Procedemento de devolución
Infórmate sobre as fases e condicións do procedemento para obter a devolución
O procedemento para solicitar e obter a devolución do Imposto sobre Hidrocarburos polo uso do gasóleo profesional establécese na Orde HFP/941/2022, do 3 de outubro.
Este procedemento resúmese a continuación:
1. Inscrición no censo de beneficiarios e vehículos
Se es titular dun vehículo con dereito a esta devolución, debes inscribirche no censo de beneficiarios de devolucións por gasóleo profesional e de vehículos da súa titularidade, con carácter previo aos consumos de gasóleo profesional.
A inscrición realízase cubrindo a solicitude dispoñible na sede electrónica da Axencia Estatal de Administración Tributaria, en que debes reflectir os seguintes datos:
- Número de identificación fiscal (NIF) e nome ou razón social e domicilio fiscal do solicitante.
- Descrición da actividade económica do solicitante e data de inicio desta actividade.
- Código da conta bancaria, formato IBAN e, se é o caso código SWIFT, á que se efectuarán as transferencias das devolucións.
- Enderezo de correo electrónico do solicitante.
- En caso de actuar mediante representante, NIF e nome ou razón social do representante fiscal do solicitante.
- Os seguintes datos, por cada un dos vehículos en que se consuma gasóleo profesional:
- Matrícula e Estado Membro de matriculación.
- Data de inicio na actividade.
- Peso máximo autorizado.
- No caso de vehículos de matrícula española, número da tarxeta de transporte de mercadorías ou de viaxeiros (licenza de transportes), concedida polo Ministerio de Transporte, Mobilidade e Axenda Urbana, ou da licenza municipal de taxi e municipio a que a mesma corresponde.
- Nos vehículos matriculados no resto da Unión Europea, número da autorización administrativa para o exercicio da actividade de transporte e organismo expedidor da autorización, se a normativa do seu estado de residencia esíxeo.
2. Pagamento do gasóleo e solicitude da devolución
No caso de subministracións de gasóleo en instalacións de venda polo miúdo, débese efectuar o pagamento do gasóleo fornecido con tarxetas-gasóleo profesional.
A utilización para o pagamento polos beneficiarios das devanditas tarxetas ten a consideración de declaración tributaria pola que se solicita a devolución.
As entidades emisoras das tarxetas-gasóleo profesional enviarán á Axencia Tributaria a información das subministracións de gasóleo profesional efectuados en instalacións de venda polo miúdo e paga coas tarxetas de que sexan emisoras, no prazo dunha semana desde que estes efectuáronse.
No caso de subministracións de gasóleo en instalacións de consumo propio, os titulares destas instalacións deben inscribirse no Rexistro Territorial, contar cun sistema informático contable integrado cos aparellos expendedores e presentar unha relación coas subministracións de gasóleo profesional efectuado aos vehículos autorizados do titular da instalación, no prazo dunha semana desde a finalización de cada mes natural.
3. Tramitación das solicitudes de devolución e acordo de pagamento
Á finalización de cada mes natural e en base á información das subministracións de gasóleo profesional remitida polas entidades emisoras de tarxetas e os titulares de instalacións de consumo propio, a Axencia Tributaria acordará, se é o caso, a devolución das cotas correspondentes.
Para o cálculo da devolución aplicarase o tipo da devolución vixente na data de cada subministración.
A devolución realizarase mediante transferencia bancaria á conta indicada polo beneficiario na solicitude de inscrición no Censo de gasóleo profesional.