Acta da reunión
Foro de Grandes Empresas
ACTA PLENA 1/2018
ACTA DA REUNIÓN DO PLENO DO FORO DE GRANDES EMPRESAS
CELEBRADA O 11 DE XULLO DE 2018
Vicepresidente do Foro de Grandes Empresas
Director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria
D. Jesús Gascón Catalán
Membros en representación da Axencia Estatal de Administración Tributaria
Director do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria
D. Javier Hurtado Puerta
Director do Departamento de Xestión Tributaria
D. Gonzalo David García de Castro
Director do Departamento de Recadación
D. Guillermo Barros Gallego
Directora do Departamento de Aduanas e Impostos Especiais
D.ª Mª Pilar Jurado Borrego
Delegado Central de Grandes Contribuíntes
D. Manuel Trillo Álvarez
Membros en representación das Grandes Empresas
ACS
Director Asesoría Fiscal
D. Alfonso Moreno García
AMADEUS IT GROUP SA
Vicesecretario do Consello de administración
D. Jacinto Esclapés Díaz
BANCO SANTANDER
Asesora Fiscal
D.ª Carmen Alonso Peña
BANKIA
Director de Asesoramento Fiscal – Enderezo de Asesoría Fiscal
D. Juan José Lagares Gómez-Abascal
BBVA
Director do Departamento Fiscal
D. José María Vallejo Chamorro
LA CAIXA
Director Asesoría Fiscal
D. Manuel Alfonso García Rodríguez
CEPSA
Director Fiscal
D. Alberto Martín Moreno
COFARES
Asesor Consello reitor
D. Luis Valdeolmos González
EL CORTE INGLÉS
Directora de Impostos
D.ª Pilar Fernández Medina
ENDESA
Responsable de Asuntos Fiscais
D.ª María Muñoz Viejo
FCC
Director da Área Fiscal
D. Daniel Gómez-Olano González
GENERALI ESPAÑA
Director da Área de Contabilidade
D. Martí Jo Ruiz
IBERDROLA
Directora Global de Fiscalidade
D.ª Begoña García-Rozado González
INDITEX
Director Asesoría Fiscal
D. Andrés Sánchez Iglesias
MAPFRE
Director de Asesoría Fiscal
D. Antonio Lafuente González de Suso
MERCADONA
Xerente Fiscal
D. Benjamín Torres Belenguer
NORFIN HOLDER
Director Asesoría Fiscal
D. José Antonio Gibello Saiz
RENAULT ESPAÑA
Director Asuntos Fiscais e Aduanas
D. Félix Ruiz Madarro
REPSOL
Director Xeral Económico e Fiscal
D. Luis López-Tello e Díaz Aguado
SEAT
Director de Impostos
D. Francisco Javier Baulenas Setó
SIEMENS
Directora de Impostos
D.ª Ana Mª Moreda Galante
TELEFÓNICA
Director Fiscal
D. Ángel Martín Gómez
VODAFONE
Director de Asesoría Fiscal
D. Javier Viloria Gutiérrez
Secretaría Técnica do Foro de Grandes Empresas
Secretaria Técnica
D.ª Rosa María Prieto do Rei
En Madrid, a 11 de xullo de 2018, celébrase a décimo sexta sesión plenaria do Foro de Grandes Empresas, asistindo as persoas indicadas, e de acordo co seguinte
ORDE DO DÍA
- Apertura da sesión
- Aprobación da acta da reunión celebrada o día 21 de novembro de 2017
- Resultados dos distintos grupos de traballo do Foro
- Adaptación do procedemento de adhesión ao Código de Boas Prácticas Tributarias ao Regulamento xeral de protección de datos
- Próxima convocatoria
- Outras consideracións, rogos e preguntas
1. Apertura da sesión
Abre a sesión D. Jesús Gascón Catalán, director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria, e Vicepresidente do Foro de Grandes Empresas, quen, en primeiro lugar, traslada o saúdo e a desculpa da secretaria de Estado de Facenda e presidenta da Axencia Tributaria por non poder asistir á reunión. A continuación, D. Jesús Gascón fai unha breve presentación dos novos cargos na Axencia Tributaria, sinalando que en xeral son persoas veteranas e coñecidas no ámbito tributario, e remarcando que a Axencia Tributaria é unha institución cunha longa traxectoria cuxos proxectos estratéxicos se manteñen no tempo con independencia de que poida haber cambios nas persoas. O director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria presenta en primeiro lugar a D.ª Rosa Prieto do Rei, quen, nesta ocasión asiste á reunión como directora do Servizo de Planificación e Relacións Institucionais e secretaria do Foro; D. Javier Hurtado, actual director de Inspección e que durante moitos anos foi subdirector de Inspección Territorial, bo coñecedor, polo tanto, da problemática da área; D. Manuel Trillo, actual delegado Central de Grandes Contribuíntes, destacando o seu anterior cargo como delegado Especial de Madrid e como inspector na Delegación Central, familiarizado polo tanto cos temas propios da relación coas grandes empresas; D. Gonzalo García de Castro, anterior delegado Especial de Cataluña e actualmente director do Departamento de Xestión Tributaria, e por último, D. Guillermo Barros, director de Recadación, cunha ampla traxectoria dentro da Administración Tributaria.
Prosegue D. Jesús Gascón sinalando que a Axencia Tributaria apostou pola relación cooperativa practicamente desde o principio, cando esta materia se incluíu na axenda da OCDE, no ano 2005. Engade que, co esforzo de todos, conseguiuse que o Foro vaia pola súa reunión décimo sexta e que outros instrumentos cooperativos como as actas con acordo ou os ALA e non só os derivados da propia existencia do Foro, como son o Código de Boas Prácticas ou o informe de transparencia, convertésense en algo cotián e coñecido por todos. É por iso necesario seguir avanzando para que estas relacións se vaian convertendo cada vez máis en relacións de confianza e, en definitiva, poder reducir os conflitos e anticipar a súa resolución. As controversias no ámbito tributario son practicamente inevitable, tendo en conta que a normativa é moi complexa e cambiante, polo que un dos obxectivos prioritarios é a identificación das devanditas controversias para, na medida do posible, buscar as fórmulas axeitadas que eviten que as mesmas prolónguense indefinidamente no tempo.
Doutra banda, o director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria fai referencia ao problema da desigualdade de trato aos contribuíntes, asunto que xa se identificou como tal pola OCDE hai máis de dez anos, sinalando que o principal problema é identificar que nos encontramos ante contribuíntes con comportamentos o suficientemente diferenciados como para que o trato con eles sexa distinto. Neste sentido débese valorar se o modelo ten que ser plano fronte a calquera contribuínte ou se é posible diferenciaro en función dos comportamentos fiscais, porque participan nun proceso colaborador, por ser máis transparentes, por asinar o Código de Boas Prácticas, etc. É por iso que a Axencia Tributaria debe estudar como adaptar a súa estratexia a esta nova realidade. Continuo D. Jesús Gascón indicando que o exposto anteriormente non é só unha reflexión teórica, senón que ten consecuencias prácticas, e engade que se trata de temas de suficiente entidade como para ser obxecto de análise no foro e nos grupos de traballo. Prosegue D. Jesús Gascón comentando que o control tributario é imprescindible, pero non necesariamente o control tributario pasa polas comprobacións a posteriori tradicionais, senón que a prevención será un punto clave nos próximos anos, esperando poder contribuír a establecer mecanismos que faciliten o cumprimento tributario.
2. Aprobación da acta da reunión celebrada o día 21 de novembro de 2017
D. Jesús Gascón cede a palabra a D.ª Rosa Prieto, quen, tras agradecer a todos os presentes a súa asistencia, sinala que a acta da 15ª sesión do Pleno do Foro remitiuse aos integrantes do mesmo e engade que non habendose recibidas observacións e, se non as houbese neste momento, quedará definitivamente aprobada. Ao non realizarse ningunha observación polos presentes, declara aprobada definitivamente a acta da sesión plenaria do día 21 de novembro de 2017.
3. Resultados dos distintos grupos de traballo do Foro
Neste punto, o director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria cede a palabra a D. Javier Hurtado, director do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria, ao obxecto de que comente os resultados do grupo de traballo de Análise da Normativa Tributaria e de Redución da Conflitividade .
D. Javier Hurtado sinala que o contido do grupo centrouse no último ano e medio no Informe País por País. Abordáronse así mesmo as cuestións relativas á implantación das liñas de traballo da OCDE e da UE : a entrada en vigor do modelo 231, os axustes, as melloras que cabe facer tanto á normativa coma ao propio modelo e outros temas tales como se os datos deben entenderse agregados ou consolidados, que débese entender por imposto pago ou imposto reportado, que tratamento dar ás devolucións de impostos… Continúa D. Javier Hurtado indicando que o Informe País por País é un paso adiante no marco internacional que asumimos todos os países da UE e moitos da OCDE, en prol da unha maior transparencia na información dos grupos multinacionais. Matiza D. Javier Hurtado que a Axencia Tributaria ten interese na implantación do modelo e no uso dos datos, non para facer inspeccións senón para analizar cales son os riscos que están en presenza destes grupos. Así mesmo, sinala o director do Departamento de Inspección que a información país por país pode servir para que as empresas teñan unha visión global da súa actividade, o que pode contribuír a que tomen as decisións correctas.
No referente ao futuro do grupo, sinala D. Javier Hurtado que, desde o Departamento de Inspección estarían interesados, en contacto coa Delegación Central de Grandes Contribuíntes, a ONFI, etc., en avanzar noutras cuestións expostas polas grandes empresas, e respecto das que o Departamento, unha vez analizadas, ten un posicionamento claro.
Á marxe do exposto sobre este grupo de traballo, D. Javier Hurtado fai unha reflexión sobre a Administración Cooperativa e o problema de compliance. A este respecto, el Director del Departamento de Inspección señala que hace ya diez años, participó en el subgrupo de la OCDE denominado compliance Subgroup. Desde su perspectiva como inspector de hacienda, la idea de compliance es una idea ajena a la filosofía tributaria española, pudiendo traducirse este concepto como “cumplimiento tributario”. El compliance no es un problema de aplicación de ley sino más bien de organización social. Desde este punto de vista, y avanzando en las ideas de compliance, continúa D. Javier Hurtado indicando que naquel grupo de traballo da OCDE tratáronse algúns asuntos que van marcar o futuro, como é a idea do compliance, o que supón que todo o sistema está montado para que se cumpran as obrigas dunha forma razoable, sen controversias, como membros todos dunha única comunidade. En relación con isto, indica o director do Departamento de Inspección, que o ideal sería que todos os presentes, tanto representantes da Axencia Tributaria como das Grandes Empresas, buscasen o mesmo: mellorar unha relación que sempre foi un pouco controvertida, para que nun futuro haxa unha relación máis fluída, máis rápida e máis eficaz.
D. Jesús Gascón agradece ao director do Departamento de Inspección a súa intervención, e dá paso a D. Gonzalo García de Castro, director do Departamento de Xestión Tributaria, ao obxecto de que comente o contido do grupo de traballo Análise e Racionalización de Cargas Fiscais Indirectas.
D. Gonzalo García de Castro sinala que unha das principais liñas estratéxicas de acción da Administración Tributaria é minimizar os custos, na medida do posible, do conxunto de cargas e obrigas formais que de forma inextinguible acompañan ao cumprimento tributario material. Esta estratexia esixe un esforzo continuado, que seguramente non produce consecuencias inmediatas ou tan inmediatas como se desexaría. Aproveita D. Gonzalo García de Castro para agradecer o traballo do seu antecesor, D. Rufino da Rosa, pondo de manifesto a súa intención de manter unha continuidade. Prosegue o director do Departamento de Xestión Tributaria indicando que nos últimos tempos produciuse unha redefinición do contexto da relación entre a Administración e os administrados, sobre todo no ámbito das grandes empresas, como consecuencia da implantación do SII, destacando o papel fundamental que desempeñan estas grandes empresas como subministradores de información á Administración Tributaria. Comenta así mesmo o resultado positivo que tivo a posta en marcha do SII , cuns niveis de cumprimento superiores ao 95 %con carácter xeral e, de forma específica para os contribuíntes que presentan autoliquidacións do imposto, superior ao 98 %. O SII abre unha vía no referente aos mecanismos de redución de cargas no sentido de que, a máis subministración automática, menos captación e menos actuacións individualizadas de información.
Finaliza D. Gonzalo García de Castro manifestando a súa intención de continuar na mesma liña e de retomar as reunións do grupo o máis pronto posible. Así mesmo, ponse a disposición das Grandes Empresas para todo o que consideren necesario e que poida depender do Departamento de Xestión Tributaria.
D. Jesús Gascón agradece a D. Gonzalo García a súa intervención, e fai extensivo o recoñecemento efectuado ao anterior director do Departamento de Xestión Tributaria ao resto de anteriores directores así como ao anterior director da Axencia Estatal de Administración Tributaria, na medida en que contribuíu a manter o Foro e a potenciaro nos últimos anos. A continuación, D. Jesús Gascón cede a palabra a D. ª Pilar Jurado, directora do Departamento de Aduanas e Impostos Especiais, ao obxecto de que comente os traballos do grupo dedicado aos impostos especiais.
D.ª Pilar Jurado comeza a súa exposición comentando brevemente os antecedentes deste grupo de traballo. Neste sentido, explica que este grupo se separou do grupo de simplificacións procedimentales a petición das empresas que pertencen ao Foro e que traballan no ámbito dos impostos especiais. Continúa D.ª Pilar Jurado sinalando que nas reunións se debaten tanto temas propostos polas propias empresas como pola Axencia Tributaria, como é o caso da última reunión, en que se expuxeron as modificacións normativas referentes ás obrigas formais dos consumidores de gasóleo bonificado que o destinan á produción de enerxía eléctrica ou coxeración, o modelo de declaración de consumidor final para gasóleo bonificado e o borrador de orde ministerial que actualmente se está tramitando para o desenvolvemento do procedemento de vendas en ruta e avituallamentos a embarcacións e aeronaves. Así mesmo, sinala que, nas últimas reunións, informouse sobre o traballo que desde o Departamento se está levando a cabo para a leva da contabilidade de impostos especiais en Sede electrónica, coñecido como o SII de impostos especiais, consistente en trasladar a contabilidade de existencias á propia Administración Tributaria. Engade D.ª Pilar Jurado que actualmente están traballando a nivel interno nun grupo de traballo en que participan servizos territoriais e centrais valorando cada tipo de produto, hidrocarburos, alcohois e tabaco, e aproveita a ocasión para dar as grazas as empresas que lles recibiron nas súas propias instalacións, o que lles permitiu coñecer en directo o seu funcionamento. Prosegue a directora do Departamento de Aduanas e Impostos Especiais indicando que se están visitando todos os modelos de empresa: de fabricación de cervexa, fabricación de viño, de bebidas alcohólicas, de tabaco… co obxectivo de captar as súas necesidades e poder extraer conclusións no seo do grupo, que posteriormente se trasladarán ás empresas. Outra das cuestións que se tratou nas reunións do grupo de traballo, foi a supresión do tramo autonómico do imposto sobre hidrocarburos, modificandose tamén a orde ministerial relativa ao modelo de declaración deste imposto. Finalmente, para concluír coa súa intervención, D.ª Pilar Jurado sinala que se está modificando o modelo de autoliquidación do imposto sobre a electricidade para incluír un recadro en que detállese a subministración ou consumo en regas agrícolas e actividades industriais que obteñen beneficios fiscais.
D. Jesús Gascón agradece a D.ª Pilar Jurado a súa intervención e cede a continuación a palabra a D. Manuel Trillo, delegado Central de Grandes Contribuíntes, ao obxecto de que comente a actividade do grupo de traballo de Relación Cooperativa.
D. Manuel Trillo, tras ofrecer aos asistentes a súa total disposición para que, dentro da controversia que inevitablemente vai haber, poida chegarse a un entendemento, comeza a súa exposición sinalando que todos os integrantes do grupo de traballo deberían proporse que utilidade pódese obter da relación cooperativa; é dicir, debería analizarse que necesita cada un e a partir de aí buscar os instrumentos útiles para conseguiro. Prosegue o delegado Central de Grandes Contribuíntes desculpandose pola cancelación da reunión do grupo de traballo previsto para o pasado 2 de xullo, e comunica a continuidade do mesmo a partir de setembro. Retomando o tema anterior, D. Manuel Trillo fai unha referencia aos informes de transparencia presentada polas grandes empresas e que están sendo obxecto de análise por parte de equipos especializados, coa finalidade de extraer conclusións que poidan debaterse posteriormente no seo do grupo de traballo. Engade que se está traballando na posibilidade de ter información para empezar a traballar nunha detección temperá de riscos e evitar así posibles controversias. A primeira reflexión, sinala D. Manuel Trillo, sería preguntarse se serven os informes de transparencia a este obxectivo. Os informes de transparencia deberían servir para todos: para as empresas deberían ser un bo medio de comunicación, un bo medio para propor operacións, problemas, dúbidas, etc, que puidesen valorarse desde un principio pola Axencia Tributaria, e para esta debería ser unha boa ferramenta para saber como traballar no futuro. Conclúe D. Manuel Trillo indicando que esta sería algunha das cuestións a tratar neste grupo de traballo.
D. Jesús Gascón agradece a intervención de D. Manuel Trillo e sinala que, aínda que existe un apartado previsto para “Rogos e preguntas” na orde do día, se alguén quere comentar algunha cuestión relacionada cos grupos de traballo, pode facero nese momento, sen prexuízo de que se poida intervir novamente ao final da reunión.
Aproveita a ocasión, D.ª Carmen Alonso, colaboradora da Secretaría Técnica e representante do Banco Santander, para presentarse e agradecer a celebración da reunión. Sinala que é interesante a continuidade na celebración dos grupos de traballo e engade que aínda que, algúns grupos, como no de Análise da Normativa Tributaria e de Redución da Conflitividade que se centrou principalmente no Informe País por País, por tratarse dun tema que preocupaba nese momento, o interese común é que, a través destes grupos, axúdese a entender os criterios da Axencia Tributaria e redúzase a conflitividade, tendo en conta que a finalidade do Foro de Grandes Empresas é en definitiva a relación cooperativa e non só achegar os informes de transparencia para mellorar o control tributario. Así mesmo, solicita D.ª Carmen Alonso, que, nestes momentos de incerteza en que se están propondo novas reformas, cóntese coas empresas e que as devanditas reformas se poidan tratar nos grupos de traballo.
Continúa D. Jesús Gascón manifestando o seu acordo co sinalado por D.ª Carmen Alonso e engade que o contido dos grupos ten que evolucionar en función das necesidades de cada momento. A continuación, cede a palabra a D. Antonio Lafuente, representante do MAPFRE.
D. Antonio Lafuente, reitérase na reivindicación que levan facendo desde hai tempo en relación cos datos que figuran nos informes da Axencia Tributaria relativa aos tipos das grandes empresas, tendo en conta que considera que estes datos non representan o que realmente deberían representar, e engade que este feito está facendo moito dano de cara á opinión pública. Neste sentido, sinala D. Antonio Lafuente que a idea que transmite é que as grandes empresas tributan arredor dun tipo do 7 %, e realmente isto non é así tendo en conta que, concretamente o grupo ao que representa, tributa a un tipo próximo ao 30 %. Continúa D. Antonio Lafuente indicando que o problema é comparar o imposto que se paga en España co beneficio que se obtén a nivel mundial, obtendose así tipos que non reflicten a realidade. Se se incluísen no numerador todos os impostos internacionais que pagan as empresas, e que constitúen en definitiva impostos sobre sociedades, as devanditas taxas corrixiríanse axeitandose á realidade. Atendendo ao anterior, D. Antonio Lafuente solicita a posibilidade de crear un equipo conxunto para profundar sobre este tema e chegar a un acordo sobre unha cifra que sexa máis representativa da realidade das empresas españolas.
En relación coa petición efectuada, D. Jesús Gascón sinala que se trata dun problema por el coñecido e que, aínda que se trata en realidade dun dato nunha páxina dun informe moi denso, é certo que a política de comunicación se centrou na devandita porcentaxe. Continúa sinalando que en breve se publicará o informe anual de recadación de 2017 e anticipa que no mesmo seguirá constando o devandito dato, tendo en conta que a súa eliminación sería contraproducente, sendo mellor manter as series históricas. Engade D. Jesús Gascón que podería ofrecerse unha maior explicación sobre o devandito dato e neste sentido o Country by Country Repport, é dicir, o modelo 231, podería ser unha oportunidade. D. Jesús Gascón comprométese a valorar a devandita opción, ou se cumprise propón a posibilidade de buscar algún produto diferenciado centrado exclusivamente en grupos, coa finalidade de mellorar a comunicación e ser máis transparentes sobre os impostos que realmente pagan as grandes empresas.
A continuación, toma a palabra D. José María Vallejo, en representación do BBVA, sinalando que efectivamente nin a organización nin a iniciativa cambiaron esencialmente, unicamente as persoas, e destaca a importancia do compromiso que hai no Foro coa relación cooperativa. Engade que esta relación require dunha renovación de votos permanente, tendo en conta que se trata dunha iniciativa que se constrúe entre todos e vese influída por aspectos como son o momento social e político. A continuación, D. José María Vallejo, mostra o seu acordo co anteriormente sinalado por D. Jesús Gascón en relación co problema de desigualdade de trato aos contribuíntes e a necesidade de facer un exercicio de transmisión á sociedade desta realidade, de forma trasparente e clara. Manifesta que é importante avanzar na relación cooperativa e unha vez acreditada a validez desta relación e a boa vontade das partes, o seguinte paso sería traduciro en instrumentos. En relación coa idea de compliance, á que fixo referencia o director do Departamento de Inspección, D. José María Vallejo sinala a necesidade de que todos os presentes, como axentes económicos moi importantes para o país, sexan capaces de exercer empatía e actuar como socios, de xeito que non só se contribuirá á seguridade xurídica, senón tamén á seguridade financeira, e dalgunha forma, achegarase valor a España como lugar de investimento. Con respecto ao comentado polo delegado Central de Grandes Contribuíntes sobre o informe de transparencia, D. José María Vallejo destaca a valentía de todos nesta iniciativa, engadindo que se trata dun campo en que hai que empezar a aterrar e en que hai marxe para traballar. Finalmente, en relación co sinalado por D. Antonio Lafuente, representante do MAPFRE, referente aos tipos que resultan dos informes da Axencia Tributaria, D. José María Vallejo mostra o seu acordo co indicado por D. Jesús Gascón sobre a necesidade de manter as series históricas e a metodoloxía, aínda que aposta por traballar na comunicación, tendo en conta que supón un custo reputacional inmerecido.
D. Jesús Gascón agradece a D. José María Vallejo a súa intervención, e destaca o resumo perfecto que efectuou sobre todos os temas ata ese momento tratados na reunión. A continuación, pregunta novamente se alguén máis está interesado en falar nese momento e xa que non hai ningunha outra intervención dá paso ao seguinte punto da orde do día.
4. Adaptación do procedemento de adhesión ao Código de Boas Prácticas Tributarias ao Regulamento Xeral de Protección de datos
D. Jesús Gascón cede a palabra a D.ª Rosa María Prieto, quen explica que xa que entrou en vigor o Regulamento Xeral de Protección de Datos o 25 de maio cómpre modificar o anexo do Código de Boas Prácticas. Sinala D.ª Rosa María Prieto que no mencionado anexo indícase expresamente que a Axencia Tributaria poderá informar cales son as entidades adheridas ao Código agás manifestación expresa en contrario da empresa e de acordo con isto veuse publicando a relación de empresas adheridas ao Código de Boas Prácticas. Xa que o Regulamento de protección de datos esixe un consentimento expreso por parte das empresas para que se publique como empresa adherida ao Código e xa que non todas as empresas cando se adheriron prestaron ese consentimento expreso, é conveniente, por motivos procedimentales e formais someter a votación dos representantes do pleno esta adaptación do Código ao Regulamento Xeral de Protección de Datos. D.ª Rosa María Prieto somete a votación a devandita adaptación e de seguido, xa que non existe ningunha oposición, procede á aprobación da proposta. Informa así mesmo que se remitirá un correo electrónico a todas aquelas empresas que non prestaron o devandito consentimento expreso para que o remitan e, no caso de que algunha delas non remitíseo ou manifestase o contrario, non aparecería publicada na lista de empresas adheridas ao Código.
5. Próxima convocatoria
Respecto da próxima convocatoria, D. Jesús Gascón manifesta a intención de manter a periodicidade semestral das reunións, sinalando a respecto disto que a próxima reunión celebraríase aproximadamente en novembro.
A continuación, dá paso á quenda de rogos e preguntas, e neste punto aproveita para manifestar a súa inquietude sobre a porcentaxe de empresas españolas, só un 31%, que teñen previstos plans de continxencia fronte ao Brexit. Coa intención de poder trasladar o Ministerio unha mensaxe de tranquilidade, D. Jesús Gascón solicita a opinión dos presentes sobre este asunto.
Toma a palabra D. Francisco Javier Baulenas, representante de SEAT, quen sinala que o plan de continxencia en definitiva tradúcese en determinar cantos recursos máis téñense que destinar para facer fronte ás posibles continxencias que poidan producirse na xestión dos trámites aduaneiros, e se é o caso particular, na exportación de vehículos e partes a Reino Unido. Considera que se trata dun tema aínda difícil de apreciar, xa que existe bastante incerteza e aínda non se coñecen os termos en que se levará a cabo o Brexit. Continúa comentando que, neste sentido, sería de axuda a información que, se é o caso, puidese ter a Axencia Tributaria sobre este tema. Aproveitando a súa intervención e en relación co tema da relación cooperativa, o representante de SEAT sinala que esta relación cooperativa se concretou esencialmente en dous instrumentos. Un sería o informe de transparencia fiscal, cumprindo agora concreción por parte da Axencia Tributaria, tendo en conta que moitas empresas xa presentaron o informe, asistiron a reunións de seguimento e achegaron documentación adicional. O outro instrumento sería as posibles consultas que se poderían presentar de acordo co Código de Boas Prácticas. Considera D. Francisco Javier Baulenas que sería importante revitalizar novamente este asunto, xa que ultimamente se encontra paralizado debido ás dificultades que está tendo a Dirección Xeral de Tributos para resolver consultas, propondo a posibilidade de que a Axencia Tributaria póñase en contacto coa Dirección Xeral de Tributos coa finalidade de intentar acelerar a contestación das mesmas.
D. Jesús Gascón agradece a intervención de D. Francisco Javier Baulenas. Sinala en relación cos plans de continxencia que, no caso da Axencia Tributaria, estes plans tradúcense en efectivos necesarios para afrontar os riscos que se poden aveciñar, aínda que, a incerteza é total. En relación coa seguridade xurídica e os instrumentos dispoñibles, aclara D. Jesús Gascón que están en contacto coa Dirección Xeral de Tributos, non só para axudarlles na medida do posible para que as contestacións a consultas fáganse nun prazo máis breve, senón tamén para ver de que maneira pódese colaborar de forma máis efectiva. Segundo resulta da información obtida a través dos modelos de relación cooperativa, tanto deste Foro como do Foro de Asociacións e Colexios de Profesionais Tributarios, en moitas ocasións as incidencias van máis alá de casos concretos que afectan unha empresa, polo que ao tratarse de problemas que afectan un sector ou a unha colectividade de contribuíntes sería importante dar unha resposta máis rápida. D. Jesús Gascón sinala que toma nota do comentado, aínda que se trata dun asunto sobre o que a Axencia Tributaria xa está traballando.
Novamente toma a palabra D. Francisco Javier Baulenas propondo a posibilidade de que as empresas que se adhiran ao Código de Boas Prácticas, presenten informes de transparencia, etc., poidan ter unha certa prioridade na contestación ás consultas que presenten ante a Dirección Xeral de Tributos, tendo en conta que este tipo de vantaxes se traducen nunha maior solidez na relación cooperativa, que en definitiva é o que se busca.
A continuación, intervén D. Jesús Gascón quen, en relación coa proposta realizada por D. Francisco Javier Baulenas e co trato desigual aos contribuíntes, sinala que cómpre construír previamente un novo modelo e engade que actualmente o máis factible é utilizar estas canles de comunicación para detectar problemas xerais aos que dar prioridade, e posteriormente, nunha evolución futura do modelo cooperativo, poder dar prioridade a outros problemas individuais que afecten a quen apostasen por este modelo cooperativo. Conclúe D. Jesús Gascón sinalando que todos os esforzos que se fagan para reducir as controversias e resolveras canto antes serán ben recibido por parte da Axencia Tributaria.
Toma a palabra D. Jacinto Escaplés, representante do AMADEUS IT GROUP, quen, en relación cos temas tratados de relación cooperativa e conflitividade indica que, evitar a conflitividade require en primeiro lugar un “desarmamento normativo” que permita ás empresas coñecer de antemán. D. Jacinto Escaplés manifesta a súa especial preocupación pola posible creación do imposto “tecnolóxico”, cuxo primeiro obxectivo sería o de perseguir determinadas actuacións de determinadas compañías, pero que, de maneira colateral afectará en maior ou menor medida a todas as empresas. Continúa sinalando que, aínda que descoñece o contido da norma que se vai a desenvolver, está convencido de que dará lugar a importantes controversias e discusións a nivel nacional e internacional. Ante esta preocupación, D. Jacinto Escaplés propón a posibilidade de que, antes de que se materialice a norma, faga partícípesse as compañías que poidan resultar afectadas, tendo en conta que este imposto se vai a traducir nunha dobre tributación que, para empresas como a que representa, que xa tributan a un tipo do 27 ao 31 %, vai supor unha cantidade importante.
D. Jesús Gascón sinala a preocupación así mesmo da Axencia Tributaria ante posibles cambios normativos. Non obstante, engade que, baseandose na súa experiencia persoal, máis como ex director de Tributos que como director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria, hai que ter en conta que, con ocasión dos cambios no Goberno, os medios de comunicación fanse eco de hipótese de traballo que non sempre se acaban materializando, polo que nestes momentos non se pode visualizar con claridade que pódese converter en proxecto lei no curto prazo. Continúa sinalando D. Jesús Gascón que a opinión da Axencia Tributaria é que a tramitación normativa debería ser ortodoxa, que haxa un anteproxecto que se someta a información pública antes de converterse en proxecto e enviarse ás Cortes Xerais.
Xa que non se producen máis intervencións, D. Jesús Gascón conclúe agradecendo a todos os asistentes a súa presenza e emprazandoos o seguinte pleno que, previsiblemente terá lugar no mes de novembro.
A SECRETARIA TÉCNICA
D.ª ROSA MARÍA PRIETO DEL REY
Vº Bº
O VICEPRESIDENTE DO FORO
D. JESÚS GASCÓN CATALÁN