Acta da reunión
Foro de Grandes Empresas
ACTA PLENA 1/2016
ACTA DA REUNIÓN DO PLENO DO FORO DE GRANDES EMPRESAS
CELEBRADA O 28 DE XUÑO DE 2016
Vicepresidente do Foro de Grandes Empresas
Director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria
D. Santiago Menéndez Menéndez
Membros en representación da Axencia Estatal de Administración Tributaria
Director do Departamento de Xestión Tributaria
D. Rufino da Rosa Cordón
Directora do Departamento de Recadación
D.ª Soledad García López
Directora do Departamento de Aduanas e Impostos Especiais
D.ª Pilar Jurado Borrego
Delegado Central de Grandes Contribuíntes
D. Ignacio Huidobro Arreba
Subdirector xeral de Ordenación Legal do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria
D. Marcos Álvarez Suso
Membros en representación das Grandes Empresas
ACERINOX
Secretario Xeral
D. Luis Gimeno Valledor
ACS
Xefe do Departamento Fiscal Corporativo
D. José Miguel Moreno Pérez
AMADEUS IT HOLDING
Vicesecretario do Consello de administración
D. Jacinto Esclapés Díaz
BANCO SANTANDER
Asesora Fiscal
D.ª Carmen Alonso Peña
BANKIA
Director de Asesoramento Fiscal
D. Juan José Lagares Gómez-Abascal
BBVA
Departamento Fiscal
D. Alberto Marzal Cervantes
LA CAIXA
Director Asesoría Fiscal
D. Manuel Alfonso García Rodríguez
CEPSA
Director Fiscal
D. Alberto Martín Moreno
COFARES
Asesor Consello reitor
D. Luis Valdeolmos González
EL CORTE INGLÉS
Directora de Impostos
D.ª Pilar Fernández Medina
ENDESA
Responsable de Asuntos Fiscais
D.ª María Muñoz Viejo
FCC
Director da Área Fiscal
D. Daniel Gómez-Olano González
GAS NATURAL FENOSA
Director de Fiscalidade
D. Jaume Menéndez Fernández
GENERALI ESPAÑA
Director Financeiro
D. José García Naveros
IBERDROLA
Director Fiscal
D. Fernando Arias Coterillo
IBERIA
Xefa de Asesoría Fiscal
D.ª Elena Sánchez Llorente
INDITEX
Director do Departamento Fiscal
D. Andrés Sánchez Iglesias
MAPFRE
Director de Asesoría Fiscal
D. Antonio Lafuente González de Suso
MERCADONA
División Fiscal
D.ª Irene Barbudo Puchades
NORFIN HOLDER
Director Fiscal
D. José Antonio Gibello Saiz
RENAULT ESPAÑA
Director Asuntos Fiscais e Aduaneiros
D. Félix Ruiz Madarro
REPSOL
Director Xeral Económico e Fiscal
D. Luis López-Tello e Díaz-Aguado
SEAT
Director de Impostos
D. Francisco Javier Baulenas Setó
SIEMENS
Directora de Impostos
D.ª Ana Mª Moreda Galante
TELEFÓNICA
Director Fiscal América Latina
D. Miguel Iglesias San Martín
VODAFONE
Director de Asesoría Fiscal
D. Javier Viloria Gutiérrez
Secretaría Técnica do Foro de Grandes Empresas
Secretaría Técnica
D. Ángel Rodríguez Rodríguez
En Madrid, a 28 de xuño de 2016, celébrase a duodécima sesión plenaria do Foro de Grandes Empresas, asistindo as persoas indicadas, e de acordo co seguinte
ORDE DO DÍA
-
Apertura da sesión
-
Aprobación da acta da reunión celebrada o día 2 de novembro de 2015
-
Foro de Grandes Empresas: situación actual
-
Resultados dos distintos grupos de traballo do Foro
-
Próxima convocatoria
-
Outras consideracións, rogos e preguntas
1. Apertura da sesión
Abre a sesión o director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria, D. Santiago Menéndez Menéndez, que, tras pedir desculpas pola ausencia do secretario de Estado de Facenda e presidente do Foro, D. Miguel Ferre Navarrete, quen por compromisos ineludibles non puido acudir, dá a benvida aos asistentes e agradécelles a súa presenza neste Foro e a súa colaboración coa Axencia Tributaria no logro dos fins que ten encomendados. Así mesmo, ratifica o compromiso da Axencia Tributaria con este Foro para traballar xuntos na busca dunha maior cooperación, transparencia e confianza nas relacións entre a Administración tributaria e as Grandes Empresas.
2. Aprobación da acta da reunión celebrada o día 2 de novembro de 2015
D. Santiago Menéndez cede a palabra ao titular da Secretaría Técnica do Foro, D. Ángel Rodríguez Rodríguez, que sinala que a acta da 11ª sesión do Pleno do Foro remitiuse aos integrantes do mesmo e engade que non habendose recibidas observacións e, se non as houbese neste momento, quedaría definitivamente aprobada. Ao non realizarse ningunha observación polos presentes, declara aprobada definitivamente a acta da sesión plenaria do día 2 de novembro de 2015.
3. Foro de Grandes Empresas: Situación actual
O director Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria, D. Santiago Menéndez Menéndez, expón brevemente os traballos realizados nos distintos Grupos de Traballo durante o primeiro semestre de 2016.
Grupo de Traballo de Análise da Normativa Tributaria e Redución da Conflitividade
O director indica as cuestións máis relevantes que foron analizadas no seo deste Grupo de Traballo, que mantivo unha reunión durante este semestre:
-
Deducibilidade dos xuros de mora . Resáltase o esforzo da Administración por dar seguridade xurídica e clarificar a doutrina administrativa.
-
Doutrina dos actos propios. A partir dunha nota elaborada pola Axencia Tributaria, sobre a que realizaran observacións as empresas do Grupo, pretendeuse establecer unhas referencias (vontade inequívoca e non viciada da Administración, necesidade de motivar o acto administrativo en caso de cambio de criterio e o ámbito temporal dos efectos do acto administrativo) que xeren estabilidade e certeza e reduza ao máximo a litixiosidade.
-
Cumprimento cooperativo no ámbito do IVE. A partir do informe elaborado polo VAT FORUM da Comisión Europea (encontros entre administracións tributarias e grandes patronais empresariais), preténdese contar coa opinión dos membros do Foro, polo que a Axencia Tributaria asumiu o compromiso de difundir o texto e, se é o caso, de creación dun grupo de traballo se fose de interese para as empresas do Foro.
-
No ámbito da fiscalidade internacional infórmase dos avances producidos en materia
BEPS , respecto do valor xurídico das súas accións, e do establecemento de obrigas informativas a nivel comunitario.
Grupo de Traballo de Impostos Especiais
Sinala o director que este Grupo de Traballo se reuniu nunha ocasión durante o primeiro semestre de 2016, sendo as cuestións debatidas as seguintes:
-
Código de actividade e establecemento (CAE) necesarios para que os beneficiarios do tipo superreducido do gas natural poidan acreditar o seu dereito.
-
Tratamento das minguas no Imposto sobre o Carbón: Sinalouse que, aínda que a Lei de Impostos Especiais non estableza expresamente ningunha exención ao respecto, a mesma contémplase na normativa do sector eléctrico (1 %).
-
Outras materias, como incidencias en subministracións a consumidores finais falecidos, o alcance e a exigibilidad do poder de representación das persoas que atenden á Intervención, o acceso dos operadores a unha base de datos dos rexistros territoriais de Impostos Especiais e a dixitalización de documentos e a súa validez.
Grupo de Traballo de Relación Cooperativa
O director expón que este Grupo de Traballo realizou dúas reunións, en que se trataron os seguintes temas:
-
Organización e contido do encontro/xornada con empresas adheridas ao Código de Boas Prácticas Tributarias.
-
Análise e valoración das actuacións a desenvolver en relación co Acordo do Foro de Grandes Empresas, do 2 de novembro de 2015, procúranse satisfacer as dúbidas sobre implantación, efectos e uso que se lle vai dar á información cedida voluntariamente polas empresas.
-
Estudo das condicións de aplicación do Acordo sobre reforzamento das boas prácticas de transparencia fiscal empresarial, tratando de fixar unhas orientacións para a remisión da información de carácter voluntario a facilitar polas empresas á Axencia Tributaria.
D. Santiago Menéndez prosegue pondo de relevo os avances logrados en relación cooperativa e a vontade inequívoca da Administración tributaria de seguir avanzando nesta materia.
De seguido o director Xeral vai dando paso aos distintos relatores que van dedicar as súas intervencións a expor as conclusións dos distintos Grupos de Traballo.
4. Resultados dos distintos grupos de traballo do Foro
Grupo de Traballo de Análise da Normativa Tributaria e Redución da Conflitividade
D. Marcos Álvarez Suso, subdirector xeral de Ordenación Legal do Departamento de Inspección Financeira e Tributaria, tras pedir desculpas pola ausencia do director do seu Departamento, D. Luis Mª Sánchez González, quen nestes momentos asiste o Comité de Asuntos Fiscais da OCDE, pasa a decatar dos traballos realizados neste Grupo que, durante este primeiro semestre, reuniuse nunha ocasión, abordandose, fundamentalmente, catro temas. En primeiro lugar, deuse traslado os representantes do Foro no Grupo de Traballo da situación no referente á deducibilidade dos xuros de mora no Imposto sobre Sociedades, producidos por liquidacións derivadas de procedementos de aplicación dos tributos. Sinalou que ata a entrada en vigor da Lei 27/2014, tanto a doutrina administrativa como a xurisprudencia do Tribunal Supremo, establecían a non deducibilidade dos mesmos. Coa entrada en vigor da nova Lei do Imposto de Sociedades, a tese establecida é a deducibilidade dos devanditos intereses.
Proseguiu D. Marcos Álvarez indicando que o segundo asunto tratado no Grupo de Traballo foi o da aplicación da doutrina dos actos propios. Sinalou que a Axencia Tributaria preparou un documento de traballo que foi obxecto de observacións por parte das empresas que participan no Grupo con respecto a varios aspectos do mesmo; entre eles, a estratexia fiscal en materia de antiabuso por parte da Axencia Tributaria e fronte á planificación fiscal agresiva. Engadiu o subdirector xeral que deste tema concreto había que destacar que era especialmente complicado, xa que era obxecto dunha evolución xurisprudencial constante que obriga a Axencia Tributaria a ir adaptandose, polo que non era posible establecer uns criterios inamovibles. Sinalou que a Axencia Tributaria é consciente da importancia deste tema que, particularmente, afecta á situación de comprobacións de medianas e grandes empresas e, especialmente, a todas as obrigas de tracto sucesivo, tales como arrendamentos, contratos de préstamo, amortizacións de activos, etc. Engade D. Marcos Álvarez que tras a reunión do Grupo, a representación empresarial no mesmo remitiu unha proposta para seguir avanzando nos asuntos; que, sobre esta materia, poderíanse encontrar puntos de encontro e, en concreto, sobre a consideración dos actos tácitos, os efectos que pode ter a realización da actuación inspectora de alcance xeral e a distinción entre actos imperativos e discrecionais expostos no documento de traballo elaborado pola Axencia Tributaria. Reitera D. Marcos Álvarez a vontade da Axencia Tributaria en establecer vías de comunicación e diálogo para buscar puntos de encontro. Sinalou que no Grupo de Traballo xurdiron cuestións moi prácticas como, por exemplo, os efectos que debe ter o feito de que unha determinada operación fose obxecto de instrución expresa na comprobación inicial, sobre os que vía factible encontrar puntos de encontro. Porén, sinalou que noutros aspectos da doutrina dos actos propios era máis difícil encontrar un punto de encontro claro e xeral, xa que se a xurisprudencia cambia, a posición da Administración tributaria tamén debía cambiar. Por último sobre este tema, engadiu que cómpre un maior debate dentro do Grupo de Traballo e intentar avanzar nos puntos coincidentes entre ambas as dúas representacións, antes de elaborar e difundir un documento cos criterios por parte da Administración.
O terceiro aspecto que se tratou no Grupo de Traballo foi a cooperación administrativa en materia de IVE e, en concreto, a prevención e loita contra a fraude no IVE. Deuse traslado o Grupo dunha guía que estableceu o EU VAT Forum. Aclara que neste Foro de IVE hai unha representación bilateral composta por Administracións fiscais e o sector empresarial, en concreto, as grandes patronais europeas. Esta guía de cooperación xorde como consecuencia da preocupación existente no sector empresarial de verse implicados involuntariamente en cadeas de fraude de IVE, particularmente en fraude intracomunitaria, polo feito de non pór a dilixencia debida, en opinión da Administración tributaria. Tamén aborda aspectos sobre como evitar estas implicacións involuntarias. D. Marcos Álvarez engade que o obxectivo da guía é facilitar a cooperación entre as empresas e a Administración a fin de evitar fraudes no IVE, así como identificar situacións e sectores de risco, establecendo un vía de comunicación inmediato, directo e permanente de intercambio de boas prácticas entre empresas e Administracións, onde se aborde que nivel de dilixencia cabe esixir ás empresas para non verse involuntariamente implicadas en tramas de fraude e onde a Administración poña en coñecemento das empresas as condutas de risco detectadas. Engade que tal e como expresou o director Xeral da Axencia Tributaria éstáse estudando a posibilidade de establecer unha especie de certificado de “bo contribuínte”. Continúa o subdirector xeral de Ordenación Legal comunicando que despois do verán convocarase unha reunión deste Grupo de Traballo sobre esta materia e insta as empresas a remitir á Axencia Tributaria as propostas que as empresas desexen achegar.
Por último, o cuarto punto que se abordou na reunión do Grupo de Traballo foron cuestións relativas á implantación de determinadas recomendacións de BEPS a nivel nacional e, en concreto, a elaboración da orde ministerial que estableza a obriga de información país por país (CbC Report). Comunica que está prevista la celebración el próximo día 6 de julio de una reunión del Grupo de Trabajo a fin de tratar la posible fecha de entrada en vigor de dicha orden, así como el ámbito subjetivo de aplicación y el contenido de la información a facilitar. Añade que la Secretaría Técnica de este Foro remitirá la convocatoria y el orden del día, en breve, e indica que, aunque el número de participantes tiene que estar necesariamente limitado, se ofrece la posibilidad de asistir a empresas que no participan en las reuniones habituales del Grupo de Trabajo.
Grupo de Traballo de Impostos Especiais
D.ª Pilar Jurado Borrego, directora do Departamento de Aduanas e Impostos Especiais, expón que neste primeiro semestre o Grupo reuniuse nunha ocasión e que os asuntos tratados foron todos propostos polas empresas e enfocados á mellora dos procedementos de cara a delimitar as posibles responsabilidades que poidan derivarse da aplicación da normativa de II.EE., xa que, nesta materia, a normativa é moi estrita no referente aos procedementos formais. Engade D.ª Pilar Jurado que o director Xeral mencionou xa algúns dos temas tratados e que lle gustaría incidir no relativo ao tipo superreducido para o gas natural. Comenta que o que as empresas solicitan é o establecemento dun censo de beneficiarios, de maneira que o subministrador teña a seguridade de que está vendendo a un destinatario axeitado. Sinala que para iso, ademais de ser necesaria unha modificación normativa que, doutra banda, podería acometerse, cumpriría ir en contra da simplicidade formalista que se estableceu na orixe do Imposto sobre o gas natural, pero que, non obstante, analizaríase a cuestión. Tamén expresou o interese da Axencia Tributaria en coñecer o número de consumidores finais e solicitou ás empresas que, na medida do posible, facilitasen a información.
No referente ás minguas no Imposto sobre o Carbón, a directora do Departamento de Aduanas e II. EE. sinala que non están reguladas, debido a que na normativa do imposto non se inclúen dentro dos supostos de non suxeición. Así, tamén neste caso, sería necesaria unha modificación legal e engade que tamén cumpriría presentar unha proposta que xustificase a existencia desas minguas e a súa porcentaxe, para ser estudado pola Subdirección Xeral Químico-tecnolóxica do Departamento de Aduanas e Impostos Especiais.
Continúa D.ª Pilar Jurado indicando que outro dos temas tratados foi a subministración de gasóleo con tipo reducido a destinatarios falecidos. Sinala que, sen prexuízo das melloras que a Administración poida realizar en materia de subministración de información ás empresas, tamén sería interesante que as empresas establecesen nos seus departamentos comerciais un protocolo de revisión permanente dos destinatarios do servizo.
Prosegue D.ª Pilar Jurado comentando que outro tema que xurdiu na reunión do Grupo de Traballo foi o da interlocución por parte da empresa no tocante á as persoas que atenden á intervención nas instalacións. Sinala a directora do Departamento de Aduanas e II.EE. que a Axencia Tributaria está analizando as diversas actuacións que realiza a intervención a teor da súa natureza e contido e como ten que ser validado o poder polo que se designa ao representante do titular do establecemento para atender á Intervención.
Outro asunto tratado no Grupo de Traballo foi a proposta realizada por unha empresa para permitir o acceso dos operadores a unha base de datos dos rexistros territoriais de Impostos Especiais. Informa a directora do Departamento de Aduanas e II. EE. que esta solicitude se considerou factible e éstáse traballando no establecemento dunha consulta en que unha entidade autorizada poida ver todas as súas autorizacións de maneira conxunta.
O último tema tratado na reunión do Grupo de Traballo referíase á posibilidade de establecer a validez como documento de proba da declaración dun contribuínte como consumidor final en soporte electrónico coma se fóra un documento en papel. D.ª Pilar Jurado sinala que a Axencia Tributaria tamén está estudando este asunto, a fin de obstaculizar o menos posible a distribución comercial dos operadores.
Grupo de Traballo de Relación Cooperativa
D. Ignacio Huidobro Arreba, delegado Central de Grandes Contribuíntes, comeza a súa exposición destacando dúas iniciativas que se produciron no ámbito da DCGC. A primeira refírese a unhas instrucións para a difusión e aplicación do Código de Boas Prácticas Tributarias e as recomendacións e compromisos derivados do Acordo sobre desenvolvemento e seguimento da aplicación do CBPT, aprobado na sesión plenaria do 2 de novembro de 2015. Na segunda parte da instrución incorporáronse as prácticas de seguimento e avaliación permanente do cumprimento das recomendacións do Código. Prosegue o delegado Central sinalando que no ámbito do procedemento inspector os actuarios van cumprir os compromisos derivados do Código e van verificar que tamén se cumpren por parte das empresas. Así, nos procedementos inspectores, antes da posta de manifesto do expediente, a Axencia Tributaria tal e como se comprometeu, explicará os motivos da regularización.
Continúa D. Ignacio Huidobro expondo que a segunda iniciativa foi a realización dunha serie de actividades para a preparación das condicións de funcionamento do censo das empresas adheridas ao Código de Boas Prácticas Tributarias. Para iso creouse na Delegación Central de Grandes Contribuíntes un Grupo de Traballo cuxos obxectivos son a identificación das empresas adheridas, o establecemento dunha solución informática que soporte o censo coa ferramenta de verificación dos procedementos, o deseño dun procedemento de xestión permanente, o estudo da información e documentación normalizada a incorporar nos procedementos, así como o estudo e proposta de protocolos de actuación por parte dos distintos centros xestores. Hai que hai que ter en conta que as empresas adheridas non soamente están adscritas á Delegación Central, senón que poden estaro a outras delegacións territoriais. Aclara o delegado Central que este é o motivo polo que algunhas empresas poderán recibir unha solicitude de aclaración, xa que había dúbidas no referente ao ámbito de extensión da adhesión ao Código.
Prosegue D. Ignacio Huidobro comentando que no relativo ao Grupo de Traballo de Relación Cooperativa, este reuniuse neste primeiro semestre en dúas ocasións e, como xa adiantou o director Xeral da Axencia Tributaria, tratouse a conveniencia de organizar unha xornada coas empresas adheridas ao Código de Boas Prácticas Tributarias, dirixido especialmente ás que non participan no Foro de Grandes Empresas, a fin de trasladarlles un coñecemento máis preciso sobre o mesmo. Non obstante, debido á existencia de asuntos pendentes de concreción decidiuse aprazar a devandita reunión. Outro asunto tratado nas reunións do Grupo de Traballo foi o reforzamento da transparencia fiscal empresarial. Neste sentido, engade o delegado Central, houbo unha serie de contactos informais coa colaboradora da Secretaría Técnica do Foro, quen remitiu un documento baseado na voluntariedade e bilateralidade do exercicio adicional de transparencia, e propondo que, con carácter previo, cada empresa e a AEAT, de mutuo acordo, establecerían o contido e alcance da información, así como o formato en que se subministraría, sinalando o desaxeitado de establecer modelos estandarizados. No relativo ao proceso de ofrecemento da información, as empresas propón ter en consideración os seguintes aspectos: a oportunidade e momento, as vías para evitar cargas innecesarias de traballo, o establecemento dunha canle dinámica de comunicación así como reunións periódicas, a confidencialidade da información, o alcance do contido informable e o seu formato e a concreción do recoñecemento correspondente ao grao de transparencia. Prosegue D. Ignacio Huidobro indicando que sobre esta base a Axencia Tributaria considerou conveniente preparar un documento de traballo para o seu estudo, e debate polo grupo de traballo. Continúa sinalando que o documento se inicia cun punto introdutorio onde se recollen unha serie de reflexións en relación coa transparencia e a relación cooperativa, para continuar desenvolvendo os seguintes aspectos: o obxecto da proposta, o alcance da información, (carácter, uso, forma e prazo de presentación), tratamento da mesma e utilidade do informe para as empresas. Termina o documento cunha conclusión xeral. Engade D. Ignacio Huidobro que no documento se contempla o ano 2016 como un período experimental que permita mellorar, completar e consolidar esta materia, determinando as medidas máis eficaces e útiles. A continuación o delegado Central realiza unha exposición de cada un dos puntos recollidos no documento.
Termina o delegado Central a súa intervención resaltando que a conclusión xeral que se recolle no documento é que o informe de transparencia supón un avance significativo no modelo de relación cooperativa, baseado nos principios de transparencia e confianza mutua. Engade D. Ignacio Huidobro que cumprirá ir realizando un seguimento e valoración do funcionamento deste instrumento de relación cooperativa que se propón introducindo paulatinamente as melloras que se consideren oportunas. Así mesmo, no documento própónse un período de experimentación, así como unha serie de orientacións xerais e flexibles sobre a posible estrutura e contido do informe de transparencia.
A continuación D. Santiago Menéndez abre unha quenda de intervencións para que os representantes das empresas membros do Foro poidan realizar os comentarios que consideren oportunos.
Intervén en primeiro lugar D.ª Carmen Alonso Peña, Asesora Fiscal do Banco de Santander e colaboradora da Secretaría Técnica, quen, tras agradecer as palabras do Vicepresidente e a exposición dos representantes da Axencia Tributaria, pasa a comentar a situación desde o punto de vista das empresas:
-
En relación co Grupo de Traballo de Análise da Normativa Tributaria e de Redución da Conflitividade destaca dous aspectos fundamentais en que na súa opinión hai que seguir traballando: por un lado, os efectos dos actos propios da Administración e, por outro, en fiscalidade internacional, as dúbidas do “informe país por país”, sobre todo para as empresas que xa teñen que elaborar o devandito informe. En ambas as dúas materias, a Colaboradora da Secretaría Técnica comprométese a facer chegar a todos os membros do Foro os documentos de traballo do Grupo e solicita os comentarios que estimen oportunos acerca dos mesmos. Así mesmo, anima as empresas integrantes do Foro e que non teñen representación no Grupo de Traballo, a participar na próxima reunión do mesmo.
-
No referente ao Grupo de Traballo de Impostos Especiais sinala o activo papel das empresas e a boa comunicación existente.
-
En relación co Grupo de Traballo de Relación Cooperativa, agradece o documento preparado pola AEAT referente á transparencia fiscal empresarial e engade que nestes momento a están analizando. D.ª Carmen Alonso comprométese a facero chegar a todos os representantes das empresas no Foro, a fin de que remitan as observacións que estimen oportunas e poder chegar á elaboración dun documento de mutuo acordo baseado na voluntariedade da transparencia reforzada e na bilateralidade, sinalando que a estandarización pode levar a situacións moi dispares na relación da Administración cunha empresa ou outra, xa que non todas parten da mesma situación nin teñen a mesma capacidade de adaptación. Doutra banda, destaca positivamente o efecto reputacional para as empresas derivadas da elaboración dun informe de transparencia.
A continuación toma a palabra D. Jacinto Esclapés Díaz, Vicesecretario do Consello de administración e director de Impostos do AMADEUS IT HOLDING, quen propón que cando se achegue ás sesións do Pleno un documento para a súa aprobación, que este anéxese á acta que se realice da mesma.
Intervén D. Ángel Rodríguez indicando que toma nota e que cando un documento vaia a ser sometido á aprobación do Pleno, distribuirase canda a convocatoria.
De seguido toma a palabra D. Santiago Menéndez quen expón que no relativo ao Proxecto de Subministración Inmediata de Información (SII), cuxo proxecto de Real decreto xa contaba co informe do Consello de Estado, debido a que na actualidade hai un Goberno en funcións, non vai a poder implantarse na data prevista (o 1 de xaneiro de 2017). Non obstante, a Axencia Tributaria ségueo considerando un proxecto moi importante, que cambia desde o punto de vista xestor a maneira de relacionarse coa Administración tributaria, engadindo unha maior inmediatez respecto do momento en que se producen as operacións.
Continúa o director Xeral da Axencia Tributaria subliñando que en materia de relación cooperativa a Axencia Tributaria ten o firme propósito de mellorar e avanzar.
A continuación o Vicepresidente pregunta se alguén máis quere realizar algún comentario e non realizandose ningún, dá paso ao seguinte punto da orde do día.
5. Próxima convocatoria
O Vicepresidente sinala os beneficios de manter esta cadencia semestral que se foi recuperando nas reunións do Pleno e manifesta que a 13ª reunión convocarase no vindeiro semestre. De seguido dá paso ao último punto da orde do día.
6. Outras consideracións, rogos e preguntas
D. Santiago Menéndez procede a abrir unha quenda de palabra e ao non realizarse ningunha observación polos asistentes, despois de dar as grazas todos, dá por concluída a 12ª sesión plenaria do Foro de Grandes Empresas e despídese ata a próxima reunión.
O SECRETARIO TÉCNICO
ÁNGEL RODRÍGUEZ RODRÍGUEZ
Vº Bº
O VICEPRESIDENTE DO FORO
SANTIAGO MENÉNDEZ MENÉNDEZ