Como presentar unha declaración de exercicios anteriores
Saltar índice da informaciónPeríodos impositivos iniciados a partir do 1 de xaneiro de 2018
A continuación, enuméranse as novidades que afectan especificamente á liquidación do Imposto sobre Sociedades en 2018 como consecuencia das modificacións normativas en vigor no devandito exercicio :
-
Para os períodos impositivos iniciados a partir do 10 de novembro de 2018, engádese unha nova letra m) ao artigo 15 da Lei 27/2014, do 27 de novembro, do Imposto sobre Sociedades, pola Disposición final primeira do Real decreto-lei 17/2018, do 8 de novembro. Regúlase un novo suposto de gasto fiscalmente non deducible ao establecerse que non terá a consideración de gasto fiscalmente deducible a débeda tributaria do Imposto sobre Transmisións Patrimoniais e Actos Xurídicos Documentados, modalidade Actos Xurídicos Documentados, documentos notariais, cando se trate de escrituras de préstamo con garantía hipotecaria en que o suxeito pasivo sexa prestamista.
-
Con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 7 de novembro de 2018 modifícase a disposición adicional cuarta, dedución por investimentos nas Canarias da Lei 19/1994, do 6 de xullo, elevandose o límite conxunto sobre a cota nas illas da Palma, A Gomera e El Hierro de xeito que o tope mínimo do 80 %incrementarase ao 100 %e o diferencial mínimo de 35 puntos pasa a 45 puntos porcentuais cando a normativa comunitaria de axudas de estado así permítao e trátese de investimentos contemplados na Lei 2/2016, do 27 de setembro e demais leis de medidas para a ordenación da actividade económica destas illas.
-
Con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 7 de novembro de 2018 modifícase a disposición adicional décimo cuarta, límites das deducións por investimentos en producións cinematográficas, series audiovisuais e espectáculos en vivo de artes escénicas e musicais realizados nas Canarias , da Lei 19/1994, do 6 de xullo, incorporando as seguintes novidades:
-
Increméntase o importe da dedución por investimentos en producións españolas de longametraxes cinematográficas e de series audiovisuais de ficción, animación ou documental a que se refire o apartado 1 do artigo 36 da Lei 27/2014, do 27 de novembro, do Imposto sobre Sociedades, que pasa de 4,5 a 5,4 millóns de euros cando se trate de producións realizadas nas Canarias.
-
Igualmente, elévase de 4,5 a 5,4 millóns de euros o importe da dedución por gastos realizados nas Canarias por producións estranxeiras de longametraxes cinematográficas ou de obras audiovisuais a que se refire o apartado 2 do artigo 36 da Lei 27/2014.
-
Con respecto ao importe mínimo de gasto que establece o apartado 2 do artigo 36 da Lei 27/2014, en caso de execución de servizos de post-produción ou animación dunha produción estranxeira, este queda fixado para os gastos realizados nas Canarias en 200.000 euros.
-
Por último, o importe mínimo da dedución por gastos realizados na produción e exhibición de espectáculos en vivo de artes escénicas e musicais a que se refire o apartado 3 do artigo 36 da Lei 27/2014 se fixa en 900.000 euros cando se trate de gastos realizados nas Canarias.
-
-
Completando o réxime de deducións por incentivos e estímulos ao investimento empresarial da Lei do Imposto sobre Sociedades aplicables nas Canarias engádese, con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 7 de novembro de 2018, un novo artigo 94 bis, na Lei 20/1991, do 7 de xuño, polo que aquelas entidades que contraten un traballador para realizar a súa actividade nas Canarias terán dereito ao gozo dos beneficios fiscais que por creación de emprego establézanse pola normativa fiscal conforme aos requisitos que nela establézanse, incrementandoos nun 30 por cento. Esta modificación supón incluír a aplicación das deducións por creación de emprego do artigo 37 da Lei 27/2014 e o incremento que tampouco existía do 30 por cento sobre as contías deducibles tanto das deducións do artigo 37 como das do artigo 38 relativo á dedución por creación de emprego para traballadores con discapacidade da citada Lei 27/2014.
-
Con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2018 engádese unha nova disposición adicional décimo cuarto bis Imposto sobre Sociedades. Aplicación do réxime de consolidación fiscal a entidades con sucursais na Zona Especial Canaria na Lei 19/1994, do 6 de xullo, onde se establece que a aplicación do tipo de gravame especial establecido o artigo 43 desta Lei no caso de sucursais da Zona Especial Canaria de entidades con residencia fiscal en España non impedirá ás devanditas entidades formar parte dun grupo fiscal que aplique o réxime de consolidación fiscal previsto no Capítulo VI do Título VII da Lei 27/2014, do 27 de novembro, do Imposto sobre Sociedades. Sinalandose, que malia o anterior, a parte da base impoñible da entidade que forme parte dun grupo fiscal e que sexa atribuíble á sucursal da Zona Especial Canaria non se incluirá na base impoñible individual da entidade para os efectos da determinación da base impoñible do grupo fiscal, sendo obxecto de declaración separada nos termos que regulamentariamente se determinen.
-
Con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 7 de novembro de 2018 modifícase o apartado 1 da disposición adicional décimo cuarta da Lei 27/2014, do Imposto sobre Sociedades, establecendose que no caso de Empresas Navieiras ás que resulte de aplicación a bonificación establecida no artigo 76, apartados 1 e 2, da Lei 19/1994, do 6 de xullo, de modificación do Réxime Económico e Fiscal das Canarias, tomarase como resultado positivo o correspondente exclusivamente a rendas non bonificadas. E que no caso das Empresas Navieiras que tributan polo Réxime Especial en función da Tonelaxe establecida no Capítulo XVI da Lei 27/2014, do 27 de novembro, do Imposto sobre Sociedades, os pagamentos fraccionados calcularanse sobre o importe da base impoñible obtida de acordo co que se establece no artigo 114.1 da devandita Lei (que contén a regra especial de fixación da base impoñible en función das toneladas de rexistro neto de cada buque).
En ambos os dous casos se salva o impacto negativo na determinación do pagamento fraccionado que introducira a regra do pagamento fraccionado mínimo sen considerar que estas empresas poden aplicar, respectivamente, ben unha bonificación do 90 por cento das rendas que deriven da explotación de buques inscritos no Rexistro Especial, ou ben determinar a súa base impoñible segundo as citadas regras do Réxime especial en función da Tonelaxe.
-
Principais novidades introducidas polo Real decreto 1074/2017 do 29 de decembro no Regulamento do Imposto sobre Sociedades, aprobado por Real decreto 634/2015, do 10 de xullo:
-
Modificación da regulación da información e documentación sobre entidades e operacións vinculadas. Con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2016, modifícase o apartado 1 do artigo 13 do Real decreto 634/2015, do 10 de xullo, aclarando o ámbito subxectivo das entidades que teñen que achegar información e documentación sobre entidades e operacións vinculadas. Neste sentido, aclárase a inclusión, dos establecementos permanentes en territorio español de entidades non residentes do grupo da obriga de achegar a documentación recollida no artigo 14 do Regulamento. Suprímese a circunstancia prevista na anterior letra a) do apartado 1 do artigo 13 no referente á obriga de achegar información.
Así mesmo, incorpórase a seguinte excepción, non existirá a obriga de achegar a información polas entidades dependentes ou establecementos permanentes en territorio español cando o grupo multinacional designase para que presente a referida información a unha entidade dependente constitutivo do grupo que sexa residente nun Estado membro da Unión Europea, ou ben cando a información fose xa presentada no seu territorio de residencia fiscal por outra entidade non residente nomeada polo grupo como subrogada da entidade matriz para os efectos da devandita presentación. No suposto de que se trate dunha entidade subrogada con residencia fiscal nun territorio fóra da Unión Europea, deberá cumprir as condicións previstas no apartado 2 da sección II do anexo III da Directiva 2011/16/UE do Consello, do 15 de febreiro de 2011, relativa á cooperación administrativa no ámbito da fiscalidade e pola que se derroga a Directiva 77/799/CEE.
Introdúcese a seguinte matización, no caso de que existindo varias entidades dependentes residentes en territorio español, unha delas fose designada ou nomeada polo grupo multinacional para presentar a información, será unicamente esta a obrigada á devandita presentación.
Finalmente incorpórase as consecuencias ante a negativa de achegar a información establecendose que se a entidade non residente negásese a subministrar todo ou parte da información correspondente ao grupo á entidade residente en territorio español ou ao establecemento permanente en territorio español, estes presentarán a información de que dispoñan e notificarán esta circunstancia á Administración tributaria.
-
Modificación da regulación da información país por país. Con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2016, modifícase a letra e) do apartado 2 do artigo 14 do Real decreto 634/2015, incorporando entre a información a achegar, ademais do Importe da cifra de capital, outros resultados non distribuídos na data de conclusión do período impositivo.
-
Modificación da regulación das excepcións á obriga de reter e ingresar a conta . Con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2018 modifícanse as letras u), y) e z) do artigo 61 do Real decreto 634/2015, exceptuando da obriga de reter respecto das cantidades satisfeitas polos fondos de pensións abertos como consecuencia do reintegro ou mobilización de participacións dos fondos de pensións investidoras ou dos plans de pensións investidoras, de acordo co que se establece no texto refundido da Lei de Regulación dos Plans e Fondos de Pensións, aprobado por Real decreto Lexislativo 1/2002, do 29 de novembro, e nas súas normas de desenvolvemento, así como nas rendas derivadas do reembolso ou transmisión de participacións ou accións nos fondos e sociedades reguladas polo artigo 79 do Regulamento de desenvolvemento da Lei 35/2003. Finalmente, exceptúase da obriga de reter as remuneracións e compensacións por dereitos económicos que perciban as entidades de contrapartida central polas operacións de préstamo de valores realizados en aplicación do previsto no apartado 2 do artigo 82 do Real decreto 878/2015, do 2 de outubro, sobre compensación, liquidación e rexistro de valores negociables representados mediante anotacións en conta, sobre o réxime xurídico das depositarias centrais de valores e das entidades de contrapartida central e sobre requisitos de transparencia dos emisores de valores admitidos a negociación nun mercado secundario oficial. Así mesmo, as entidades de contrapartida central tampouco estarán obrigadas a practicar retención polas remuneracións e compensacións por dereitos económicos que aboen como consecuencia das operacións de préstamo de valores ás que se refire o parágrafo anterior. O establecido anteriormente entenderase sen prexuízo da suxeición das mencionadas rendas á retención que corresponda, de acordo coa normativa reguladora do correspondente imposto persoal do beneficiario das devanditas rendas, a cal, cando proceder, deberá practicar a entidade participante que intermedie no seu pagamento a aquel, a cuxo efecto non se entenderá que efectúa unha simple mediación de pagamento.
-
Modificación da regulación dos suxeitos obrigados a de reter ou a efectuar ingreso a conta . Con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2018 modifícase o apartado 8 do artigo 62 do Real decreto 634/2015, establecendose que nas operacións realizadas en España por entidades aseguradoras domiciliadas noutro Estado membro do Espazo Económico Europeo que operen en España en réxime de libre prestación de servizos, estará obrigada a practicar retención ou ingreso a conta a entidade aseguradora. *Adaptación á Lei do 27/2014, do Imposto sobre Sociedades. Con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2018 modifícanse diversos apartados do artigo 69 do Real decreto 634/2015 para adaptaros á Lei do Imposto sobre Sociedades e en concreto establece con respecto ao procedemento de compensación e aboamento de créditos esixibles fronte á Facenda Pública que os activos por imposto diferido correspondentes a dotacións por deterioración dos créditos ou outros activos derivados das posibles insolvencias dos debedores non vinculados co contribuínte, non debidos con entidades de dereito público e cuxa deducibilidade non se produza por aplicación do que se dispón no artigo 13.1.a) da Lei do Imposto, así como os derivados dos apartados 1 e 2 do artigo 14 da Lei do Imposto, correspondentes a dotacións ou achegas a sistemas de previsión social e, se é o caso, prexubilación, poderán converterse nun crédito esixible fronte á Administración tributaria, nos termos establecidos nos apartados 1 e 2 do artigo 130 da Lei do Imposto.
- Orde HAC/941/2018, do 5 de setembro, pola que se modifican a Orde HFP/227/2017, do 13 de marzo, pola que se aproba o modelo 202 para efectuar os pagamentos fraccionados a conta do Imposto sobre Sociedades e do Imposto sobre a Renda de non Residentes, incorporou na Disposición adicional única a posibilidade de manifestar a vontade de destinar o 0,7 por cento da cota íntegra do Imposto sobre Sociedades a subvencionar actividades de interese xeral consideradas de interese social, prevista na disposición adicional centésima terceira da Lei 6/2018, do 3 de xullo. Esta opción, poderá exercitarse por aqueles contribuíntes cuxo período impositivo finalice a partir da entrada en vigor da citada Lei 6/2018, do 3 de xullo, marcando no modelo 200 o recadro con número 00073 “Outras opcións” dentro do apartado “Outro caracteres” da primeira páxina do devandito modelo 200, ou no modelo 220 o recadro 069 “Outras opcións” incluídas no apartado doutros “caracteres “”da primeira páxina.»
-
Orde HAC/554/2019, do 26 de abril, pola que se aproban o modelo 200 e 220 para 2018, mantén estes recadros cambiando o literal das mesmas: “Opción do 0,7 %da cota íntegra para fins sociais (DÁ 103ª Lei 6/2018)”.
-