Acta da reunión
Foro de Grandes Empresas
ACTA PLENA 2/2016
ACTA DA REUNIÓN DO PLENO DO FORO DE GRANDES EMPRESAS
CELEBRADA O 20 DE DECEMBRO DE 2016
Presidente
Presidente da Axencia Estatal de Administración Tributaria - secretario de Estado de Facenda
D. José Enrique Fernández de Moya Romero
Vicepresidente do Foro de Grandes Empresas
Director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria
D. Santiago Menéndez Menéndez
Membros en representación da Axencia Estatal de Administración Tributaria
Director do Departamento de Xestión Tributaria
D. Rufino da Rosa Cordón
Director do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria
D. Luis María Sánchez González
Directora do Departamento de Recadación
D.ª Soledad García López
Directora do Departamento de Aduanas e Impostos Especiais
D.ª Pilar Jurado Borrego
Delegado Central de Grandes Contribuíntes
D. Ignacio Huidobro Arreba
Membros en representación das Grandes Empresas
ACERINOX
Secretario Xeral
D. Luis Gimeno Valledor
ACS
Xefe do Departamento Fiscal Corporativo
D. José Miguel Moreno Pérez
AMADEUS IT GROUP SA
Vicesecretario do Consello de administración
D. Jacinto Esclapés Díaz
BANCO SANTANDER
Asesora Fiscal
D.ª Carmen Alonso Peña
BANKIA
Director de Asesoría Fiscal
D. Javier María Tello Bellosillo
BBVA
Director Departamento Fiscal
D. José María Vallejo Chamorro
LA CAIXA
Director Asesoría Fiscal
D. Manuel Alfonso García Rodríguez
CEPSA
Director Fiscal
D. Alberto Martín Moreno
COFARES
Asesor Consello reitor
D. Luis Valdeolmos González
EL CORTE INGLÉS
Directora de Impostos
D.ª Pilar Fernández Medina
ENDESA
Responsable de Asuntos Fiscais
D.ª María Muñoz Viejo
FCC
Director da Área Fiscal
D. Daniel Gómez-Olano González
GAS NATURAL FENOSA
Director de Fiscalidade
D. Jaume Menéndez Fernández
IBERDROLA
Director Fiscal
D. Fernando Arias Coterillo
IBERIA
Spanish Tax Lead
D.ª Elena Sánchez Llorente
INDITEX
Director do Departamento Fiscal
D. Andrés Sánchez Iglesias
MAPFRE
Director de Asesoría Fiscal
D. Antonio Lafuente González de Suso
MERCADONA
División Fiscal
D. Benjamín Torres Belenguer
MICHELIN
Responsable Fiscal
D.ª Rosa María Peña García
NORFIN HOLDER
Director Fiscal
D. José Antonio Gibello Saiz
RENAULT ESPAÑA
Director Asuntos Fiscais e Aduaneiros
D. Félix Ruiz Madarro
REPSOL
Director Xeral Económico e Fiscal
D. Luis López-Tello e Díaz-Aguado
SEAT
Director de Impostos
D. Francisco Javier Baulenas Setó
SIEMENS
Directora de Impostos
D.ª Ana Mª Moreda Galante
VODAFONE
Director de Asesoría Fiscal
D. Javier Viloria Gutiérrez
Secretaría Técnica do Foro de Grandes Empresas
Secretario técnico
D. Ángel Rodríguez Rodríguez
En Madrid, a 20 de decembro de 2016, celébrase ladecimotercera sesión plenaria do Foro de Grandes Empresas, asistindo as persoas indicadas, e de acordo co seguinte
ORDE DO DÍA
-
Apertura da sesión
-
Aprobación da acta da reunión celebrada o día 28 de xuño de 2016
-
Foro de Grandes Empresas: situación actual
-
Resultados dos distintos grupos de traballo do Foro
- Aprobación do documento elaborado no Grupo de Traballo de Relación Cooperativa “Proposta para o reforzamento das boas prácticas de transparencia fiscal empresarial das empresas adheridas ao Código de Boas Prácticas Tributarias”
-
Próxima convocatoria
-
Outras consideracións, rogos e preguntas
1. Apertura da sesión
Abre a sesión o presidente da Axencia Estatal de Administración Tributaria, D. José Enrique Fernández de Moya Romero, quen dá a benvida aos asistentes e agradécelles a súa presenza e apoio a este Foro, ao tempo que manifesta a súa enteira disposición para todos os membros do mesmo. De seguido, a modo de presentación, realiza unha breve exposición sobre a súa traxectoria profesional ata o seu nomeamento como secretario de Estado de Facenda, e comenta a ampliación das competencias da Secretaría de Estado de Facenda en materia de financiamento territorial, o que supón aglutinar nesta Secretaría elementos extraordinariamente importantes para o desenvolvemento normativo tributario e para o financiamento autonómico e local.
A continuación o presidente do Foro pon de manifesto que o Real decreto-lei 3/2016, do 2 de decembro, polo que se adoptan medidas no ámbito tributario dirixido á consolidación das finanzas públicas e outras medidas urxentes en materia social, aprobado para dar cumprimento ás formulacións da Comisión Europea relativa ao obxectivo de déficit, supón a adopción dunha serie de medidas de carácter estrutural e, no referente ao Imposto sobre Sociedades, a modificación do límite de compensación de bases impoñibles negativas, así como do réxime de deducibilidade das perdas realizadas na transmisión de determinadas participacións en entidades e do mecanismo de reversión daqueles deterioracións de valor de participacións que resultaron fiscalmente deducibles en períodos impositivos previos a 2013.
Prosegue D. José Enrique Fernández de Moya informando que se van a aprobar na Comisión delegada de Asuntos Económicos medidas de impulso económico e financeiro a través dos fondos de ordenación para as entidades locais, fundamentalmente para aquelas que se encontran en situación grave de risco financeiro. Así mesmo, sinala que tamén se vai a intentar flexibilizar a regra de gasto das entidades locais, de maneira que aquelas que presenten superávit nas súas contas e dispoñan dun remanente de tesourería, poidan dedicaro a investimentos.
De seguido informa os presentes que o vindeiro 17 de xaneiro terá lugar a VI Conferencia de presidentes autonómicos no Senado, onde se van a iniciar os debates conducentes a un novo modelo de financiamento autonómico.
Para finalizar, o secretario de Estado de Facenda felicita as empresas representadas no Foro polos logros conseguidos desde a súa constitución no ano 2009, sobre todo, en materia de relación cooperativa e transparencia, ao tempo que se logrou constituír un espazo de comunicación, con reflexións, debates e achegas, de gran importancia para o interese xeral. Termina a súa intervención ofrecendo novamente a súa colaboración aos presentes na reunión.
2. Aprobación da acta da reunión celebrada o día 28 de xuño de 2016
D. José Enrique Fernández de Moya Romero cede a palabra ao titular da Secretaría Técnica do Foro, D. Ángel Rodríguez Rodríguez, que sinala que a acta da 12ª sesión do Pleno do Foro remitiuse aos integrantes do mesmo e engade que non habendose recibidas observacións e, se non as houbese neste momento, quedaría definitivamente aprobada. Ao non realizarse ningunha observación polos presentes, declara aprobada definitivamente a acta da sesión plenaria do día 28 de xuño de 2016, a cal se publicará no espazo reservado ao Foro na páxina web da Axencia Tributaria.
3. Foro de Grandes Empresas: Situación actual
Neste punto, o presidente do Foro cede a palabra ao director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria, D. Santiago Menéndez Menéndez, quen, tras agradecer ás empresas a súa implicación nos traballos do Foro e a súa colaboración coa Axencia Tributaria na aplicación do sistema tributario, expón brevemente os traballos realizados nos distintos Grupos de Traballo durante o segundo semestre de 2016.
Grupo de Traballo de Análise da Normativa Tributaria e Redución da Conflitividade
O director sinala que no marco deste Grupo de Traballo considerouse conveniente crear un subgrupo de traballo para analizar as novas obrigas derivadas da presentación do denominado “informe país por país”, xa que esta materia posuía especial entidade como para tratara á marxe do resto de cuestións en que está traballando o Grupo.
Este subgrupo de traballo reuniuse nunha ocasión, o 6 de xullo de 2016, e nel comentouse que coa aprobación do Real decreto 634/2015, do 10 de xullo, polo que se aproba o regulamento do Imposto de Sociedades, España convértese nun dos primeiros países en poñer en marcha o novo modelo de intercambio automático de información, polo que se esixe unha documentación denominada “información país por país” para os exercicios iniciados a partir de 1/1/2016. Prosegue D. Santiago Menéndez sinalando que, para iso, aprobarase unha declaración informativa, o modelo 231, en que se desenvolverá a obriga establecida no artigo 13 do Regulamento do IS e trasporase parte da Directiva 2016/881 do Consello. No referente ao contido do proxecto de orde ministerial para regular o citado modelo comentáronse os seguintes aspectos:
-
O prazo de presentación será de doce meses desde a fin do período impositivo e cumprirá comunicar en primeiro lugar quen vai presentar a información (comunicación previa artigo 13.1, penúltimo parágrafo do Regulamento do IS).
-
Admitirase a información de entidade subrogada.
-
Comentouse que A declaración informativa é acorde cos traballos da OCDE e o contido da Directiva.
O director engade que se utilizará a vía de preguntas frecuentes para as cuestións de criterio, que se concretarán ao longo de 2017.
Grupo de Traballo para a Análise e Racionalización de Cargas Fiscais Indirectas
D. Santiago Menéndez expón que no marco deste Grupo de Traballo considerouse de interese mutuo a creación dun subgrupo de traballo para analizar o desenvolvemento da campaña de presentación do Imposto sobre Sociedades, así como o contido dos modelos que se presentan na mesma.
Este subgrupo mantivo unha reunión durante o segundo semestre de 2016, o día 2 de novembro, e durante a mesma, a Axencia Tributaria trasladou as empresas a vontade, se non se producen grandes cambios normativos ou interpretativos, de reducir os prazos na próxima campaña, en especial o relativo á publicación dos modelos. Este compromiso esténdese á análise dos mesmos para tratar a súa simplificación, aínda que se resalta a importancia da información recibida.
Así mesmo, acordouse que por parte das empresas membros do grupo elaborásese un documento cos temas susceptibles de mellora e suxestións de simplificación, para a súa análise nunha reunión posterior do subgrupo.
Grupo de Traballo do Proxecto de Subministración Inmediata de Información (SII)
O director Xeral da Axencia Tributaria manifesta que este Grupo de Traballo celebrou unha reunión desde a última sesión deste Pleno, o pasado día 13 de decembro. Na mesma informouse que o Boletín Oficial do Estado do día 6 de decembro de 2016 publicou o Real decreto 596/2016, do 2 de decembro, para a modernización, mellora e impulso do uso de medios electrónicos na xestión do Imposto sobre o Valor Engadido. Así mesmo, indicouse que este cambio normativo modificou o sistema de leva dos libros rexistros do mencionado imposto, para permitir que se achegue o momento do rexistro ou contabilización das facturas ao da realización efectiva da operación económica. Esta nova regulación era necesaria para poder levar a cabo a implantación do SII.
D. Santiago Menéndez engade que os representantes das empresas que forman parte deste Grupo de Traballo manifestaron as dificultades, e nalgúns casos imposibilidade, de poder estar en condicións de facer chegar a información á Axencia Tributaria o 1 de xullo de 2017. Puxéronse de manifesto diverso cuestións de índole tributaria e informática que non foran aclaradas previamente.
Proseguiu o director indicando que, por parte da Axencia Tributaria, comunicouse a existencia dunha nova ligazón na páxina web da mesma onde se recollía un importante volume de información, tanto de cuestións tributarias como doutras de índole técnica e informática. Así mesmo ofreceuse toda a axuda posible para poder avanzar na implantación en data do novo sistema.
Grupo de Traballo de Impostos Especiais
Sinala o director Xeral que este Grupo de Traballo se reuniu nunha ocasión durante o segundo semestre de 2016. Na mesma, a Axencia Tributaria informou os asistentes de que para as autoliquidacións do pagamento fraccionado do Imposto sobre o Valor da Extracción de Gas, Petróleo e Condensados, a presentar no mes de outubro, publicaríase na Sede Electrónica un aviso sobre a forma de determinar os prezos de referencia tanto para o petróleo cru como para condensádosos e o gas natural. Todo iso motivado por non estar publicada no momento de presentación a Orde do ministro de Enerxía cos prezos de referencia. Así mesmo, tamén se comentou a existencia dunha cuestión de inconstitucionalidade exposta polo Tribunal Supremo pola posible infracción do principio de capacidade económica do art. 31.1 CE do Imposto sobre o Valor da Produción de Enerxía Eléctrica e Impostos Nucleares, ao someter a tributación “a mesma capacidade económica pola que os produtores de enerxía eléctrica aboan o Imposto de Actividades Económicas”. Igualmente dábase esta circunstancia no Imposto sobre a Produción e Almacenaxe de Combustible Nuclear Gastado, motivada porque a almacenaxe xa está gravado por outras figuras tributarias. Informouse que a formulación das mesmas non implicaba por si mesmo a suspensión provisional das actuacións ata que o Tribunal Constitucional resolva definitivamente sobre a cuestión.
Prosegue D. Santiago Menéndez indicando que na reunión do Grupo de Traballo comunicouse que se habilitou a posibilidade de consulta, con certificado electrónico, dos Códigos de Actividade e Establecemento (CAES) e Códigos de Identificación da Electricidade (CIEs) en vigor, coa posibilidade de importación dos ficheiros desde a Sede Electrónica. Igualmente, informouse de que a Axencia Tributaria está analizando a proposta das empresas sobre a posibilidade de dar información da concordancia entre Código de Actividade e Establecemento (CAE) e Número de Identificación Fiscal (NIF), sempre respectando a confidencialidade dos datos fiscais.
Grupo de Traballo de Relación Cooperativa
O director Xeral da Axencia Tributaria expón que este Grupo de Traballo celebrou unha reunión neste semestre, concretamente o día 28 de outubro, co obxecto de levar a cabo a redacción definitiva do documento “Proposta para o reforzamento das boas prácticas de transparencia fiscal empresarial das empresas adheridas ao Código de Boas Prácticas Tributarias”, que foi obxecto de presentación no último pleno e que hoxe se somete a aprobación.
Engade o director Xeral que entre as cuestións finais que foron obxecto de debate, estaba a relativa á seguridade xurídica dos efectos da presentación de forma temperá de información relevante para a xestión de riscos. A conclusión á que se chegou na reunión sobre a devandita cuestión, foi que o ordenamento xurídico non permite a posibilidade de comunicar a unha empresa que non vai ser obxecto de comprobación unha vez presentada a documentación. Así mesmo, considerouse de interese mutuo que, na medida do posible, enlazásese a análise de riscos co inicio da comprobación, de tal forma que iso permita achegar os procedementos de control á realización das operacións. Finalmente, no Grupo de Traballo tamén se analizou o carácter confidencial da información que se achegue no referente á súa cesión a outros estados onde están presentes e onde as garantías de seguridade xurídica sexan diferentes ás existentes en España.
A continuación D. Santiago Menéndez abre unha quenda de intervencións para que os representantes das empresas membros do Foro poidan realizar os comentarios que consideren oportunos.
Toma a palabra D.ª Carmen Alonso Peña, representante do Banco de Santander e Colaboradora da Secretaría Técnica deste Foro en representación das empresas, para, en primeiro lugar, agradecer a presenza do secretario de Estado de Facenda, así como a do director Xeral da Axencia Tributaria e demais asistentes en representación da AEAT. De seguido, en relación co Real decreto-lei 3/2016, do 2 de decembro, polo que se adoptan medidas no ámbito tributario dirixido á consolidación das finanzas públicas e outras medidas urxentes en materia social, manifesta o malestar existente nas empresas polo procedemento que se levou a cabo para a aprobación do mesmo e expresa que sería de moita utilidade establecer un período de información pública. D.ª Carmen Alonso sinala que o Real decreto-lei, coñecido polas empresas en decembro, vai ter fundamentalmente un impacto económico, ademais dos efectos contables que carrexa, xa que varias das materias que contén afectan ás contas anuais de 2016 que as empresas xa tiñan previsto como ían pechar. Prosegue sinalando que a falta de estabilidade normativa fai que as grandes empresas séntanse cunha certa inseguridade xurídica. Continúa a Colaboradora da Secretaría Técnica resaltando que as grandes empresas están dispostas a colaborar e propón que nun futuro se valoren anticipadamente os efectos das novas normas. Tamén solicita que, se é posible, de aquí a fin do exercicio, establézase un réxime transitorio en relación coas medidas aprobadas polo Real decreto-lei.
A continuación, e en relación co Proxecto SII e o Real decreto 596/2016, do 2 de decembro, para a modernización, mellora e impulso do uso de medios electrónicos na xestión do Imposto sobre o Valor Engadido, manifesta que é un proxecto que esixe a realización dunha proba piloto, e engade que as empresas teñen dúbidas sobre se a Axencia Tributaria vai estar preparada tecnicamente no prazo previsto. Prosegue expondo que a obriga de subministrar datos desde o 1 de xaneiro de 2017 vai supor unha duplicidade cos datos que se inclúen nos modelos das declaracións informativas e que vai representar unha sobrecarga de traballo para as empresas, ao seu xuízo, innecesaria. Por todo iso, solicita que a Axencia Tributaria valore a posibilidade dunha flexibilización na súa entrada en vigor con algún tipo de prórroga. Tamén expón Dª. Carmen Alonso que nun proxecto tan pioneiro como este non se debería estar pensando en aplicar un réxime sancionador.
Prosegue a representante das empresas no Foro comentando que en relación co Subgrupo de Traballo “Obrigas formais do Imposto de Sociedades”, reitera o solicitado na primeira reunión do mesmo no sentido de que se anticipe a publicación dos modelos.
Por último, Dª. Carmen Alonso indica que en relación co Grupo de Traballo de Impostos Especiais non ten nada que resaltar e que no referente ao Grupo de Traballo de Relación Cooperativa, só comentar que na reunión que tivo lugar o pasado día 28 de outubro consensuouse a redacción definitiva do documento “Proposta para o reforzamento das boas prácticas de transparencia fiscal empresarial das empresas adheridas ao Código de Boas Prácticas Tributarias”, na liña de que as empresas puidesen contar cunha seguridade xurídica no marco desta relación cooperativa.
A continuación o presidente do Foro cede a palabra a D. Santiago Menéndez, quen comeza a súa intervención expresando que é vontade da Axencia Tributaria anticipar todo o posible os modelos do Imposto sobre Sociedades do próximo exercicio. Continúa sinalando que no tocante á a relación cooperativa, está absolutamente de acordo coa importancia da seguridade xurídica e engade que esta éo non só para as empresas, senón tamén para a Axencia Tributaria, que debe axustar o alcance da súa actuación ao marco que estableza a normativa.
Prosegue sinalando que con respecto ao Real decreto-lei 3/2016, do 2 de decembro, polo que se adoptan medidas no ámbito tributario dirixido á consolidación das finanzas públicas e outras medidas urxentes en materia social, foron, precisamente, a urxencia e a necesidade de aprobar os cambios normativos o que impediu contar cun período de tempo suficiente para intercambio e contraste de opinións. Non obstante, D. Santiago Menéndez sinala que a Axencia Tributaria adquire neste momento o compromiso de intentar ser unha vía de comunicación entre as empresas e a Dirección Xeral de Tributos, xa que é algo que lle veñen reclamando desde distintos foros.
A continuación, con respecto ao Proxecto SII e as dúbidas expostas sobre a preparación técnica da Axencia Tributaria para acometero en prazo, expón D. Santiago Menéndez que a Axencia Tributaria está acostumada a levar a cabo proxecto de gran envergadura que precisan do soporte das novas tecnoloxías. Trátase dun proxecto global que supón unha nova forma de relación entre o contribuínte e a Axencia Tributaria moito máis mediata. Continúa indicando que no tocante á o réxime sancionador, como regra xeral e extrapolable ao resto da actuación administrativa, non debe aplicarse de forma automática. Ademais, no caso dun proxecto da envergadura do SII e a présa dos prazos, a Axencia Tributaria está enfocando a súa actuación cara ao apoio das empresas que o necesiten.
Nese momento, o secretario de Estado de Facenda, D. José Enrique Fernández de Moya Romero, intervén e tras desculparse abandona a sala.
Prosegue D. Santiago Menéndez sinalando as vantaxes que achega o SII, como son as seguintes: posibilita adiantar no tempo as devolucións, atrasa os ingresos do día 20 ao 30, é un mecanismo de control interno para a entidade, elimina obrigas de carácter informativo, posibilita á empresa contrastar na Sede electrónica a información dos seus clientes e provedores, etc. Sinala tamén que, aínda que é verdade que o Real decreto-lei acurtou os prazos, a Axencia Tributaria, dentro destes prazos, está en disposición de ir arbitrando as solucións que se estimen convenientes a fin de lograr unha correcta implantación do proxecto.
Prosegue D. Santiago Menéndez sinalando que a Axencia Tributaria foi pioneira na incorporación das novas tecnoloxías na súa xestión e nas súas relacións co contribuínte e que o SII vén a ser un avance máis neste sentido.
4. Resultados dos distintos grupos de traballo do Foro
A continuación toma a palabra D. Rufino da Rosa Cordón, director do Departamento de Xestión Tributaria, aclarando que a Axencia Tributaria non contemplou a implantación do SII como un proxecto sancionador, aínda que no ámbito tributario hai que ter previsto un réxime de sancións, por outra banda, nada severa en comparación con outras materias. Engade que este novo proxecto só se implantará con éxito se conta coa colaboración e o traballo de todas as partes implicadas e nunca polo temor ao seu réxime sancionador. Prosegue D. Rufino da Rosa sinalando que a Axencia Tributaria é consciente das implicacións do acurtamento dos prazos e agrega que por iso abríronse canles permanentes de comunicación e previuse a realización da proba piloto. Engade que o dobre réxime aplicable en 2017 esixe que durante o primeiro semestre trabállese intensamente analizando e estudando os distintos aspectos do proxecto que se poden flexibilizar a fin de evitar que se ocasionen prexuízos nos desenvolvementos internos das empresas. Continúa o director do Departamento de Xestión Tributaria informando que na última reunión do Grupo de Traballo distribuiuse a documentación técnica do proxecto e que se acordou o establecemento de puntos de contacto co Departamento de Xestión Tributaria e co Departamento de Informática Tributaria que posibilitasen unha maior axilidade na comunicación e resolución de dúbidas. Termina D. Rufino da Rosa ofrecendo aos presentes a posibilidade de levar a cabo reunións puntuais sectoriais no caso de que se estimasen convenientes.
A continuación D. Santiago Menéndez abre unha quenda de intervencións.
Toma a palabra D. Javier Viloria Gutiérrez, director de Asesoría Fiscal da vodafone, quen sinala que as modificacións introducidas polo Real decreto-lei van ter un impacto máis alá do tributario nos estados financeiros e na situación patrimonial das compañías e que, igualmente, o proxecto SII ten un gran impacto na actividade económica. Prosegue resaltando que a envergadura deste proxecto supón, desde o punto de vista informático, unha reenxeñaría de procesos e arquitectura de sistemas. Engade que na súa entidade están desbordados con proxectos estratéxicos que teñen moita importancia no lanzamento do novo mercado de telecomunicacións e que van ter que renunciar a algún deles para poder destinar os recursos á implantación do SII. Aclara D. Javier Viloria que o SII parécelle un proxecto acorde cos tempos pero que co que non está de acordo é coa oportunidade, o tempo e a présa con que se está facendo. Termina a súa intervención solicitando que a información do primeiro semestre de 2017 poídase remitir á Axencia Tributaria no seu formato actual e que as empresas non teñan que reelaborara.
Intervén D. Rufino da Rosa para informar que esta cuestión xa se propuxo no Grupo de Traballo e acordouse traballar nas validacións. Engade que cre conveniente estudar no Grupo de Traballo ata que punto pódese reducir ou flexibilizar a carga de traballo xerada pola esixencia da información do primeiro semestre.
A continuación toma a palabra D. Santiago Menéndez quen sinala que a Axencia Tributaria é consciente de que as empresas contan cuns determinados recursos que se destinan a un proxecto obrígalles a abandonar outros que, desde o punto de vista empresarial, son considerados estratéxicos para a obtención de beneficios. Reitera a vontade da Axencia para colaborar coas empresas.
De seguido intervén D. Jacinto Esclapés Díaz, Vicesecretario do Consello de administración e director de Impostos do AMADEUS IT GROUP SA, e manifesta que as empresas, en xeral, están de acordo con que o Proxecto SII cómpre. Non obstante, sinala que co que non están de acordo é co factor tempo. Prosegue sinalando que lle produce un certo grao de frustración o feito de que, estando nun Foro presidido pola colaboración e a transparencia, dá a impresión de que a Administración permanece insensible ás posicións das empresas e segue adoptando decisións de improviso sen que, ademais, haxa garantía de que isto deixe de acontecer no futuro.
Novamente toma a palabra o director Xeral da Axencia Tributaria para expor que a Axencia Tributaria era coñecedora do Real decreto antes da súa publicación no BOE . Engade que foi consultada sobre a viabilidade dos prazos recollidos no mesmo, ao que se contestou que con maior dificultade e esforzo pero que a Axencia Tributaria tiña capacidade para dar solución ao proxecto. Doutra banda, e en relación co segundo punto tratado polo representante de AMADEUS IT GROUP SA, informa que as cuestións expostas polas empresas nos distintos foros de comunicación por suposto que chegan aos órganos de dirección da Administración e que o que ocorre é que as decisións hai que tomaras tendo en conta tamén outras inquietudes que chegan desde outros colectivos.
A continuación o Vicepresidente do Foro pregunta se alguén máis quere realizar algún comentario e, non realizandose ningún, cede a palabra a D. Ignacio Huidobro Arreba, delegado Central de Grandes Contribuíntes, quen vai explicar as actividades levadas a cabo durante este segundo semestre polo Grupo de Traballo de Relación Cooperativa.
Inicia a súa intervención D. Ignacio Huidobro agradecendo ás empresas o traballo levado a cabo durante este semestre tendente á elaboración do documento “Proposta para o reforzamento das boas prácticas de transparencia fiscal empresarial das empresas adheridas ao Código de Boas Prácticas Tributarias”, que se vai a someter á aprobación deste Pleno. Prosegue comentando que o documento contén unha serie de orientacións en materia de transparencia fiscal que as empresas asumirían voluntariamente e que, a cambio, estableceríase unha relación cooperativa máis intensa caracterizada por unha certeza temperá en materia fiscal e unha maior seguridade xurídica. A continuación o delegado Central expón o contido do informe (datos identificativos, mención á voluntariedade, presenza en paraísos fiscais, etc.), matizando que se trata de orientacións xerais que as empresas poden adaptar dentro da flexibilidade establecida, sempre que a información que se achegue sexa suficiente e útil. No referente ao carácter da información indica que este é reservado, como o de calquera outra información tributaria. Non obstante, sinala que no referente a intercambio desa información con outros países, no medio da UE e de países comprometidos coas recomendacións
Prosegue o delegado Central expondo que no referente ao tratamento do informe por parte da Axencia Tributaria, no documento establecéronse as seguintes fases:
-
A primeira fase sería a de remisión e recepción do informe pola Dependencia de Control Tributario e Aduaneiro da Delegación Central de Grandes Contribuíntes onde se realizaría un primeira análise da información recibida e cuxo resultado se comunicaría aos responsables da empresa, ao tempo que se establecería, de común acordo, a forma en que deba producirse a explicación do informe. No referente ao prazo de remisión da información, o Anexo ao CBPT prevé que terá lugar, preferentemente, con carácter previo á presentación da declaración do Imposto sobre Sociedades. Non obstante, dada a finalidade do Informe, non existe inconveniente para que se proceda á súa presentación con posterioridade á terminación do prazo de declaración do citado imposto, fixandose un período orientador que abarca desde o día seguinte á aprobación das contas anuais ata tres meses despois á terminación do prazo de presentación da autoliquidación do Imposto sobre Sociedades, é dicir, ata o día 25 de outubro se o exercicio social coincide co ano natural.
-
A segunda fase sería a de explicación do informe, onde a información poderíase completar, ampliar, detallar e aclarar. Á finalización desta fase (catro ou cinco meses), a AEAT facilitará á empresa a súa opinión sobre a información achegada.
-
A terceira fase sería a de achega da documentación soporte da información contida no Informe, así como documentación adicional ou complementaria daquela , a fin de permitir aos órganos da Inspección determinar o perfil de risco da empresa, trasladando á mesma a súa valoración en relación con determinados aspectos recollidos no Informe, o que permitirá á entidade coñecer os criterios administrativos aplicables sobre aspectos aos que se refira o informe. Ademais, a empresa poderá obter tamén esta valoración mediante a realización das consultas previstas no apartado 2.3 do CBPT. Así mesmo, cando a Inspección dos Tributos efectuase a correspondente análise de riscos, determinará que actuacións vai desenvolver ao obxecto de ofrecer a suficiente seguridade xurídica ao con respecto á empresa emisora do Informe de Transparencia.
Continúa D. Ignacio Huidobro sinalando que, no referente á utilidade para as empresas, a presentación do Informe e da documentación correspondente vai permitir a construción dunha relación cooperativa útil na medida en que as empresas, a cambio de transparencia, recibirán unha valoración temperá por parte da Inspección sobre determinados aspectos aos que se refire o Informe, conseguindo con iso tamén unha maior seguridade xurídica e, polo tanto, unha redución da litixiosidade.
Para finalizar, o delegado Central sinala que este é un novo paso cara ao reforzamento da relación cooperativa e que é imprescindible unha avaliación continua sobre o seu funcionamento e resultados.
Prosegue D. Santiago Menéndez abrindo unha quenda de intervencións e, ao non producirse ningunha, continúa reiterando o interese da Axencia Tributaria en seguir avanzando conxuntamente coas empresas en materia de relación cooperativa. Sinala que neste ámbito hai que actuar coa debida cautela e seguridade xurídica, de maneira que os avances que se produzan poidan afianzarse. Engade que a nivel internacional tamén se considera moi importante avanzar nesta materia e que a Axencia Tributaria está presente en todos os foros de debate. Para terminar, o director Xeral reitera aos presentes a disposición da Axencia Tributaria para recoller e estudar as suxestións que as empresas queiran formular.
A continuación cede a palabra a D. ª Pilar Jurado Borrego, directora do Departamento de Aduanas e Impostos Especiais, quen manifesta que en relación co Grupo de Traballo de Impostos Especiais non ten nada que engadir ao xa comentado polo director Xeral.
De seguido D. Santiago Menéndez pregunta ás empresas se desexan facer algún comentario e non producindose ningún, cede a palabra a D. Luis Mª Sánchez González, director do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria, quen en relación co “CbC report” comenta que, de acordo co artigo 13.1 do Regulamento do Imposto sobre Sociedades, calquera entidade residente en territorio español que forme parte dun grupo obrigado a presentar a información país por país está obrigada a comunicar á Administración tributaria a identificación e o país ou territorio de residencia da entidade obrigada a elaborar a devandita información. Para facilitar a xestión, a AEAT publicou na súa páxina web a mediados do mes de decembro un formulario de comunicación previa, a través do que unha entidade pode presentar esta comunicación de forma individual ou en representación dos restantes entidades do grupo que sexan residentes, entendendose con iso cumprida a obriga de comunicación previa por todas as entidades que se inclúan no citado formulario. Engade que o Departamento de Xestión Tributario lle informou que xa se presentaron arredor de mil comunicacións. Con este formulario pretendeuse facilitar o cumprimento da obriga ás empresas ao tempo que, ao homoxeneizar a información, permitir que a Axencia Tributaria vaia preparando un censo. Comenta tamén que, xunto ao formulario, publicouse unha primeira lista de “preguntas frecuentes”, que vai ser o formato que se vai a utilizar para recoller as instrucións que desde unha perspectiva de flexibilidade sexan consideradas de interese xeral. Engade que se trata dun tema complicado, xa que hai que unir as Directivas comunitarias cos traballos da OCDE, e que haberá que ir vendo como aplícase noutros países.
5. Aprobación do documento elaborado no Grupo de Traballo de Relación Cooperativa “Proposta para o reforzamento das boas prácticas de transparencia fiscal empresarial das empresas adheridas ao Código de Boas Prácticas Tributarias”
A continuación e en cumprimento do quinto punto da orde do día, o Vicepresidente do Foro somete á aprobación do Pleno o documento elaborado no Grupo de Traballo de Relación Cooperativa “Proposta para o reforzamento das boas prácticas de transparencia fiscal empresarial das empresas adheridas ao Código de Boas Prácticas Tributarias”.
Toma a palabra D. Jacinto Esclapés Díaz, Vicesecretario do Consello de administración do AMADEUS IT GROUP SA, quen pregunta se a presentación do Informe de Transparencia substitúe á recomendación recollida no punto 1.4 do Código de Boas Prácticas Tributarias que dispón que “O Consello de administración ou órgano equivalente estará informado das políticas fiscais aplicadas pola compañía. Antes de formular as contas anuais e presentar a declaración do Imposto sobre Sociedades, o responsable dos asuntos fiscais da compañía informará o Consello, directamente ou a través da Comisión de Auditoría, das políticas seguidas durante o exercicio.”
O delegado Central de Grandes Contribuíntes contéstalle que o documento que se vai a someter á aprobación do Pleno é un complemento máis do Código de Boas Prácticas Tributarias. Trátase de que a entidade informe sobre a política fiscal aprobada polo Consello de administración e ademais, de maneira voluntaria, sobre o catálogo de operacións sometidas ao mesmo en función da súa política fiscal e o seu sistema de control interno.
A continuación o documento “Proposta para o reforzamento das boas prácticas de transparencia fiscal empresarial das empresas adheridas ao Código de Boas Prácticas Tributarias” é aprobado por unanimidade do Pleno.
6. Próxima convocatoria
O Vicepresidente sinala os beneficios de manter esta cadencia semestral e manifesta que a 14ª reunión convocarase no vindeiro semestre. De seguido dá paso ao último punto da orde do día.
7. Outras consideracións, rogos e preguntas
D. Santiago Menéndez procede a abrir unha quenda de intervencións.
Toma a palabra D. Alberto Martín Moreno, director Fiscal da CEPSA, quen pregunta se os Informes de transparencia presentados ata agora están respondendo ás expectativas.
Manifesta D. Ignacio Huidobro que se presentaron tres informes e que, de momento, só se fixo unha análise preliminar xa que se estaba esperando á aprobación formal do documento neste Pleno.
A continuación D. Santiago Menéndez agradece ás tres empresas que presentaron o informe a colaboración prestada polo avance que supón en transparencia e lealdade mutua.
De seguido intervén D. ª Carmen Alonso para solicitar que as convocatorias se realicen, se é posible, cun mínimo de antelación. Tamén agradece o cambio de data de celebración deste Pleno xa que a présa da súa convocatoria impedía a moitas empresas asistir.
D. Santiago Menéndez contesta que lle parece unha solicitude moi acertada e con este compromiso de adiantar a data de remisión das convocatorias dá por concluída a 13ª sesión plenaria do Foro de Grandes Empresas e despídese ata a próxima reunión.
O SECRETARIO TÉCNICO
ÁNGEL RODRÍGUEZ RODRÍGUEZ
Vº Bº
O PRESIDENTE DO FORO
D. JOSÉ ENRIQUE FERNÁNDEZ DE MOYA
Y ROMERO