Preguntes freqüents
Coneix la resposta a les qüestiones i dubtes més freqüents en relació amb SILICIE
Qüestiones generals
Els establiments afectats per la normativa reguladora dels Impostos Especials han de portar una comptabilitat dels productes objecte d'estos impostos, i si escau, les primeres matèries necessàries per a obtindre'ls, en els termes establits en l'article 50 del Reglament dels Impostos Especials i la seua normativa de desenvolupament.
La comptabilitat haurà de reflectir els processos, moviments i existències dels productes objecte dels Impostos Especials i, si escau, de les primeres matèries necessàries per a obtindre'ls, incloses les diferències que es posen de manifest amb motiu de l'emmagatzematge, fabricació o circulació.
El sistema SILICIE s'aplica a partir de l'1 de gener de 2020.
Amb caràcter general, els titulars d'establiments obligats a la gestió de la comptabilitat a través de la sede electrònica de l'Agència Estatal d'Administració Tributària hauran de subministrar els assentaments comptables corresponents als moviments, operacions i processos realitzats a partir de l'1 de gener de 2020.
Estaran obligats a la gestió de la comptabilitat dels Impostos Especials a través de la sede electrònica de l'Agència Tributària els titulars dels següents tipus d'establiments:
-
Fàbriques
-
Depòsits fiscals
-
Emmagatzemes fiscals
-
Depòsits de recepció
-
Fàbriques de vinagre
Sí. Amb caràcter general, els elaboradors de vi (cellers) tenen la condició de fàbrica, a l'efecte dels Impostos Especials, estant obligats a la gestió de la comptabilitat a través de la sede electrònica de l'Agència Tributària.
No obstant això, els elaboradors de vi volum de producció del qual anual (computant la de tots els establiments dels que siguen titulars) no siga superior a 100.000 litres, podran ser autoritzats, amb prèvia solicitud, per l'Oficina Gestora, per a la gestió de la comptabilitat dels Impostos Especials mitjançant llibres foliats en suport paper.
Amb caràcter general, els destil·ladors tenen la condició de fàbrica, a l'efecte dels Impostos Especials, estant obligats a la gestió de la comptabilitat a través de la sede electrònica de l'Agència Tributària.
No obstant això, els destil·ladors artesanals, podran ser autoritzats, amb prèvia solicitud, per l'Oficina Gestora, per a la gestió de la comptabilitat dels Impostos Especials mitjançant llibres foliats en suport paper.
La comptabilitat haurà de reflectir tots els processos, moviments i existències dels productes objecte dels Impostos Especials i, si escau, de les primeres matèries necessàries per a obtindre'ls, incloses les diferències que es posen de manifest amb motiu de l'emmagatzematge, fabricació o circulació.
La gestió de la comptabilitat dels Impostos Especials a través de la sede electrònica de l'Agència Tributària podrà realitzar-se de dos formes:
- Mitjançant el subministrament electrònic dels assentaments comptables, directament, a través d'esta sede.
- Mitjançant el subministrament electrònic dels assentaments comptables, a partir del sistema comptable en suport informàtic del que dispose, si escau, l'obligat.
La gestió de la comptabilitat i el subministrament dels assentaments comptables a partir del sistema comptable intern en suport informàtic de l'obligat requerix el previ exercici d'esta opció a través de la sede electrònica de l'Agència Tributària, mitjançant el formulari habilitat a este efecte.
No és necessari presentar a l'Agència Tributària la documentació justificativa dels assentaments subministrats al realitzar el subministrament dels mateixos a través de la sede electrònica de l'Agència Tributària.
La documentació justificativa i informació relativa als moviments, productes, existències, processos i operacions objecte del subministrament electrònic ha d'estar a disposició dels servicis d'inspecció i, si escau, d'intervenció, en el propi establiment, mentres no haja expirat el termini de prescripció del dret de l'Administració per a determinar el deute tributari mitjançant l'oportuna liquidació.