, intervén D. Jesús Gascón para aclarar que unha entidade que presenta o Informe Anual de Transparencia pode mellorar a relación bidireccional que mantén coa Administración Tributaria, é dicir, pode mellorar a valoración do risco fiscal de cara á Administración. Non obstante, esta valoración non pode supor un prexuízo para outras empresas.
De seguido intervén D. Francisco Javier Baulenas, representante de Seat, quen dirixindose Dª. Pilar Jurado pregunta se, en relación co Brexit, o Departamento de Aduanas e II. EE. vai emitir algunha circular que poida servir de axuda as empresas que realizan exportacións a Reino Unido para enfocar os trámites aduaneiros.
Toma a palabra Dª. Pilar Jurado, quen sinala que nestes días se vai a publicar na páxina web da AEAT un báner con información sobre o Brexit. De momento díspónse de información moi básica, xa que ao tratarse dun acordo político necesita ratificación polo Consello e o Parlamento europeos e polo Parlamento británico. Así, a directora do Departamento de Aduanas e II. EE comenta que as entidades representadas neste Foro teñen moita experiencia en trámites aduaneiros e convida as empresas a reunirse coa Axencia Tributaria e a trasladarlle problemáticas específicas e concretas. Tamén informa que o Departamento de Aduanas e II.EE. participou o pasado 7 de novembro nun seminario sobre as implicacións para as empresas españolas da saída do Reino Unido da Unión Europea, organizado pola Secretaría de Estado de Comercio e ICEX España Exportación e Investimentos, canda a Cámara de Comercio de España e a Confederación Española de Organizacións Empresariais. Engade que se van a desenvolver actividades informativas sobre a materia en todas as CCAA
D. Francisco Javier Baulenas manifesta que non é a primeira vez que se levan a cabo este tipo de reunións, pero que, debido a que se descoñece o estatus con que, finalmente, vai quedar Reino Unido, aínda que a súa entidade teña moita experiencia en trámites aduaneiros, nestes momentos non saben que recursos van necesitar dedicar á adaptación.
D.ª Pilar Jurado responde que, se se ratifica o acordo, haberá un período transitorio ata o 31 de decembro de 2020, transcorrido o cal se acordou que se aplicará un único territorio aduaneiro UE -Reino Unido, onde haberá facilidades aduaneiras.
D.ª Pilar Jurado comenta que, sen entrar en detalles, en principio, o modelo sería parecido ao adoptado con Turquía, pero que, non obstante, é prematuro pronunciarse xa que nestes momentos a Administración está analizando e estudando o acordo e certas modificacións que se están incluíndo.
Para finalizar, a directora do Departamento de Aduanas e II.EE. reitera a súa solicitude ás empresas para que remitan á Axencia Tributaria os problemas e as dúbidas que se lles vaian presentando.
A continuación, intervén D. Jesús Gascón para manifestar que as incertezas no referente a investimentos e medios tamén tenas a Axencia Tributaria e que haberá que esperar a ver como evoluciona este asunto. Non obstante, sinala que hai que estar preparados para afrontar os distintos escenarios que poidan producirse e que, por iso, é moi importante a organización de reunións con todos os sectores implicados a fin de coñecer a problemática que pode presentarse.
De seguido toma a palabra Dª. Carmen Alonso Peña, representante do Banco de Santander e Colaboradora da Secretaría Técnica do Foro, quen quere trasladar os representantes da Axencia Tributaria o agradecemento das empresas polo carácter continuísta con que se seguiron acontecendo as actividades deste Foro. Engade que, non obstante, sería desexable imprimir unha maior fluidez ás reunións dos grupos de traballo, entendendo esta como unha maior participación das empresas na proposición de temas a tratar. Así, sinala que a seguridade xurídica é materia de preocupación xa que constantemente se están oíndo rumores sobre cambios normativos a nivel fiscal e é unha realidade que hai proxectos en tramitación que, ás veces, non se sabe que implicacións van comportar, do mesmo xeito que ocorre, por outra banda, con normas en vigor. Por iso, agradece a publicación dos criterios interpretativos por parte da Axencia Tributaria, pero cre que sería máis produtivo que, con anterioridade á difusión, puxésense en común nunha reunión e así se podería contar tamén co punto de vista das empresas. Prosegue Dª. Carmen Alonso manifestando que tamén sería desexable dispor dunha vía de comunicación máis áxil e directa coa Administración e contar, por exemplo, coa contestación da Dirección Xeral de Tributos ás consultas expostas en relación coa interpretación dunha norma, antes de que se realicen as operacións. Engade que este é un dos motivos polos que se incrementou o número de declaracións rectificativas, xa que cando non se ten claro o criterio, preséntase a autoliquidación e a seguir rectifícase. Doutra banda, no tocante á a relación cooperativa, comenta que está de acordo co delegado Central en que existe boa vontade por ambas as dúas partes e un interese común en continuar avanzando na materia.
A continuación, intervén D. Jesús Gascón quen manifesta que, co escenario político e parlamentario actual, as incertezas son numerosas. Sinala que nestes momentos existen proxectos normativos que afectan a materias encomendadas á Axencia Tributaria, cuxo prazo de observacións finalizou e que continúan coa súa tramitación. Engade que se procurará, na medida do posible, manter ás empresas informadas sobre a evolución da devandita tramitación. Doutra banda, manifesta que o grupo de traballo de Análise da Normativa Tributaria e de Redución da Conflitividade é un marco idóneo para contrastar os criterios interpretativos, xa que en numerosas ocasións son as propias empresas as que detectan lagoas interpretativas ou a falta de uniformidade na aplicación dun criterio por parte das distintas dependencias da Axencia Tributaria.
Continúa a súa exposición o director Xeral sinalando que, como é coñecido por todos os presentes, a Axencia Tributaria conta con outro espazo cooperativo, o Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios, en que nestes momentos éstáse debatendo o texto dun código de boas prácticas tributarias. Engade que, do mesmo xeito que ás grandes empresas, aos profesionais tributarios preocúpalles o tema da seguridade xurídica. Neste sentido, vanse a empezar a analizar e a debater cuestións concernentes a esta materia, como son as relativas á emisión de resolucións interpretativas por parte da Dirección Xeral de Tributos, en particular cando se producen cambios normativos, outras posibles vías para chegar a acordos, máis alá das actas con acordo regulado no artigo 155 da Lei Xeral Tributaria, a problemática da DAC 6, etc. Así, a Axencia Tributaria entende que, sen pretender que estes dous foros dilúanse nun só, xa que teñen obxectivos diferentes e as inquietudes dos integrantes tamén son distintas, poderíanse aproveitar as sinerxías xa que existen puntos comúns. Por iso, a Axencia Tributaria ten interese en que cando os grupos de traballo do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios traten asuntos que poidan ser considerados de interese común, tamén asistan representantes do Foro de Grandes Empresas, a fin de que estean informados sobre os debates e poídanse extraer conclusións de utilidade para este Foro. Así mesmo, D. Jesús Gascón informa que tamén se está estudando preparar unha serie de xornadas e seminarios en colaboración co Instituto de Estudos Fiscais, coa participación do sector privado, intermediarios fiscais, así como representantes do mundo académico, a fin de que os debates poidan enriquecerse ao poder contrastarse opinións de diversos ámbitos.
Para finalizar D. Jesús Gascón reitera o compromiso da Administración coa relación cooperativa.
A continuación, toma a palabra D. Jacinto Escaplés, representante do amadeus IT Group, e sinala que ás reunións dos grupos de traballo acode un número limitado de empresas e que o que se expón nos Plenos é só un resumo de tratádoo. Así, solicita que se informe con detalle a todos as membros de tratádoo nas reunións, a fin de que as entidades que non están representadas nuns ou outros grupos de traballo poidan participar dalgunha maneira nos mesmos, matizando ou realizando observacións sobre os asuntos tratados, e así nos Plenos se podería profundar nas materias.
D. Jesús Gascón respóndelle que lle parece unha petición moi razoable e que, a partir de agora, tras as reunións dos grupos de traballo, trasladarase o seu contido a todos os membros do Foro.
4. Próxima convocatoria
Respecto da próxima convocatoria, D. Jesús Gascón manifesta a intención de manter a periodicidade semestral das reunións, sinalando a respecto disto que a próxima reunión celebraríase, previsiblemente, no mes de xuño.
5. Outras consideracións, rogos e preguntas
A continuación, o director Xeral da Axencia Tributaria dá paso ao 5º punto da orde do día, “Outras consideracións, rogos e preguntas” e ofrece a palabra aos asistentes. Xa que non se producen máis intervencións, D. Jesús Gascón conclúe a sesión agradecendo a todos os asistentes a súa presenza.
A SECRETARIA TÉCNICA
D.ª ROSA MARÍA PRIETO DEL REY
Vº Bº
O VICEPRESIDENTE DO FORO
D. JESÚS GASCÓN CATALÁN