Saltar al contingut principal
Metodologia

Definicions i conceptes

Ateses les peculiaritats d'este model informatiu cal a manera introductòria definir una sèrie de conceptes generals:

  • Grup: Un grup d'empreses és aquell format per una entitat dominant i tots els dependents. Existix grup quan una entitat ostenta o puga ostentar el control d'una altra o d'altres, segons els criteris establits en l'art 42 del Codi de Comerç, independentment de la seua residència i de l'obligació de formular comptes anuals consolidats.

    La informació país per país resulta exigible quan l'import net del volum de negoci del conjunt de persones i entitats que formen part del grup, durant els dotze mesos anteriors a l'inici del període impositiu, siga, com a mínim, de 750 milions d'euros.

  • Grup multinacional (objecte d'esta estadística): qualsevol grup que conste de dos o més empreses de la qual residència fiscal es trobe en jurisdiccions diferents, o que estiga constat per una empresa resident a efectes fiscals en una jurisdicció i que tribute en una altra jurisdicció per les activitats realitzades a través d'un establiment permanent.
  • Subgrup: Un subgrup està format pel conjunt d'entitats integrants combinades d'un grup d'empreses multinacionals que operen en una mateixa jurisdicció fiscal.
  • Entitat matriu última (UPE): Entitat que posseïx directament o indirectament una participació suficient en una o més entitats del grup d'empreses multinacionals, pel que està obligada a presentar la informació país per país.

    Entitat resident en territori espanyol que tinga la condició de dominant d'un grup i no siga al mateix temps dependent d'una altra entitat, resident o no resident.