Ajornament i fraccionament de deutes
Saltar índex de la informacióGestió d'ajornaments i fraccionaments
Depenent de l'estat en el que es trobi la sol·licitud d'ajornament es podrà enviar un requeriment, veure l'acord que informa de la concessió o denegació del mateix, accedir a la carta de pagament, al pagament mateix i conèixer si la sol·licitud s'ha donat per finalitzada.
Per accedir és necessari identificar-se amb el certificat electrònic, DNIE , eIDAS o Cl@ve de l'obligat tributari. En cas que accedeixis com representant, serà necessari que utilitzis certificat electrònic.
És possible filtrar la cerca de sol·licituds d'ajornament mitjançant el codi de sol·licitud i/o la data de presentació.
Apareixen totes les sol·licituds d'ajornament de l'obligat al pagament que estan en situació de què el formulari pugui ser presentat per Internet.
En cas de tenir diversos ajornaments per a un titular, es mostra el llistat amb tots ells.
Els possibles estats de la sol·licitud d'ajornament són:
- Sol·licitud en tràmit. Aquest estat significa que es troba pendent de diferents comprovacions. També es mostra "Sol·licitud en tràmit" si s'ha emès ja un acord però no ha estat notificat.
- Veure acord. En aquest cas hi ha dues possibles opcions:
- Denegació. Acord finalitzat per denegació. En la "Resolució" s'inclou la carta de pagament (model 010).
- Concessió. Permet generar cartes de pagament des de l'aplicació (barra superior).
- Sol·licitud finalitzada.
- Sol·licitud finalitzada per anul·lació.
- Sol·licitud finalitzada per desistiment.
- Sol·licitud finalitzada per arxiu.
Per consultar més informació sobre la sol·licitud d'ajornament fes clic en el núm. de sol·licitud.
A continuació es mostra el "Detall de la sol·licitud" que permet veure:
- Consulta detallada de la situació de tramitació de l'ajornament.
- Consulta dels terminis concedits.
- Consulta de l'acord d'ajornament.
- Pagament de terminis.
En funció de l'estat en què es trobi la sol·licitud, es mostraran dues opcions en la barra superior: "Gestió de domicilis" i "Gestió de Domiciliacions".
Gestió de Domiciliacions, permet canviar el número de compte de la domiciliació.
Per donar d'alta un altre domicili existeix l'opció"Alta de Domicili", que aquell troba a la part inferior d'aquesta pantalla.
Aquelles sol·licituds per a les quals s'ha emès i consta notificat ja un acord, en fer clic en el nombre d'acord, es mostren altres opcions disponibles que depenen del resultat de l'acord:
- Acord concedit: permet, com a mínim, "Veure resolució" i "Pagar".
- Acord denegat: permet "Veure resolució" i "Gestió de domicilis". La resolució inclou carta de pagament (010) per realitzar l'ingrés.
És important tenir en compte que des de "Gestió d'ajornaments com obligat tributari / Representant" només és possible generar cartes de pagament per a aquelles sol·licituds en les que ja s'hagi emès i notificat un acord de concessió de l'ajornament.
No és possible consultar les cartes de pagament generades anteriorment.
Apareixerà un resum sobre l'emissió de la carta de pagament. És necessari complimentar la data en la que es desitja fer el pagament. A continuació prem "Acceptar".
Apareixerà una relació de terminis; localitza el termini en qüestió i accedeix a "Pagar".
A continuació, es mostra la informació relacionada a la carta de pagament i les opcions per generar el document PDF o fer el pagament per Internet.
Recorda que la consulta dels ajornaments presentats es pot realitzar o bé en nom propi o bé com representant (apoderat al tràmit GENERALLEY58 o a l'específic RB01011). Com a col·laborador social, sense apoderament, no és possible consultar l'ajornament presentat.