Autoritzacions. Acords de valoració prèvia entre persones o entitats vinculades
Dades Generals
Denominació
Autoritzacions. Acords de valoració prèvia entre persones o entitats vinculades
Tipus de procediment
Tributària
Matèria
Impostos
Objecte
Valoració per l'Administració tributària de les operacions que realitzen entre persones o entitats vinculades amb caràcter previ a la seua realització, partint de la proposta formulada pel propi obligat tributari. L'acord de valoració assortirà efectes respecte de les operacions realitzades amb posterioritat a la data en què s'aprove i tindrà validesa durant els períodes impositius que es concreten en el propi acord, sense que puga excedir els quatre períodes impositius següents a la data en què s'aprove. Així mateix, podrà determinar-se que els seus efectes assolisquen a les operacions del període impositiu en curs, així com a les operacions realitzades durant el període impositiu anterior, sempre que no haguera finalitzat el termini voluntari de declaració.
Òrgan responsable
Agència Estatal d'Administració Tributària
Informació general del procediment
Forma d'inici
interessat
Sol·licitant: Ciutadà - Empresa
Lloc de presentació
Telemàtica.
Oficines de l'AEAT.
Oficines de Correus.
Altres llocs contemplats en l'article 16 de la Llei 39/2015
Documentació
Sol·licitud de l'interessat
Fases del procediment/servici
Inici: Sol·licitud presentada per interessat, acompanyada d'una proposta de valoració fonamentada en el valor normal de mercat amb una descripció del mètode proposat i una anàlisi justificant l'aplicació del mateix. La sol·licitud ha de ser subscrita per les persones o entitats sol·licitants, que hauran d'acreditar davant l'Administració que les altres persones o entitats vinculades que realitzen les operacions, coneixen i accepten la sol·licitud de valoració.
Tramitació: Per Equips o Unitats d'Inspecció designats pel titular del Departament d'Inspecció Financera i Tributària. L'Administració tributària examinarà la proposta juntament amb la documentació presentada. A estos efectes, podran requerir als obligats tributaris quantes dades, informes, antecedents i justificants tinguen relació amb la proposta, així com explicacions o aclariments addicionals sobre la mateixa.
Terminació: El procediment normalment finalitzarà per resolució expressa. També cal la terminació per caducitat o desistiment. La resolució podrà ser estimatòria o desestimatòria i correspon al Director del Departament d'Inspecció Financera i Tributària. A tindre en compte que es regula un procediment de modificació de l'Acord Previ de Valoració en el supòsit de variació significativa de les circumstàncies econòmiques existents en el moment de l'aprovació de l'acord, en termes similars al procediment per a l'aprovació inicial de l'acord. Cal sol·licitar pròrroga de la vigència de l'Acord Previ de Valoració. En cas que els obligats tributaris sol·liciten que la proposta se sotmeta a la consideració d'unes altres Administracions tributàries corresponents al país o territori en el que residisquen les persones o entitats vinculades, l'Administració valorarà la seua procedència i, si escau, s'aplicaran les especialitats previstes en els articles 29 quinquies i següents del Reglament.
Formularis
Termini de resolució
6 Mes/és
Òrgan de resolució
Agència Estatal d'Administració Tributària
Recursos
La resolució que es dicte no serà recurrible, sense perjudici dels recursos i reclamacions que contra els actes de liquidació que en el seu moment es dicten puguen interposar-se
Informació vinculada a la tramitació electrònica
Sistema d'identificació
DNI electrònic, Certificat electrònic, Clau PIN
Nivell d'interactivitat
Nivell 4: Tramitació electrònica
Normativa
Normativa Bàsica
-
Ley 27/2014, de 27 de noviembre,
del Impuesto sobre Sociedades. (BOE 28-noviembre-2014)
-
Real Decreto 634/2015, de 10 de julio,
por el que se aprueba el Reglamento del Impuesto sobre Sociedades. Artículos 21 a 30 (BOE 11-julio-2015)