Com consultar i baixar un certificat tributari ja expedit
Saltar índex de la informacióDescàrrega d'un certificat per Col·laboradors socials
A partir de l'entrada en vigor de la Resolució de 18 de setembre de 2009, per a recollir certificacions tributàries de terceres persones és necessari que aquelles terceres persones atorguen un apoderament per a aquell tràmit. Pots ampliar informació sobre apoderaments accedint a "Registre d'apoderaments". El codi "GENERALDATPE", que s'inclou dins de l'apartat"Tràmits generals", és el que correspon als apoderaments per a realitzar tràmits de consultes de dades personals.
L'alta d'un apoderament per Internet permet apoderar a un tercer (persona física o jurídica) perquè este, l'apoderat, puga realitzar per Internet, amb el seu propi certificat electrònic, qualsevol dels tràmits i actuacions en matèria tributària habilitats a este efecte, en nom del poderdant.
En cas que l'alta es realitze per Internet, el poderdant podrà ser tant una persona física, com una persona jurídica o mancada de personalitat jurídica. En esta opció, és el propi poderdant el que dóna d'alta l'apoderament a través de l'aplicació"Alta de poder mitjançant identificació electrònica". Per a accedir a esta aplicació és necessari que el poderdant tinga instal·lat en el seu navegador un certificat electrònic vàlid o estar registrat en Cl@ve. Una vegada atorgat el poder, l'apoderat haurà de confirmar l'apoderament rebut (només en apodermientos per a la consulta de notificacions), utilitzant l'enllaç"Consulta, confirmació i renuncia d'apoderaments rebuts".
En cas que el poderdant falte de certificat digital, pot realitzar la "Sol·licitud d'alta de poder mitjançant document públic".
En cas de no estar apoderat per a la recollida de la certificació tributària sol·licitada en nom d'un tercer, esta s'enviarà al domicili fiscal del contribuent via correu o al seu domicili electrònic (Adreça Electrònica Habilitada única) si s'haguera subscrit al servei de notificacions telemàtiques.