Imposto sobre os Líquidos para Cigarros Electrónicos e outros Produtos relacionados co Tabaco.
Coñece o imposto que grava os líquidos para cigarros electrónicos, as bolsas de nicotina e outros produtos de nicotina
Preguntas frecuentes
-
Líquidos para cigarros electrónicos, teñan ou non nicotina e sexan para aparellos ou non desbotables.
-
As bolsas de nicotina, e
-
Outros produtos de nicotina distinta dos labores tradicionais do tabaco, tales como, por exemplo: gomas de mascar, inhaladores, pastillas ou parches cutáneos, desde que non teñan a consideración de medicamentos.
O novo imposto establécese a partir do 1 de abril de 2025.
Non se esixirá en Illas Canarias (ten o seu propio imposto autonómico), nin nas Cidades Autónomas de Ceuta e Melilla.
No País Vasco e Navarra esixirase polas súas respectivas autoridades tributarias forais.
Con carácter xeral, todas aquelas persoas ou empresas que fabriquen, almacenen e distribúan ao por maior en Península e Illes Balears, importen ou adquiran en países da Unión Europea para despois vender estes produtos en España (Península e Illes Balears).
(+) Tamén, con carácter excepcional e a declarar en xullo de 2025 unha única vez, será esixible a todas as persoas ou empresas que teñan estes produtos con finalidade comercial (tanto maioristas como retallistas – estancos, estacións de servizos, tendas de vapeo, tendas de conveniencia, parafarmacias para este tipo de produtos que non teñan a consideración de medicamentos, supermercados, etc - que comercialicen estes produtos) a 1 de abril de 2025.
-
Os comerciantes maioristas, retallistas ou quen almacenen con fins comerciais estes produtos a 1 de abril de 2025, deberán presentar electronicamente (dispoñible na páxina web da AEAT) unha declaración informativa coas existencias con fins comerciais que teñen nas súas tendas, establecementos, etc. almacenadas a data 1 de abril de 2025 (independentemente da data en que as adquirise, simplemente que as teña no seu almacén a 1 de abril):
-
Líquidos que se engaden aos vapeadores (cigarros electrónicos) aínda que NON teña nicotina ese líquido. O vapeador (aparello en si) non hai que declararo non sendo que leve líquido incluído. Declararanse os mililitros de produto total, non vai por unidades e distinguindo se o volume de nicotina excede ou non dos 15 miliitros por miligramo de produto.
-
Bolsas de nicotina, adoitan vir en latas. Hai que declararas en gramos (o peso do produto que contén cada lata, non vai por unidades de latas).
-
Outros produtos de nicotina (por chicles) e tamén hai que expresaro en gramos.
Este modelo de declaración de existencias tense que presentar a través da páxina Web da Axencia Tributaria, entre o 1 e o 30 de abril de 2025.
O incumprimento desta obriga de presentar esta declaración ou ben a súa presentación incompleta ou con datos falsos, poderá dar lugar a unha sanción tributaria de 500 euros.
Se ten unha tenda retallista enténdese que ten fin comercial, agás proba en contrario. Se é un particular o que almacene estes produtos a inicios de abril de 2025 ten obriga de declarar se a tenza de produtos obxecto do imposto é con fins comerciais. Enténdese que a tenza é con fins comerciais, agás proba en contrario, cando as cantidades excedan dos seguintes límites:
-
Líquidos para cigarros electrónicos: 40 mililitros.
-
Bolsas de nicotina: 400 unidades.
-
Outros produtos de nicotina: 500 gramos.
Non hai que declararos se teñen un uso medicinal acreditado polas autoridades sanitarias competentes (Axencia Española do Medicamento).
Se o que está comercializando é un produto do tabaco (cigarros, puros, picadura para liar, etc.) tributará polo imposto especial sobre os labores do tabaco e non estará sometido a este novo imposto.
Todos aqueles comerciantes maioristas ou retallistas que teñan existencias destes produtos a 1 de abril de 2025, haxan ou non presentado a declaración de existencias citada e que non incluísen estes produtos no “chamado réxime suspensivo” (é dicir non trasladásenos a unha fábrica ou depósito fiscal), entre o 1 e o 20 de xullo de 2025 estarán obrigados a presentar o modelo 573, correspondente ao mes de abril, de autoliquidación do imposto especial e ingresar as cotas correspondentes a estes produtos.
-
- Para os adquirentes en España (os que compran estes produtos noutros países da Unión Europea para a súa posterior comercialización en España), fábricas e depósitos fiscais ademais da declaración e pagamento do imposto, teñen que solicitar un Código de Actividade Económica (CAE) e pagar o imposto do 1 ao 20 do mes seguinte a cada período mensual, presentando o modelo de autoliquidación “573”.
Non se esixe o imposto e, polo tanto, non hai que presentar o modelo 573 se a mercadoría se encontra en réxime suspensivo. Tampouco haberá que presentar a autoliquidación naqueles períodos de liquidación en que non resulte cota a ingresar.
As plataformas electrónicas que funcionan como intermediarias de compras por consumidores españois a empresas situadas noutros países da Unión Europea (páxinas web) tamén serán contribuíntes do imposto (teñen a condición de expedidor). Nestes casos, non é o destinatario ou adquirente en España quen debe declarar e pagar este novo imposto.
(*) Lembrar que a non presentación ou presentación incompleta, inexacta ou con datos falsos da declaración informativa é unha infracción tributaria grave con sanción de 500 euros. Compatible coas infraccións xerais da Lei Xeral Tributaria.
Presentando o modelo electrónico de declaración de existencias que está na páxina web da AEAT “II. EE Declaración informativa do imposto sobre líquidos para cigarros electrónicos e outros produtos relacionados co tabaco ”
-
Deberá indicar o NIF, razón social e persoa de contacto.
-
Hai que indicar todos e cada un dos establecementos de almacenaxe ou venda polo miúdo que sexan da súa titularidade ou que os explote esa mesma persoa física ou xurídica onde teñan estes produtos, indicando domicilio, localidade e provincia.
-
Poderá indicar datos de contacto (teléfono móbil, correo electrónico).
A declaración informativa debe presentarse en abril e a autoliquidación do 1 ao 20 de xullo de 2025.
Hai que declararos con dous decimais.
Líquidos para cigarros electrónicos : hai dúas opcións e depende da cantidade de nicotina.
Se teñen nicotina para saber o epígrafe correcto hai que coñecer a cantidade por miligramo de produto cantos mililitros de nicotina contén.
-
Os líquidos sen nicotina ou ben cunha cantidade de nicotina de ata 15 mililitros por miligramo de produto: van ao epígrafe 1. E hai que indicar os mililitros de produto (do líquido)
-
Os líquidos con nicotina que conteñan máis de 15 mililitros de nicotina por miligramo de produto: van ao epígrafe 2, e hai que indicaros en mililitros de produto (do líquido)
Por exemplo, un envase de líquido de 10 ml e pon que contén de nicotina por exemplo 3 mg/ml, polo tanto, ese sería epígrafe 1 e declararíase 10 ml porque é por mililitro de produto, non de nicotina.
Bolsas de nicotina: o epígrafe é 3 e hai que indicar os gramos de produto.
Aquí é irrelevante a cantidade ou concentración de nicotina das bolsas. O importante é o peso do produto que se vende
Por exemplo: 20 bolsitas de 0,60 gramos de peso cada unha, haberá que declarar no epígrafe 3 a cantidade de 12 gramos de produto.
Outros produtos de nicotina: o epígrafe é 4 e hai que indicar os gramos de produto.
Por exemplo: 20 unidades destes produtos de 0,60 gramos de peso cada unha, haberá que declarar en 4 a cantidade de 12 gramos de produto.
Esta obriga soa está prevista para os adquirentes en España de produtos desde outros países da UE, fábricas, depósitos fiscais e os expedidores rexistrados (no caso de importacións seguidas da súa vinculación ao réxime suspensivo).
Os operadores que teñan esta condición de fábricas, depósitos fiscais, etc e que a 1 de abril de 2025 xa están realizando actividades económicas con estes produtos deberán durante os trinta días hábiles (sen contar fins de semana nin días festivos) seguintes á entrada en vigor (é dicir desde o 1 de abril de 2025) solicitar a inscrición no rexistro territorial da oficina xestora de impostos especiais correspondente a onde se localice o seu establecemento de fabricación ou de almacenaxe ou depósito e no caso de adquirentes doutros países da Unión Europea e dos expedidores rexistrados en oficina xestora correspondente aos seus domicilios fiscais.
Os novos operadores económicos que queiran darse de alta como fábricas, etc deberán previamente ao inicio da súa actividade, solicitar a inscrición citada no parágrafo anterior e obter o CAE correspondente ao tipo de actividade a desenvolver:
-
Para os contribuíntes do artigo 64 sexies da Lei (os expedidores e plataformas electrónicas e os adquirentes con fins comerciais) os requisitos están especificados no art. 4 da Orde ministerial e no art. 40.5 do Regulamento de Impostos Especiais.
-
Para as fábricas e depósitos fiscais os requisitos están especificados no art. 40 do Regulamento de Impostos Especiais.
A súa solicitude efectuarase a través da sede electrónica da AEAT.
Os estancos están obrigados á inscrición no rexistro territorial dos impostos especiais e solicitar o CAE?.
Se se refire á feita impoñible tenza de existencias ao 1 de abril de 2025, non están obrigados. Polas súas propias características os estancos e demais establecementos de carácter retallista, como locais de venda ao público, non serán depósitos fiscais, polo que non teñen esta obriga de inscrición (solicitude de CAES) e demais obrigas que comporta esta condición.
Do 1 ao 20 xullo do 2025 teñen que pagar mediante declaración - liquidación modelo 573 por esas existencias que declarou na declaración informativa de existencias:
Ligazón á sede AEAT presentación:
Para o ano 2025, do 1 ao 20 de xullo hai que declarar e ingresar:
-
O imposto polas existencias que se tiñan almacenadas con fins comerciais a 1 de abril de 2025 e declaradas na declaración informativa presentada previamente e que non se encontren en réxime suspensivo.
-
O imposto polos produtos fabricados, depositados ou adquiridos con fins comerciais noutros países da UE durante os meses de abril, maio e xuño e que non se encontren en réxime suspensivo.
Con respecto ás autoliquidacións de abril, maio e xuño a presentar durante o mes de xullo, preséntanse nun só modelo ou nun para cada mes?
Se se refire á feita impoñible tenza a 1 de abril, haberá que presentar exclusivamente o modelo 573 correspondente ao mes de abril de 2025.
As autoliquidacións por parte das fábricas, depósitos fiscais e demais contribuíntes, serán as correspondentes a cada período mensual (abril, maio e xuño de forma excepcional deberanse presentar en xullo de 2025), tendo en conta que a existencia de produtos almacenados neste tipo de establecementos nos meses de maio e xuño non é feito impoñible e deberán declarar e pagar cando saian para o seu consumo.
A base impoñible será a resultante dos produtos almacenados o último día de cada mes?
No caso de quen almacenen produtos con fins comerciais a 1 de abril de 2025, estas contías detalladas por tipo de produto, formarán a base impoñible da súa única autoliquidación de xullo.
Para os demais contribuíntes do imposto, a base impoñible será a cantidade analizada por tipo de produtos no momento da devindicación do imposto, por norma xeral cando saian para o seu consumo de fábrica ou depósito fiscal, ou cando se produza a devindicación do feito impoñible en cada caso.
Polos meses de xullo a decembro de 2025 e anos sucesivos, seguirase a regra xeral: Declaración e ingreso do 1 ao 20 do mes seguinte ao da devindicación (é dicir a cada período mensual).
Por exemplo: Os produtos en xullo de 2025, presentar e pagar do 1 ao 20 de agosto de 2025. Os do mes de agosto, presentar e pagar do 1 ao 20 de setembro de 2025 e así sucesivamente.
(+) Non hai que presentar a autoliquidación (modelo 573) cando o resultado do imposto especial non saia a pagar.
-
A circulación e tenza destes produtos con orixe e destino dentro do ámbito territorial interno (é dicir Península e Illes Balears co imposto xa devindicado) poderase xustificar cun documento mercantil (factura, albará, etc). Quen transpórtaos deberá dispor dun documento mercantil que xustifique esta tenza e circulación lícita.
-
No caso de produtos que circulen entre fábricas ou depósitos fiscais, ou entre a Aduana española onde se produciu a importación desde fóra da Unión Europea ata algunhas destas fábricas ou depósitos fiscais (este produto estará no chamado réxime suspensivo ), cumprirá que a circulación se faga co chamado documento administrativo electrónico (e-AD ou ARC) que se xestiona a través do sistema de control “EMCS” por parte das autoridades da AEAT.
-
Se un produto suxeito a este imposto foi recibido desde outro país da UE e o seu destino inmediato é unha fábrica ou depósito fiscal (para incluíro neste chamado réxime suspensivo), poderá circular ata estes establecementos cun documento mercantil (factura, albará, etc).
Os fabricantes, os depósitos fiscais e os expedidores rexistrados están obrigados a prestar unha garantía de 6.000 euros (agás as chamadas tendas libres de impostos autorizados como tales e situadas en portos e aeroportos que están exentas pola Lei de presentar esta garantía).
Tampouco cumprirá achegar unha garantía, no momento de solicitar a inscrición no rexistro territorial e solicitar o CAE, no caso dos adquirentes en Península ou Illes Balears con fins comerciais (empresas que reciben en España produtos doutros países da UE).
Os viaxeiros están suxeitos a este imposto, aínda que veñan dun país da Unión Europea, é dicir, se vés de Francia a España deberás pagar o imposto especial en España (este imposto non se aplica en Ceuta, Melilla nin Canarias, polo que se, por exemplo, viáxase ou envían produtos desde Francia a Ceuta, non págase imposto).
Límites exentos ou franquías: produtos obxecto do imposto conducido persoalmente polos viaxeiros maiores de dezasete anos que procedan doutros países da UE.
-
líquidos para cigarros electrónicos, non superen os 20 mililitros ou,
-
200 unidades se se trata de bolsas de nicotina ou
-
200 gramos se se trata doutros produtos de nicotina.
Límites exentos ou franquías enviadas por un particular, desde outro Estado membro da UE, cara a outro particular en España, sen que medie pagamento de ningunha clase:
-
l íquidos para cigarros electrónicos, non superen os 10 mililitros, ou
-
30 unidades se se trata de bolsas de nicotina ou
-
150 gramos se se trata doutros produtos de
Estas cantidades son excluíntes, é dicir, se un envío leva 8 mililitros e 28 unidades soas podes elixir un.
Límites exentos ou franquías para as importacións en xeral: produtos obxecto do imposto conducido persoalmente polos viaxeiros maiores de dezasete anos ata as cantidades indicadas:
-
líquidos para cigarros electrónicos, non superen os 20 mililitros ou,
-
200 unidades se se trata de bolsas de nicotina ou
-
200 gramos se se trata doutros produtos de nicotina.
Límites exentos ou franquías enviadas por un particular, desde outro Estado membro de fóra da UE, cara a outro particular en España, sen que medie pagamento de ningunha clase:
-
líquidos para cigarros electrónicos, non superen os 10 mililitros, ou
-
30 unidades se se trata de bolsas de nicotina ou
-
150 gramos se se trata doutros produtos de nicotina
Estas cantidades son excluíntes, é dicir, se un envío leva 8 mililitros e 28 unidades soas podes elixir un.
Entre outros supostos, os propietarios destes produtos cando o destino dos mesmos sexa:
-
A súa destrución autorizada pola Administración
-
Devolución a fábrica para o seu reciclado, previa solicitude e autorización do devandito reciclado por parte da Administración tributaria.
-
A expedición fóra do territorio de aplicación do imposto (é dicir, expedición facía as Illas Canarias, a Ceuta, a Melilla, a outro Estado Membro da UE ou ben no caso de exportación-cara a países non pertencentes á Unión Europea-).
No caso dos expedidores (vendedores a distancia situada noutros países da UE) que vendan a consumidores particulares en España ou as plataformas tecnolóxicas que intermedien neste tipo de vendas, serán considerados contribuíntes do novo imposto especial.