Alumnes de Badajoz, Pontevedra, Murcia i Tenerife, premiats en el concurs nacional d'Educació Cívica-Tributària per a centres escolars 2022-2023 de l'Agència Tributària
L'Agència Tributària ha lliurat els premis als alumnes guanyadors i finalistes del concurs nacional 2022-2023 per a centres escolars, un certamen que l'Agència ve convocant anualment en el marc de seu Programa d'Educació Cívica-Tributària. Els guardones s'han concedit en les diferents modalitats existents: "Redacció", "Dibuixe" i "Peça Publicitària".
Els alumnes guanyadors, que l'any passat van cursar Primària, ESO i Batxillerat en centres de Badajoz, Pontevedra, Murcia i Tenerife, van rebre, igual que els finalistes, els premis en un acte al que van assistir familiars i professors. Després de l'entrega dels premis per part del secretari d'Estat, Jesús Gascón, i la directora general de l'Agència Tributària, Soledad Fernández Doctor, en un acte celebrat en la nova sede de la Delegació Central de Grans Contribuents, els escolars van llegir i van presentar els seus treballs, escollits entre els prèviament seleccionats per les diferents delegacions territorials de l'Agència.
Els treballs guanyadors i finalistes es publiquen en el Portal del Programa d'Educació Cívica-Tributària de l'AEAT.
La celebració del concurs forma part d'una sèrie de mesures que tenen per objecte reforçar el Programa d'Educació Cívica-Tributària que l'Agència ve desenvolupant des de l'any 2003 i que preveu intensificar i desenvolupar, d'acord amb el seu Pla Estratègic.
El programa compta amb la participació de funcionaris que impartixen xarrades a alumnes dels últims cursos d'educació primària, ESO, Batxillerat, Formació Professional i universitats. Les activitats desenvolupades en els centres es completen amb activitats de formació per al professorat i jornades de portes obertes per a col·legis les 52 delegacions provincials de l'Agència.
L'any passat, 329 formadors de les diferents delegacions territorials de l'AEAT han impartit més de 2.600 hores de formació a més de 72.000 alumnes.
L'objectiu d'estes xarrades és explicar als més joves el sentit social que té el pagament dels impostos i la seua correspondència amb la despesa pública, així com el perjuí que el frau fiscal suposa per a la societat en el seu conjunt.
S'entén així que la incorporació de continguts d'educació cívica-tributària des de l'escola fins la universitat ajuda als joves a desenvolupar un comportament solidari. Els treballs seleccionats per a este concurs nacional incorporen estos missatges i mostren la necessitat d'una correspondència ètica entre interessos personals i beneficis comuns en una societat.