Funcionament del formulari del model 360
Saltar índex de la informacióCom adjuntar les factures al formulari del model 360
A través del formulari per a la tramitació del model 360 s'adjuntaran per registre les còpies electròniques de les factures o documents d'importació. Esta acció es realitza des de l'apartat"7. Annexos" de la pàgina 1.
IMPORTANT:
Incorpora la relació de factures de tal manera que les factures negatives queden en últim lloc perquè el sumatori no siga erroni.
Consideracions prèvies:
- Els formats compatibles per als fitxers de factures que haja d'adjuntar són el PDF i TIFF.
- Es recomana una factura per fitxer registrat. No obstant això, pot incloure's més d'una per arxive. En este cas, si no anara possible incloure un arxive per factura, el nom de l'arxiu farà referència a les operacions incloses i serà el més curt i descriptiu possible (per exemple: facturas1a15.pdf) i sense caràcters estranys.
- El volum total de l'enviament no podrà excedir 5 MB (RGE i formulari). Si si escau excedix este tamany, s'han d'adjuntar només les factures amb les quantitats més significatives. La resta de les factures podran ser requerides pel país al que s'adreça la sol·licitud de devolució posteriorment, sent en este cas convenientment informat sobre el procediment que ha de seguir.
- De manera individual un únic arxive no pot excedir els 4 MB, respectant-se sempre el màxim de 5 Mb per al conjunt de fitxers.
- Es pot reduir el tamany dels fitxers adjunts escanejant la factura i guardant-la en.JPG i enganxant-la en un document Word. Posteriorment imprimix el document de Word en PDF.
- Si necessites adjuntar alguna factura una vegada presentada la sol·licitud de devolució, pots modificar la presentada eliminant una de les referències de registre i incloent en el seu lloc les factures necessàries, sempre tenint en compte la capacitat màxima de 5 MB en l'enviament.
- Hi ha un límit de 10 fitxers annexats per cada entrada de Registre (RGE).
Procediment:
-
Localitza l'apartat"7. Annexos" de la pàgina 1. Per a adjuntar les còpies electròniques fes clic en el signe d'interrogació"?" que apareix en l'apartat"NÚM. de registre". És important seguir l'orde i no deixar línies buides entre els fitxers annexats.
-
Al polsar el signe d'interrogació s'enllaçarà amb el registre electrònic, obrint-se una nova finestra on cal consignar les dades de contacte, la descripció del contingut de l'arxiu i seleccionar l'arxiu, que haurà d'ubicar-se en el disc local C: \ en la carpeta AEAT. Fes clic a "Afegir fitxer".
Polsa "Seleccionar fitxers" per a accedir al fitxer o arrossega el fitxer a la finestra.
-
Apareixerà el fitxer annexat de manera automàtica en l'apartat"Documentació que s'annexa". Una vegada annexats els fitxers, polsa "Presentar".
-
Després, polsa "Firmar i Enviar".
Marca la casella "Conforme" i polsa "Firmar i enviar".
Després de firmar i enviar la sol·licitud, rebràs un justificant de recepció d'aquella presentació en el que apareix el RGE ("Nombre d'assentament registral") associat a l'enviament.
-
En el formulari del model 360 s'haurà incorporat de manera automàtica el número de registre RGE i la descripció.
També és possible accedir a registre per a afegir el PDF amb les factures escanejades des de l'enllaç que apareix en els avisos de presentació del tràmit "Presentació del model 360 per fitxer". Una vegada presentats el PDF /TIFF, després entra al formulari per a indicar els RGE en l'apartat d'"Annexos".
A tindre en compte
-
Cada factura enviada queda registrada per a l'AEAT per temps indefinit. Es pot incloure en futurs enviaments simplement indicant manualment el RGE que es va obtindre inicialment.
-
Si el model 360 no s'envia o no s'inclou el RGE en qüestió, encara que la factura està presentada, no és tinguda en compte.
-
En qualsevol moment es poden consultar els RGE a través del portal "Meus Expedientes" de la Sede Electrònica, a través de l'opció"Registre" (esta consulta requerix certificat electrònic).
-
Una vegada presentada la declaració, si desitges enviar més factures pots realitzar una modificació de la declaració o bé anul·lar l'enviament de l'anterior i enviar una altra substitutiva.
- Si hi ha factures negatives, agrupa-les al final de la relació de les mateixes perquè el sumatori siga correcte.