Models del 199 al 289
Saltar índex de la informacióModel 231. Presentació de la declaració per formulari
La presentació del model 231 es pot realitzar:
- Mitjançant Servei Web.
- Mitjançant el formulari del model 231 publicat a la Seu.
Per presentar el model 231 mitjançant formulari fes clic en "Model 231. Formulari d'alta de la presentació", es requereix identificació amb Cl@ve (només persones físiques), certificat electrònic o DNIE del declarant. A més del propi titular de la declaració també pot presentar-la un tercer que actuï en el seu nom, ja sigui un col·laborador social o un apoderat a realitzar el tràmit.
La presentació s'efectuarà per via telemàtica en el termini comprès des de l'endemà a la finalització del període impositiu al que es refereixi la informació a subministrar fins que transcorrin dotze mesos des de la finalització d'aquest període impositiu.
Una vegada identifícado, revisa els avisos, les dades de la comunicació prèvia s'inclouran en la declaració, si necessites modificar-los has de donar d'alta una nova "Comunicació Prèvia a la presentació", disposaràs d'un enllaç en el mateix avís per realitzar aquest tràmit.
NOTA : No és possible presentar el model 231 sense haver realitzat la comunicació prèvia a la presentació de la declaració.
Per accedir a la declaracón indica el NIF de l'entitat obligada a presentar la declaracion i prem "Buscar", a continuació, selecciona el període de la comunicació prèvia i prem "Acceptar". A través de l'opció"Veure detall" es poden consultar les dades declarades per a aquest període en la comunicació prèvia (informació del grup, entitats espanyoles, obligada a presentar model 231, etc).
No obstant això, si existeix una sessió de treball prèviament guardada pots carregar-la per recuperar les dades. Escriu el NIF del declarant i prem "Carregar". Consulta la nota, si càrregues una sessió de treball que has guardat prèviament, res del que hagis maracado en aquesta finestra es tindrà en compte.
Es carregaran les dades de la declaració prèvia, complimenta la resta de caselles. Tindràs diverses pestanyes per les quals pots moure't per introduir dades, com són "Identificació de l'entitat obligada a presentar (declarant)", "Identificació del grup", "Visió general de repartiment de beneficis, impostos i activitats econòmiques per jurisdicció fiscal", "Llista de totes les Entitats Integrants del grup multinacional incloses en cada agregació per jurisdicció fiscal" i "Informació addicional".
En algunes d'aquestes pestanyes tens un encaix amb diverses opcions, el botó "Nou registre" per donar d'alta un nou registre i els botons per esborrar un registre seleccionat o esborrar diversos registres a la vegada, el botó "Veure Detall" per comprovar les dades del registre seleccionat i el botó "Importar" per importar un fitxer csv amb les dades. Pots descarregar-te la plantilla d'importació entitats i la plantilla d'importació beneficis en l'apartat"Ajuda tècnica", "Informació sobre la presentació mitjançant Formulari d'ajuda". El límit màxim de registres a importar en el formulari és de 500 registres.
Ten en compte que en importar un arxiu s'esborren els registres que ja s'haguessin incorporat. No obstant això, podràs incorporar nous registres o editar-los després de la importació.
Mitjançant el botó "Guardar", pots emmagatzemar les dades de la declaració en els servidors de l'AEAT. encara que la declarción estigui incompleta o contingui errors. Es recomana realitzar guardats periòdics per evitar perdre les dades si es tanca la sessió. Podràs recuperar aquestes dades en accedir novament el model o una vegada dins la declaració prement el botó "Carregar".
Una vegada complimentada la declaració, prem "Validar declaració" per comprovar que no existeixen errors. Si existeixen errors s'activarà la pestanya errors amb el botó "Anar a l'error"que et portarà a la casella corresponent.
Si no existeixen errors obtens una finestra amb el resultat de la validació amb la simulació de la resposta com acceptada i dues pestanyes "Detall del resultat de l'execució"i "XML de resposta rebut".
Tanca la finestra del resultat de la validació amb l'aspa i prem "Signar i Enviar" per presentar la declaració.
Marca la casella "Conforme" i prem novament "Signar i enviar".
Obtindràs una finestra com a resposta del "Servei WEB" de presentació i es generarà un justificant de la presentació amb un Codi Segur de Verificació que podràs obtenir entrant en la "Comparació de documents mitjançant Codi Segur de Verificació" per descarregar el PDF. Així mateix, obtendás dues pestanyes amb les dades de la presentació "Detall del resultat de l'execució"i "XML de resposta rebut".