Novidades de normativa 2023
Saltar índice da informaciónPrincipais novidades tributarias introducidas pola Lei 31/2022, do 23 de decembro, de Orzamentos Xerais do Estado para 2023
Disposición adicional septuagésima de la Ley 31/2022, de 23 de diciembre,de Presupuestos Generales del Estado para el año 2023.
IMPOSTO SOBRE SOCIEDADES
Con efectos desde o 1 de xaneiro de 2023, introdúcense as seguintes modificacións na Lei 27/2014, do 27 de novembro, do Imposto sobre Sociedades (LIS):
-
O tipo de gravame
Con efectos desde o 1 de xaneiro de 2023 e vixencia indefinida, modifícase o artigo 29 da LIS polo artigo 68 da LOXE para 2023.
Introdúcese un tipo de gravame reducido do 23 por cento para as entidades cuxo importe neto da cifra de negocios do período impositivo inmediato anterior sexa inferior a 1 millón de euros.
Con esta finalidade, o importe neto da cifra de negocios determinarase de acordo co que se dispón nos apartados 2 e 3 do artigo 101 da LIS.
-
Amortización acelerada de determinados vehículos
Engádese unha nova disposición adicional décimo oitava na LIS polo artigo 69 da LOXE para 2023, en virtude da que,
Os investimentos en vehículos novos FCV, FCHV, BEV, REEV ou PHEV, segundo definición do anexo II do Regulamento Xeral de Vehículos, aprobado por Real decreto 2822/1998, do 23 de decembro, afectos a actividades económicas e que entren en funcionamento nos períodos impositivos que se inicien nos anos 2023, 2024 e 2025, poderán amortizarse en función do coeficiente que resulte de multiplicar por 2 o coeficiente de amortización lineal máximo previsto nas táboas de amortización oficialmente aprobadas.
-
Réxime fiscal especial das Illes Balears
A disposición adicional septuaxésima da LOXE para 2023 introduce o Réxime fiscal especial das Illes Balears con efectos para os períodos impositivos que se inicien entre o 1 de xaneiro de 2023 e o 31 de decembro de 2028.
-
Apartado Catro. Reserva para investimentos nas Illes Balears :
1. Os contribuíntes do Imposto sobre Sociedades e do Imposto sobre a Renda de non Residentes terán dereito á redución na base impoñible das cantidades que, con relación aos seus establecementos situados nas Illes Balears, destinen dos seus beneficios á reserva para investimentos de acordo co que se dispón neste apartado.
2. A redución aplicarase ás dotacións que en cada período impositivo fáganse á reserva para investimentos ata o límite do 90 por cento da parte de beneficio obtido no mesmo período que non sexa obxecto de distribución, en canto proceda de establecementos situados nas Illes Balears.
En ningún caso a aplicación da redución poderá determinar que a base impoñible sexa negativa.
(…)
4. As cantidades destinadas á reserva para investimentos nas Illes Balears d eberán materializarse no prazo máximo de tres anos, c ontados desde a data da devindicación do imposto correspondente ao exercicio en que se dotou a mesma, na realización dalgunha dos investimentos indicados neste número.
5. Os elementos patrimoniais en que se materialice o investimento deberán estar situados ou ser recibidos no arquipélago balear, utilizados no mesmo, afectos e necesarios para o desenvolvemento de actividades económicas do contribuínte , agás no caso de que contribúan á mellora e protección do medio natural no territorio balear.
(…)
10. Os contribuíntes a que se refire este apartado poderán levar a cabo investimentos anticipadas, que se considerarán como materialización da reserva para investimentos que se dote con cargo a beneficios obtidos no período impositivo en que se realiza o investimento ou nos tres posteriores, sempre que se cumpran os restantes requisitos esixidos no mesmo.
A materialización e o seu sistema de financiamento comunicaranse conxuntamente coa declaración do Imposto sobre Sociedades, o Imposto sobre a Renda de non Residentes ou o Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas do período impositivo en que se realicen os investimentos anticipados.
11. A aplicación do beneficio da reserva para investimentos será incompatible, para os mesmos bens e gastos, coas deducións para incentivar a realización de determinadas actividades reguladas no capítulo IV do título VI da Lei 27/2014, do 27 de novembro, do Imposto sobre Sociedades. Tamén será incompatible para os mesmos bens e gastos con calquera beneficio fiscal ou medida de distinta natureza que teña a condición de axuda estatal baixo o Dereito da Unión Europea, se a devandita acumulación excedese dos límites establecidos no Ordenamento comunitario que, en cada caso, resulten de aplicación.
(…)
13. Os contribuíntes do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas que determinen os seus rendementos netos mediante o método de estimación directa, terán dereito a unha dedución na cota íntegra polos rendementos netos de explotación que se destinen á reserva para investimentos, desde que estes proveñan de actividades económicas realizadas mediante establecementos situados nas Illes Balears .
Para poder gozar da reserva para investimentos nas Illes Balears, as persoas físicas deberán levar a contabilidade na forma esixida polo Código de Comercio e a súa normativa de desenvolvemento desde o exercicio en que se obtiveron os beneficios que se destinan a dotar a reserva para investimentos nas Illes Balears ata aquel en que deban permanecer en funcionamento os bens obxecto da materialización do investimento.
A dedución calcularase aplicando o tipo medio de gravame ás dotacións anuais á reserva e terá como límite o 80 por cento da parte da cota íntegra que proporcionalmente corresponda á contía dos rendementos netos de explotación que proveñan de establecementos situados nas Illes Balears, sempre que non se superen os límites establecidos no Ordenamento comunitario que, en cada caso, resulten de aplicación.
(…)
-
Apartado Cinco. Réxime especial para empresas industriais, agrícolas, gandeiras e pesqueiras.
1. Os contribuíntes do Imposto sobre Sociedades e do Imposto sobre a Renda de non Residentes aplicarán unha bonificación do 10 por cento da cota íntegra correspondente aos rendementos derivados da venda de bens corporais producidos nas Illes Balears por eles mesmos, propios de actividades agrícolas, gandeiras, industriais e pesqueiras, neste último caso en relación coas capturas efectuadas na súa zona pesqueira e acuícola. Poderanse beneficiar desta bonificación as persoas ou entidades domiciliadas nas Illes Balears ou noutros territorios que se dediquen á produción de tales bens no arquipélago, mediante sucursal ou establecemento permanente.
2. A bonificación anterior tamén será aplicable aos contribuíntes do Imposto sobre a Renda das Persoas Físicas que exerzan as mesmas actividades e cos mesmos requisitos esixidos aos contribuíntes do Imposto sobre Sociedades, desde que determinen os rendementos polo método de estimación directa.
A bonificación aplicarase sobre a parte da cota íntegra que proporcionalmente corresponda aos rendementos derivados das actividades de produción sinalada.
3. A aplicación da bonificación en cada período impositivo requirirá que o cadro de persoal media da entidade no devandito período non sexa inferior ao cadro de persoal media correspondente aos doce meses anteriores ao inicio do primeiro período impositivo en que teña efectos o réxime previsto neste apartado.
Cando a entidade se constituíse dentro do sinalado prazo anterior de doce meses tera en contase o cadro de persoal media que resulte dese período.
4. A bonificación incrementarase ata o 25 por cento naqueles períodos impositivos en que, ademais de cumprirse o requisito previsto no número anterior, producísese un incremento de cadro de persoal medio non inferior á unidade respecto da cadro de persoal medio do período impositivo anterior e o devandito incremento mantéñase durante, polo menos, un prazo de tres anos a partir da data de finalización do período impositivo en que aplíquese esta bonificación incrementada.
(…)
6. Cando a entidade se constituíse no primeiro período impositivo en que teña efectos o réxime previsto neste apartado, a aplicación da bonificación requirirá que a devandita entidade cumpra os requisitos para que resulte de aplicación o tipo de gravame reducido para entidades de nova creación regulados no artigo 29.1 da Lei 27/2014, do 27 de novembro, do Imposto sobre Sociedades. Neste caso, seguiranse as regras establecidas neste número.
7. A bonificación regulada neste apartado non será aplicable aos rendementos derivados da venda de bens corporais producidos nas Illes Balears propias de actividades de construción naval, fibras sintéticas, industria do automóbil, siderurxia e industria do carbón.
-
-
Réxime Económico e Fiscal especial das Canarias
A disposición final sétima da LOXE para 2023 modifica a Lei 19/1994, do 6 de xullo, de modificación do Réxime Económico e Fiscal das Canarias con efectos para os períodos impositivos que se inicien a partir do 1 de xaneiro de 2023.
-
Apartado Un. Dáse unha nova redacción ao artigo 42.
1. As entidades da Zona Especial Canaria tributarán no Imposto sobre Sociedades coas seguintes especialidades :
(…)
c) Os contribuíntes que realicen as operacións de comercio de bens ás que se refire a letra a) (ii) do apartado 1 do artigo 44 desta lei, deberán subscribir trimestralmente declaración informativa de operacións con bens realizados fóra da Zona Especial Canaria onde farase constar a orixe e destino das mercadorías, a tipoloxía de mercadorías, cantidade e resto de información requirida, de acordo co código aduaneiro da Unión e demais normativa aplicable. Igualmente deberán levar rexistro da documentación aduaneira correspondente. Mediante Orde da persoa titular do Ministerio de Facenda e Función Pública aprobarase a declaración informativa e os requisitos do libro rexistro de operacións con bens realizados fóra do ámbito da Zona Especial Canaria.
-
Apartado Dous.Dáse nova redacción ao artigo 44.
Dáse unha nova redacción para os efectos de determinar a parte da base impoñible da entidade da Zona Especial Canaria que, para os efectos da aplicación do tipo especial de gravame, derívese das operacións realizadas material e efectivamente no ámbito xeográfico da Zona Especial Canaria.
-