1. Introducció. Àmbit subjectiu i objectiu del procediment
En este document s'indica el procediment que han de seguir les comunitats autònomes i les Ciutats amb Estatut d'Autonomia per a sol·licitar per via telemàtica a l'Agència Tributària informació estructurada per a finalitats tributàries.
La informació es restringix als depòsits bancaris i participacions en fons d'inversió, de la qual titularitat corresponga a deutors de les comunitats autònomes i Ciutats amb Estatut d'Autonomia, sempre que es tracti de deutes tributaris que es troben en fase d'embargament.
-
Depòsits bancaris. Se subministra informació sobre els comptes del deutor depositades en sucursals d'entitats financeres ubicades en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma peticionària.
-
Fons d'inversió. Se subministra informació sobre les participacions en fons d'inversió del deutor, quan l'entitat gestora d'este fons estiga ubicada en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma peticionària.
Esta informació se subministra en aplicació de l'article 95.1.b) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, i té com a finalitat la col·laboració amb les comunitats autònomes i Ciutats amb Estatut d'Autonomia a l'efecte del compliment d'obligacions fiscals en l'àmbit de les seues competències. En este sentit, el subministrament d'informació no requerirà el consentiment de l'interessat al que la informació es referisca.
La informació haurà de destinar-se exclusivament a la consecució d'esta finalitat i per al subministrament hauran de tindre's en compte les regles i principis prevists en l'article 6 de l'Ordre del Ministeri d'Economia i Hisenda de 18 de novembre de 1999 per la qual es regula el subministrament d'informació tributària, així com, en general, en la normativa que regula la protecció de dades de caràcter personal i el subministrament d'informació tributària.
Esta informació es pot sol·licitar per diverses vies informàtiques diferents, cadascuna de les quals té unes particularitats intentant donar resposta a les diferents situacions tècniques dels ens receptors de la informació. A més, es tracta de procediments que estan en contínua evolució en funció dels avanços tecnològics.
-
Mitjançant l'intercanvi de fitxers a través de la Sede electrònica de l'Agència Tributària, de manera que l'organisme peticionari envia un fitxer amb les dades dels interessats i es baixa un fitxer amb les dades sol·licitades.
Este intercanvi de fitxers utilitza el sistema de Cessió immediata d'informació (CESII), per a què no es requerix programa d'ajuda i la informació s'obté de manera immediata.
El disseny de registre dels subministraments disponibles, tant del fitxer de sol·licitud de dades com del fitxer de resposta de l'Agència Tributària, així com la descripció de tots els seus camps, es troba en la pàgina web:
Disseny de registre via CESII - Subministraments de dades identificatives Nova finestra
Disseny de registre via CESII - Subministraments d'informació patrimonial Nova finestra
-
Mitjançant servicis web, que permet l'obtenció on-line de la informació de forma automatitzada. Este sistema precisa la realització de desenvolupaments informàtics per part de l'ens receptor de la informació.
Les especificacions tècniques dels subministraments disponibles per esta via es descriuen en l'Índex de servicis web (Índex de servicis web per a subministraments d'informació Nova finestra ).
A més, les peticions ocasionals d'informació diferent de l'oferida per les anteriors vies es tramitaran a través del procediment de Gestió de sol·licituds d'informació no estructurada Nova finestra, mecanisme formal per a la recepció de sol·licituds i l'enviament d'informació no estructurada a uns altres organismes públics.
En cas que el cessionari utilitze infraestructures de tercers en els termes prevists en la Resolució de 28 de juny de 2012, de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques, per la qual s'aprova la Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Protocols d'intermediació de dades, per a realitzar qualsevol mena de tractament imprescindible per a la gestió de l'intercanvi de les dades cedides per l'Agència Tributària, ha de complir amb les condicions establides pel Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'estes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament General de Protecció de Dades).
En particular garantirà que:
-
Ha triat a un encarregat del tractament i formalitzat un contracte o un acte jurídic amb este encarregat del tractament de conformitat amb els requisits i amb el contingut mínim exigits en l'article 28 del Reglament General de Protecció de Dades.
-
Ha determinat, en este contracte o acte jurídic, les mesures concretes que ha d'implantar l'encarregat de tractament que garantisquen la seguretat de les dades de conformitat amb l'article 32 del Reglament General de Protecció de Dades que, en el cas de les Administracions Públiques, requerix el compliment de l'Esquema Nacional de Seguretat.
-
Es responsabilitza davant l'Agència Tributària de l'ús que es realitze de les dades subministrades pel que fa a les peticions que es facen en el seu nom.