Ajornament i fraccionament de deutes
Saltar índex de la informacióSol·licitud d'ajornaments i fraccionaments
Els deutes, tant en període voluntari com executiu, podran ajornar-se o fraccionar-se en els termes que es fixin reglamentàriament, amb prèvia solicitud de l'obligat tributari, quan la seva situació economicofinancera li impedeixi, de forma transitòria, efectuar el pagament en els terminis establerts.
La presentació de sol·licituds d'ajornament de deutes podrà realitzar-se en nom propi, com a col·laborador social o apoderat per realitzar aquest tràmit.
Per accedir a la presentació de la sol·licitud d'ajornament és necessari disposar de certificat electrònic, DNI electrònic, Cl@ve o eIDAS.
L'accés amb Cl@ve només permet tramitar deutes propis. Si s'accedeix com obligat que presenta la sol·licitud, ja sigui amb certificat electrònic, DNIE , eIDAS o Cl@ve, s'obtindrà la següent pantalla per "Acceptar".
Si accedeixes com a col·laborador social o tens un apoderament, complimenta la casella del NIF de l'obligat que sol·licita ajornament/fraccionament i prem "Acceptar".
En una presentació és possible gestionar la sol·licitud de fins a 5 deutes complimentant la clau de liquidació (codi que comença per la lletra A seguida de 16 números) en la casella "Deute...". Selecciona aquelles que vulguis tramitar i prem, "Acceptar".
La informació sol·licitada és: clau de liquidació, import, tipus de garanties (en cas de ser necessàries), dades del compte bancari de la domiciliació bancària, nombre de terminis, periodicitat, data del primer termini i motiu de la sol·licitud.
El mitjà de pagament és la domiciliació bancària, excepte per al NIF que comencen per les lletres E, H i U, per a aquest NIF deixa en blanc les dades del compte bancari.
La data del primer termini serà dia 5 o 20 del mes que correspongui al venciment del termini o fracció o l'immediat hàbil següent.
Una vegada complimentades les dades, prement "Acceptar" contínues amb el procés.
A més, Segons l'Ordre HFP/387/2023, de 18 d'abril, es possibilita la domiciliació bancària en comptes d'entitats No Col·laboradores en la gestió recaptatòria estatal, sempre que es trobin dins la Zona Única de Pagaments en Euros (SEPA). Si aquest és el cas, en les dades de la domiciliació bancària seleccioni l'opció corresponent.
En aquesta pantalla es pot "Signar i enviar" i obtenir finalment la confirmació del la presentació de l'ajornament.
Una vegada presentada la sol·licitud és necessari esperar a què l'ajornament es tramiti.
L' obligat tributari que ha presentat la sol·licitud d'ajornament d'un deute, pot consultar el document de sol·licitud de l'ajornament i l'estat de tramitació en el que es troba si accedeix a l'opció"Gestió d'ajornaments com Obligat Tributari o en els tràmits de "Recaptació".
Si s'ha presentat la sol·licitud d'ajornament per a un tercer, únicament podrà consultar i descarregar el document de sol·licitud de l'ajornament presentat si té una representació específica per això o té un apoderament per part de l'obligat i accedeix a l'opció"Gestió d'ajornament com Representant..."o en els tràmits de "Recaptació".