Inici de l'assistència telefònica i del pla especial d'assistència per a majors de 65 anys en xicotets municipis en la Campanya de Renda 2023
L'Agència Tributària comença a prestar des del 7 de maig fins l'1 de juliol de 2024, el servici de confecció i presentació de declaracions de Renda per telèfon i el pla especial d'assistència per a majors de 65 en xicotets municipis, ambdós amb sol·licitud de cita des del 29 d'abril fins el 28 de juny de 2024, que permet atendre als contribuents fins el final de la campanya de manera personalitzada.
La principal novetat d'esta campanya és la posada en marxa d'un pla especial per a la confecció i presentació de Renda de persones majors de 65 anys que tinguen el seu domicili fiscal en estos xicotets municipis i a residents de pobles pròxims: Llistat municipis majors 65. Gràcies a la col·laboració i mitjans tècnics disposats per estos ajuntaments, els majors de 65 anys que reserven cita seran atesos per personal de l'Agència Tributària mitjançant videoassistència, de manera que rebran la mateixa atenció personalitzada que qualsevol altre contribuent, però en les instal·lacions posades a la seua disposició pels ajuntaments d'estos xicotets municipis.
Amb este pla especial, de què es donarà difusió mitjançant cartells i fullets en els municipis inclosos en el pla, l'Agència Tributària pretén avançar en un model d'assistència al ciutadà que combine totes les modalitats d'atenció al públic en funció de cada servici i de la disponibilitat de cada moment, mantenint cap el col·lectiu de majors una especial sensibilitat en línia amb el protocol firmat amb la Plataforma de Majors i Pensionistes.
Enllaç d'accés al servei de reserva de cita per als servicis d'assistència personalitzada de la Campanya de Renda 2023: Agència Tributària: Assistència i Cita per a Campanya de Renda 2023. Igual que en els anys anteriors, si en un moment donat el contribuent no troba cites disponibles, això no significarà que no queden cites, sinó que es tornaran a obrir més cites durant els dies següents.
Amb l'objectiu de mitigar una eventual pèrdua de cites en perjuí del conjunt dels contribuents, l'Agència Tributària recorda als ciutadans que poden anul·lar seu cita per qualsevol de les vies habilitades per a la seua obtenció, si han decidit no fer ús d'ella. Les vies habilitades són: Internet (amb NIF/NIE o DNI electrònic, certificat electrònic, Cl@ve PIN o referència), App "Agència Tributària ", telèfon automàtic (91 535 73 26 o 901 12 12 24) o telèfon de cita prèvia per a Renda amb atenció personal (91 553 00 71 o 901 22 33 44. De dilluns a divendres, de 9 a 19 hores).