Saltar ao contido principal
Memoria 2023

4.6. Relacións internacionais

A Unidade de Coordinación de Relacións Internacionais (UCRI) foi creada por Resolución do 26 de decembro de 2004 do presidente da Axencia Estatal de Administración Tributaria coa finalidade de dotar a esta dunha unidade orgánica específica que asegurase a coordinación das diferentes actividades de carácter internacional en que participa. A nivel orgánico, a devandita Unidade integrouse en 2011 no Gabinete do director Xeral e ten asignadas como funcións o desenvolvemento e coordinación das relacións da Axencia con órganos e institucións estranxeiras e organismos internacionais que non estean especificamente atribuídas a outros órganos.

Por outra banda, hai que ter en conta que o ámbito aduaneiro é, por definición, intrinsecamente internacional. O concepto de “aduana” non se entende agás nun contexto internacional, xa que a súa función é a facilitación e control do comercio internacional de mercadorías. O Departamento de Aduanas e Impostos Especiais da Axencia desenvolve unha intensa actividade internacional que se canaliza a través da Subdirección Xeral de Relacións Internacionais en estreita colaboración coa UCRI.

A Axencia Tributaria participa, entre outros, nos seguintes Organismos internacionais a través de distintos instrumentos, xa sexa grupos de traballos, foros, seminarios ou outros proxectos:

Unión Europea

  • Presidencia española do Consello da Unión Europea.

    A Presidencia española do Consello da Unión Europea no segundo semestre do ano 2023 potenciou a actividade internacional da Axencia Tributaria durante todo o ano.

    A Axencia Tributaria participou intensamente nos equipos de traballo creados para os expedientes de fiscalidade da Presidencia española do Consello da Unión Europea. Estes equipos están liderados pola Dirección Xeral de Tributos (DG Tributos), pero teñen unha composición mixta DG Tributos – Axencia Tributaria. Adicionalmente, para facilitar a súa coordinación, creouse un espazo de traballo común mantido e actualizado pola Axencia Tributaria e ao que ten acceso persoal da DG Tributos, Axencia Tributaria, Gabinete da secretaria de Estado de Facenda (SEH), Gabinete da ministra de Facenda e conselleiros de Finanzas da Representación Permanente de España na Unión Europea (REPER).

    Neste período traballouse con representantes de Suecia, país ao que lle correspondía a Presidencia durante o primeiro trimestre, e de Bélxica como sucesora de España, para coordinar e asegurar o axeitado desenvolvemento dos traballos que se estaban realizando.

    No ámbito fiscal, poden destacarse as seguintes iniciativas que se impulsaron durante a Presidencia:

    • A proposta de Directiva “UNSHELL” que pretende abordar o uso de entidades pantalla sen actividade utilizada para fins de planificación fiscal agresiva mediante a súa interposición entre o pagador da renda e o beneficiario efectivo da mesma. Cualificada unha entidade como pantalla, a renda satisfeita a través da mesma veríase privada dos beneficios das Directivas ou do Convenio de dobre imposición respectiva.

    • A proposta de Directiva “FASTER” sobre procedementos máis rápidos e seguros para a exacción e devolución de retencións na fonte sobre dividendos e intereses. Esta proposta ten unha natureza eminentemente procedimental, e abarca desde o establecemento dun certificado dixital de residencia fiscal común para todos os Estados membros ata a aprobación dun sistema que, respecto da retención en fonte sobre dividendos e intereses, permita, ou ben eximir de retención desde o principio, ou ben proceder á devolución rápida e segura da retención practicada en exceso en función do Estado de residencia do perceptor último da renda.

    • A proposta de Directiva “BEFIT”, presentada pola Comisión durante a Presidencia, que propón un marco europeo para o Imposto sobre Sociedades que introduciría un sistema común para calcular a base impoñible dos grupos de sociedades en toda a Unión Europea. Conxuntamente con esa iniciativa, a Comisión presentou dúas propostas de Directivas adicionais que permitirán incorporar na normativa nacional dos Estados Membros un enfoque común en prezos de transferencia e unha simplificación da tributación dos establecementos permanentes situados nestes de microempresas, pequenas e medianas empresas, respectivamente.

    • A proposta de Directiva “VIDA” (IVE na era dixital) que ten por obxectivo adaptar a normativa IVE á nova realidade económica dixital. Esta proposta inclúe un triplo paquete de medidas: a) simplificación do cumprimento en operacións transfronteirizas mediante a xeneralización do portelo único e a simplificación dos transfers de mercadorías propias, b) normas do IVE máis harmonizadas para a economía de plataformas dixitais que facilitan determinadas prestacións de servizos, e c) a xeneralización no uso da factura electrónica acompañada dun sistema de subministración de información operación por operación e en tempo real para as transaccións intracomunitarias, extensible opcionalmente polos Estados Membros ás transaccións domésticas.  

    • Proposta de reformulación da Directiva 2003/96/CE de reestruturación da fiscalidade dos produtos enerxéticos e a electricidade, que pretende revisar a tributación dos produtos enerxéticos con dous obxectivos fundamentais: adaptar a fiscalidade á ambición climática materializada no paquete de medidas “Obxectivo 55” aliñando a tributación coa Directiva de Enerxías Renovables e revisar os tipos mínimos para manter o poder recadador desta figura impositiva.

    • Tamén hai que mencionar a proposta “DAC 8” pola que se modifican as normas da UE sobre cooperación administrativa no ámbito da fiscalidade. A principal modificación refírese ao intercambio automático de información sobre os ingresos procedentes de operacións con criptoactivos e sobre os acordos tributarios previos relativos ás persoas cun elevado patrimonio neto. Aínda que o Consello acordou a súa posición en maio de 2023 (baixo a Presidencia de Suecia), o Parlamento Europeo aprobou o seu ditame en setembro e foi adoptada por unanimidade do Consello da UE o 17 de outubro de 2023.

    En materia aduaneira, a prioridade principal da Presidencia española foi conseguir “unhas aduanas da UE máis modernas, mellor conectadas e máis unidas, para facilitar o comercio internacional, mellorando así a competitividade, protexendo o mercado interior, aos cidadáns e ao medio ambiente”.

    Neste período, traballouse coas aduanas de Bélxica e Hungría, sucesores na Presidencia do Consello da UE, para preparar un programa do trío de presidencias, que dea continuidade aos traballos.

    Canto aos expedientes aduaneiros, o Departamento de Aduanas e IIEE asumiu a presidencia dos dous Grupos de aduanas do Consello: o Grupo de Unión Aduaneira (GUA) e o Grupo de Law Enforcement- Aduanas (LEWP-C).

    No Grupo de Unión Aduaneira, de que se celebraron 18 reunións baixas presidencia española, os principais expedientes impulsados foron:

    • O paquete de reforma da Unión Aduaneira da UE, presentado pola Comisión Europea no mes de maio, co obxectivo de lograr unha maior harmonización do funcionamento da Unión Aduaneira e un mellor uso das novas tecnoloxías a fin de mellorar a nosa eficiencia. Na súa tramitación, prestouse especial atención a un dos fenómenos que propón problemas máis urxentes ás aduanas, o comercio electrónico, habendose organizado un Seminario de Alto nivel sobre esta materia e habendose cuberto todos os artigos relativos a esta parte do paquete. Tamén se presentou a proposta dunha nova Autoridade Aduaneira Europea e mantivose unha discusión técnica sobre a nova solución informática proposta pola Comisión (Data Hub). Por último, logrouse avanzar moi notablemente nas negociacións relativas aos procesos aduaneiros.

      Na ECOFIN do 14 de xullo tivo lugar un debate de orientación sobre o paquete de reforma, e no do 8 de decembro presentouse un informe de progreso sobre a mesma.

    • Regulamento sobre medidas de Importación, Exportación e Tránsito de Armas de Fogo de Uso Civil, sobre o que se logrou o mandato do Consello para negociar co Parlamento Europeo, celebrandose o primeiro Trílogo político de inicio das negociacións o 13 de decembro e o primeiro Trílogo técnico o día 20 dese mes. A continuación das negociacións co Parlamento Europeo corresponderá á actual Presidencia belga.

    • Os Regulamentos do Consello sobre Suspensións e de Continxentes arancelarios da UE, a Decisión Marco para acordar a posición da UE nos Comités e Subcomités de Clasificación da Organización Mundial de Aduanas e hase aprobación a Decisión do Consello relativo á posición da UE sobre as normas de orixe preferencial paneuromediterráneas no que fai á modificación do Convenio, que se negociaron e aprobado.

    Doutra banda, no Grupo de Law Enforcement de Aduanas, de que se celebraron 8 reunións baixas presidencia española, impulsouse a participación das aduanas no ámbito da seguridade interior da UE, mellorando a cooperación das aduanas entre si, destas con outras axencias de execución da lei, así como con EUROPOL, FRONTEX, a Fiscalía Europea, EUROJUST e con terceiros países.

    Entre os principais expedientes tratados encóntranse:

    • A proposta de Regulamento presentada pola Comisión para adaptar a Decisión pola que se crea o Sistema de Información Aduaneiro á normativa da UE en materia de protección de datos no ámbito penal. Baixo a Presidencia española tiveron lugar todos os debates entre os Estados Membros e conseguiuse o acordo de compromiso dentro do LEWP-C, a adopción polo COREPER do mandato para negociar co Parlamento, os trílogos informais e técnicos co Parlamento, o acordo co Parlamento nun único trílogo político e a súa ratificación polo COREPER.

    • Seguimento e aprobación dos informes finais do 11º Plan de Acción do Grupo (2022-2023).

    • Redacción e aprobación do 12º Plan de Acción do Grupo para os anos 2024-2025.

    • Cumprimento das obrigas establecidas polo Manual de Operacións Aduaneiras Conxuntas.

    • Celebración da reunión de xefes das Unidades Centrais de Coordinación para a aplicación do Convenio de Nápoles II.

    No marco da Presidencia, celebráronse en España as seguintes reunións:

    No ámbito tributario:

    • Cimeira de directores Xerais das Administracións tributarias da UE (TADEUS)

      A Axencia Tributaria organizou en novembro en Málaga o oitavo plenario TADEUS (Tax ADministration European Union Summit), ao que acudiron os directores das Administracións de todos os Estados Membros da UE e unha ampla representación de DGTAXUD (Dirección Xeral de Fiscalidade e Aduanas da Comisión Europea), encabezada polo seu director Xeral.

      A finalidade desta cimeira é que os directores participen no establecemento das prioridades do programa de Traballo da propia Comisión Europea e que estean en todo momento ao tanto dos traballos desenvolvidos por aquela.

      A reunión permitiu aos directores debater sobre proxectos nacionais, europeos e a nivel global para mellorar a confianza e o cumprimento voluntario dos contribuíntes. Entre outros, fixose unha actualización do proxecto sobre Confianza e Cumprimento que puxo en marcha TADEUS en 2020.

      Tamén se celebraron varias sesións durante as que a Comisión puxo ao día aos asistentes sobre os proxectos en marcha e os logros da Presidencia española. Presentáronse e discutiron amplamente proxectos, como a implantación do Paquete de IVE e VIDA, BEFIT, a posible regulación da cooperación de Eurofisc e a Fiscalía Europea, a medición da brecha tributaria ou a optimización do funcionamento da Directiva sobre cooperación administrativa en materia de impostos directos (DAC). Adicionalmente, presentáronse as conclusións e recomendacións dos estudos sobre estimación da brecha tributaria en Impostos Directos e sectores específicos en Impostos Indirectos (comercio electrónico e fraude intracomunitaria).

      Por último, os directores presentes en TADEUS asinaron a declaración final, TADEUS 2023 Outcomes Statement. Esta declaración é pública, e a súa consulta en inglés está dispoñible na seguinte ligazón: https://taxation-customs.ec.europa.eu/taxation-1/tax-co-operation-and-control/tax-administration-eu-summit-tadeus_en

    No ámbito aduaneiro:

    • Reunión informal do Grupo de Unión Aduaneira no mes de setembro en Málaga, sobre a gobernación da unión aduaneira no marco da proposta de reforma da mesma.

    • Seminario Alto Nivel de outubro en Madrid sobre comercio electrónico.

    • Conferencia de Alto Nivel OLAF/Axencia Tributaria celebrada en Sevilla no mes de novembro, sobre instrumentos de intercambio de información para a loita contra a fraude aduaneiro.

    • Seminario EUIPO/OLAF/Axencia Tributaria sobre loita contra falsificacións de xoguetes celebrados en Alacant en decembro.

    • Programa Fiscalis

      Algúns dos proxectos máis importantes que se desenvolveron como parte do Programa Fiscalis durante 2023, leváronse a cabo por indicación expresa do anteriormente mencionado grupo TADEUS. Destacan as novas iniciativas sobre o Uso dos datos Intercambiados en aplicación da Directiva de Cooperación Administrativa (DAC), o Uso da Intelixencia Artificial en materia de impostos ou a Estimación da cooperación Administrativa e os dedicados á transformación dixital das Administracións, así como a continuación dos traballos sobre brecha tributaria en materia de Fraude Intracomunitaria no IVE, Imposto sobre Sociedades e Imposto sobre a Renda de Persoas Físicas.

      Outros traballos importantes foron os dedicados á implantación do paquete de IVE de comercio electrónico, o apoio á implantación do CESOP , a finalización do Piloto ETACA sobre relación cooperativa coas Multinacionais, o apoio ao programa TAXEDU de Educación Tributaria a nivel europeo, o estudo sobre riscos en materia de Impostos Especiais en referencia a bebidas alcohólicas, a sinatura dos Acordos conxuntos para a protección de datos nos Sistemas informáticos europeos e as visitas aos países para mellorar a aplicación das sucesivas modificacións da DAC .

      Por último, sinalar a posta en marcha da rede conxunta Fiscalis/Aduanas dos máximos responsables en materia de informática (CIOS) das Administracións Tributarias e Aduaneiras.

      A participación dos funcionarios da Axencia Tributaria en todos os proxectos Fiscalis plásmase en máis de 75 informes.

      Fóra do programa FISCALIS en estrito sentido, aínda que facilitadas e financiadas dalgunha maneira polo mesmo, destacan como actividades desenvolvidas pola Axencia Tributaria na Unión Europea:

      • O inicio no segundo semestre do ano das reunións para finalizar o Convenio Multilateral de Resolución Disputas fiscais internacionais, así como as súas regras de procedemento.

      • EUROFISC: o oficial de Ligazón Española foi elixida coordinadora do Grupo de Traballo 1 de Eurofisc, sobre fraude nas operacións intracomunitarias. Como consecuencia desta elección España obtén asento no Consello asesor de Eurofisc.

    • Programa Aduanas

      En 2023, o Departamento de Aduanas e II.EE. participou en 119 reunións de grupos de proxecto e en 12 actividades de formación. Tamén, organizouse en Madrid un Seminario de alto nivel sobre e-commerce, no marco da Presidencia española do Consello da Unión Europea, ao que asistiron os directores Xerais das Aduanas dos 27 Estados membros e altos cargos da DG TAXUD. O acordo de financiamento e o orzamento do programa Aduanas para 2021-2023 tiña prevista a súa finalización o 31 de decembro de 2023, pero foi prorrogado ata o 31 de decembro de 2024, debido, por un lado, a que segue habendo remanente de orzamento, xa que moitas reunións continúan sendo virtuais; e por outro, á falta de voluntarios entre os países participantes para actuar como coordinador do Acordo de Subvención.

      Ademais, a Axencia Tributaria forma parte de dous Equipos de Expertos Customs: o “Expert Teams pooling expertise to resolve complex cases of divergent tariff clasification II”, de que España é coordinador e o “Expert Team pooling and sharing specific analytical expertise of Customs Laboratories at EU level III”, que entrou en vigor o 1 de decembro de 2021 e é xa a terceira edición en que España participa.

    • Grupos da Comisión Europea e do Consello

      A Axencia Tributaria participa regularmente nas reunións de diversos grupos de traballo e comités da Comisión Europea. Destaca a participación nos comités de cooperación administrativa e intercambio de información: Comité Permanente de Cooperación Administrativa en IVE (SCAC), Subgrupo para cuestións Informáticas do SCAC (SCIT), Grupo de expertos en Cooperación Administrativa en Tributación directa (WG ACDT), Subgrupo de Intercambio Automático de Información en Tributación directa (SG AEOI), Grupo de Expertos de Recadación, e nalgúns grupos de traballo do Consello cando lle compete por tratarse temas de administración tributaria.

      Canto a Aduanas e Impostos Especiais, España participou nun total de 464 reunións no ámbito da Unión Europea, das que, 101 foron reunións dos Órganos Preparatorios do Consello da UE (fundamentalmente, Grupo Unión Aduaneira e Grupo de Aplicación da lei - Aduanas); 41 reunións de Comités para control polos Estados Membros da adopción de actos de execución pola Comisión; 74 reunións de Grupos de Expertos do Código Aduaneiros e similares para apoio á Comisión; 119 reunións de grupos de proxecto no marco do programa Aduanas; e o resto foron reunións celebradas en foros operativos como EUROPOL ou CEPOL.

      Ademais, polo seu papel de apoio á Comisión na definición da estratexia e da política aduaneira cómpre destacar a participación de España, canda as autoridades aduaneiras do resto de países membros da UE, nas reunións do Grupo de Política Aduaneira presidido pola Comisión Europea. O grupo, ademais, asiste a Comisión no establecemento do marco xeral de cooperación entre a Comisión, os estados membros e outros actores interesados nos aspectos operativos da unión aduaneira e na implantación da lexislación, os programas e as políticas en materia aduaneira. O grupo celebra dúas reunións anuais.

Organización para a Cooperación e o Desenvolvemento Económico (OCDE)

O traballo da OCDE en materia tributaria desenvólvese, principalmente, a través do Comité de Asuntos Tributarios (CFA). No 2023, o traballo do CFA relacionouse coa axenda do G20 e, sobre todo, cos retos da Economía Dixital e o seu programa de traballo co fin de elaborar unha solución consensuada para facer fronte aos desafíos en materia de fiscalidade consecuencia da dixitalización da economía (desenvolvemento dos piares 1 e 2), dentro do programa de BEPS (Base Erosion and Profit Shifting) e os traballos sobre Certeza Tributaria en todos os seus Grupos de Traballo.

Con relación ao traballo da OCDE no Foro sobre Administración Tributaria (FTA) destaca a participación activa da Axencia Tributaria a través da Delegación Central de Grandes Contribuíntes no ICAP-Tax Certainty programa de cumprimento das grandes empresas abertas a todos os países que queiran participar e na Cora (Comparative Risk Assesment) proxecto relacionado con BEPS/CbC e os indicadores de risco no uso dos datos obtidos no intercambio.

Destacan, tamén, os traballos do grupo de Transformación Dixital “Tax Administration 3.0”, para desenvolver as recomendacións que se incluían o documento do mesmo nome publicado en 2020. En 2023 continuou coa actualización do Inventario global de Iniciativas de Tecnoloxía Tributaria (ITTI), que contén información sobre o uso das principais ferramentas tecnolóxicas e solucións de dixitalización implementada por administracións tributarias en todo o mundo.

En setembro de 2023, publicouse a undécima edición das series sobre Administración Tributaria do FTA . Nesta ocasión aparecen, como boas prácticas, varios proxectos postos en marcha pola Axencia Tributaria como a posta en marcha das novas aplicacións de recadación e poxas, o acordo coa Plataforma de Maiores para a prestación de asistencia axeitada ás súas necesidades, as melloras na xestión de asistencia a través do programa PACO ou os modelos preditivos para os non declarantes

A Axencia Tributaria segue participando en diversos proxectos do JITSIC Network, que ten como obxectivos o intercambio de información e a cooperación en materias de interese común. Actualmente está integrada por 42 países. En 2023, os proxectos en que se participou son: Certificados de Residencia (CoR), no grupo de expertos sobre intercambio de información (EOI), no de criptoactivos e no grupo de Data Leaks.

En 2023 puxo en marchase unha importante iniciativa, Pillala Knowledge Sharing Network”, co obxecto apoiar os países en desenvolvemento na aplicación da Solución dos Dous Piares. A través da KSP (Plataforma de Intercambio de Coñecementos para Administracións Tributarias da Axencia Tributaria do Canadá) para proporcionar unha canle en liña para que as administracións tributarias de todo o mundo compartan coñecementos, así como para abordar cuestións específicas arredor da aplicación dos Piares. A través dela , expertos de administracións tributarias de xurisdicións de "aplicación temperá" ofrecen asesoramento práctico de alto nivel “entre pares” e comparten as leccións aprendidas sobre aspectos administrativos e de aplicación da Solución baseada en dous piares. Funcionarios da DCGC e o Departamento de Inspección participan periodicamente na rede.

Por último, resaltar que, como parte do plan de formación continua da Axencia Tributaria, ofrecéronse varios cursos de fiscalidade e estándares internacionais preparados polo Programa de Relacións Globais da OCDE, que contaron coa participación de 277 funcionarios da Axencia. Adicionalmente, deuse ampla publicidade e contaron con moita asistencia os seminarios en aberto da organización sobre os Piares de BEPS e Criptomonedas.

Organización Intra-Europea de Administracións Tributarias (IOTA)

En 2023, a IOTA celebrou 21 eventos, algúns conxuntamente coa OCDE, 10 deles integramente en liña, 4 exclusivamente presenciais e 7 en formato híbrido. Como resultado, 183 funcionarios beneficiáronse das actividades da IOTA .

A Axencia Tributaria tivo unha participación activa no programa de traballo da IOTA , difundindo as súas boas prácticas en materia de loita contra a fraude de IVE na economía dixital, asistentes virtuais ou tratamento fiscal dos activos dixitais, entre outras. Tamén se tivo unha participación relevante na Asemblea Xeral, presentando o modelo de asistencia e participando nunha exhibición coas funcionalidades da app para consulta, pagamento e adiamento de débedas.

Mención especial merece a decisión adoptada na Asemblea Xeral de expulsar Rusia e Bielorrusia da organización como mostra do rexeitamento dos membros da IOTA pola súa agresión a Ucraína.

Centro Interamericano de Administracións Tributarias (CIAT)

En maio de 2023 celebrouse a 57ª. Asemblea Xeral do CIAT no Uruguai, cunha participación activa da delegación española en que os representantes da Axencia Tributaria interviñeron realizando dúas presentacións.

Ecuador foi o país anfitrión da Conferencia Técnica do CIAT celebrada en novembro de 2023. O seu tema central foi “Mellores prácticas para reducir a evasión fiscal no marco da fiscalidade internacional”, e tamén houbo unha participación activa da delegación española realizando unha presentación sobre a tributación de activos dixitais.

En novembro de 2023, a través da Delegación Central de Grandes Contribuíntes, participouse no XII Encontro Rexional con Administracións Tributarias sobre Fiscalidade Internacional e na VI Reunión da Rede de Tributación Internacional do CIAT celebradas en Brasilia. Ambos os dous eventos foron organizados polo CIAT coa colaboración da Rede Latinoamericana por Xustiza Económica e Social (Latindadd) e a Receita Federal do Brasil.

Organización Mundial de Aduanas (OMA)

A OMA é a única organización internacional con competencia en cuestións aduaneiras, á que pertencen máis de 180 nacións que globalmente xestionan o 98% do comercio mundial. España participou en 43 reunións dos seus órganos de goberno, comités preparatorios e grupos de traballo. Así mesmo, España participou en diversas actividades relacionadas con asistencia técnica internacional.

Convenio multilateral sobre cooperación e asistencia mutua entre os enderezos nacionais de aduanas de América latina, España e Portugal (COMALEP)

O Convenio, subscrito en México o 11 de setembro de 1981 e posteriormente modificado polo Protocolo aprobado en Cancún (Quintana Roo), México, o 29 de outubro de 1999, constitúe un instrumento para fortalecer a asistencia mutua na loita contra a fraude e a cooperación, así como o incremento e desenvolvemento do comercio entre as Partes.

O Consello de directores Nacionais de Aduanas, órgano colexiado encargado do enderezo e administración do mesmo reúnese unha vez ao ano.

Caribbean Customs Law Enforecement Council (CCLEC) (en español, Consello do Caribe para a Aplicación das Leis Aduaneiras (CCALA))

Organismo creado a principios dos anos 70 como unha asociación informal das administracións aduaneiras do Caribe, cuxa sede se encontra en Santa Lucía e en que participan 37 países, ademais de España.

O CCLEC foi creado inicialmente como un marco informal para o intercambio de información centrada na loita contra o tráfico ilícito de drogas, pero foi evolucionando para cubrir tamén a asistencia mutua e a cooperación en sentido máis amplo, aínda que, sobre a base dun Memorandum de Entendemento.

Ademais, a Axencia Tributaria realiza as seguintes actividades de cooperación con outras administracións tributarias:

  • Asistencias técnicas

    Na actividade internacional da Axencia Tributaria teñen unha gran importancia as asistencias técnicas a outros países prestados polos nosos expertos.

    No ámbito fiscal, desenvolvéronse as seguintes asistencias técnicas bilaterais a outros países prestados polos nosos expertos:

    • Brasil (RFB). Coa colaboración do Instituto de Estudos Fiscais (IEF) recibiuse a visita dunha delegación brasileira, en diversas oficinas da Axencia Tributaria e a Dirección Xeral do Catastro, como formación práctica do curso realizado en liña, o pasado mes de outubro en materia de Catastro e Censos.

    • Colombia (DIAN). Coa colaboración do CIAT , iniciouse unha asistencia de longa duración á DIAN en materia de prezos de transferencia e outras materias de fiscalidade internacional. Está previsto que a súa duración se estenda ata o ano 2025.

    • Asistencias de curta duración a Colombia (DIAN), en relación á tributación e comprobación de entidades financeiras, a Panamá, co obxectivo de fortalecer a súa Administración Tributaria, e a Polonia, en materia de prezos de transferencia. Esta última no marco do Programa Fiscalis.

    • No marco do programa Interconecta da Axencia Española de Cooperación Internacional para o Desenvolvemento (AECID), en coordinación co Instituto de Estudos Fiscais (IEF), realizouse unha asistencia técnica no Uruguai en materia de intercambio de información.

    • Outras asistencias de curta duración en colaboración co CIAT , en apoio ás Administracións Tributarias de Panamá, Chile e Perú.

    Por outra banda, no ámbito de Aduanas e Impostos Especiais 2023 realizáronse 14 asistencias técnicas, prestadas de forma presencial, maioritariamente.

    Entre as asistencias de 2023 cómpre destacar as realizadas no marco do programa de Anticorrupción e promoción da integridade, da Organización Mundial de Aduanas (OMA); e as do programa de Control de colectores, da OMA e a Oficina de Nacións Unidas contra a Droga e o Delito (ONUDD).

    Ademais das indicadas no punto anterior, realizáronse asistencias de curta duración en colaboración co Fondo Monetario Internacional (FMI) para o establecemento de laboratorios de Aduanas nalgunhas administracións africanas; asistencias no marco do Fondo de Cooperación da Aduana da China en Asia; e asistencias técnicas no marco do Proxecto CITES en América latina.

  • Consultas

    Dentro da actividade internacional da Axencia Tributaria, tamén temos que destacar a cooperación con outras Administracións Tributarias a través da contestación por escrito de consultas técnicas. En 2023, deuse contestación a 48 consultas doutros países.