Novidades de normativa 2024
Saltar índice da informaciónPrincipais novidades Lei 7/2024, do 20 de decembro, pola que se establecen un imposto complementario para garantir un nivel mínimo global de imposición para os grupos multinacionais e os grupos nacionais de gran magnitude, un imposto sobre a marxe de intereses e comisións de determinadas entidades financeiras e un imposto sobre os líquidos para cigarros electrónicos e outros produtos relacionados co tabaco, e modifícanse outras normas tributarias
IMPOSTO SOBRE A RENDA DAS PERSOAS FÍSICAS
- Doazóns a traballadores afectados pola DANA por parte das empresas
A disposición adicional terceira da Lei 7/2024 establece que están exentas no IRPF as cantidades satisfeitas con carácter extraordinario polos empregadores aos seus empregados e / ou familiares que vaian destinadas a sufragar os danos persoais e danos materiais en vivenda, efectos e vehículos que sufrisen os seus empregados e / ou familiares con ocasión da DANA acontecida en 2024.
Para a aplicación desta exención:
- Teñen carácter extraordinario aquelas cantidades que sexan adicionais ao salario percibido polos empregados.
- Débese acreditar a condición de afectado pola DANA e o importe dos danos mediante certificado da empresa aseguradora (ou dalgún Organismo Público, se non existise seguro).
- As cantidades deben ser abonadas entre o 29 de outubro de 2024 e o 31 de decembro de 2024.
As cantidades percibidas polos traballadores que exceda do importe dos danos certificados pola empresa aseguradora integrarase na base impoñible.
- Tipo de gravame do aforro
Con efectos desde o 1 de xaneiro de 2025, a disposición final sétima da Lei 7/2024, modifica a escala que se aplica á parte da base liquidable do aforro para determinar a cota íntegra estatal.
A nova escala aplicable á base liquidable do aforro é a seguinte:
Así mesmo, tamén se modifica nos mesmos termos sinalados a escala aplicable á base liquidable do aforro para determinar a cota íntegra autonómica.
Base liquidable do aforro - Ata euros |
Cota íntegra - Euros |
Resto base liquidable do aforro - Ata euros |
Tipo aplicable - Porcentaxe |
---|---|---|---|
0 | 0 | 6.000 | 9,5 |
6.000,00 | 570 | 44.000 | 10,5 |
50.000,00 | 5.190 | 150.000 | 11,5 |
200.000,00 | 22.440 | 100.000 | 13,5 |
300,000,00 | 35.940 | De agora en diante | 15 |
Pola súa banda, tamén se modifica a escala que se aplica á parte da base liquidable do aforro para determinar a cota íntegra estatal no caso daqueles contribuíntes que tivesen a súa residencia habitual no estranxeiro por concorrer algunha das circunstancias sinaladas nos artigos 8.2 e 10.1 da LIRPF .
Así, neste caso, a escala aplicable á base liquidable do aforro será a seguinte:
Base liquidable do aforro - Ata euros |
Cota íntegra - Euros |
Resto base liquidable do aforro - Ata euros |
Tipo aplicable - Porcentaxe |
---|---|---|---|
0 | 0 | 6.000 | 19 |
6.000,00 | 1.140 | 44.000 | 21 |
50.000,00 | 10.380 | 150.000 | 23 |
200.000,00 | 44.880 | 100.000 | 27 |
300,000,00 | 71.880 | De agora en diante | 30 |
(Modifícanse os artigos 66 e 76 da LIRPF pola disposición final sétima da Lei 7/2024)
- Rendementos de actividades artísticas obtidos de maneira excepcional
Con efectos desde o 1 de xaneiro de 2025, a disposición final sétima da Lei 7/2024 engade unha nova disposición adicional sesaxésima á LIRPF que establece unha redución aplicable aos rendementos de actividades artísticas obtidos de maneira excepcional.
Rendementos do traballo
Aplicarase aos rendementos íntegros do traballo obtido no período impositivo aos que non lles que non lles resulte de aplicación a redución prevista no artigo 18.2 da LIRPF derivados de:
- Elaboración de obras literarias, artísticas ou científicas aos que se refire o artigo 17.2.d) da LIRPF .
- A relación laboral especial das persoas artistas que desenvolven a súa actividade nas artes escénicas, audiovisuais e musicais, así como das persoas que realizan actividades técnicas ou auxiliares necesarias para o desenvolvemento da súa actividade.
No caso de que excedan do 130 por cento da contía media dos rendementos imputados nos tres períodos impositivos anteriores, reducirase o 30 por cento o citado exceso.
A contía sobre á que se aplicará esta redución non poderá superar os 150.000 euros anuais.
Rendementos de actividades económicas
Aplicarase ao rendemento neto de actividades económicas obtidas no período impositivo aos que non lles resulte de aplicación a redución prevista no artigo 32.1 da LIRPF derivados de:
- Actividades incluídas nos grupos 851, 852, 853, 861, 862, 864 e 869 da sección segunda e nas agrupacións 01, 02, 03 e 05 da sección terceiras das Tarifas do Imposto sobre Actividades Económicas.
- A prestación de servizos profesionais que pola súa natureza, se se realizase por conta allea, quedaría incluída no ámbito de aplicación da relación laboral especial das persoas artistas que desenvolven a súa actividade nas artes escénicas, audiovisuais e musicais, así como das persoas que realizan actividades técnicas ou auxiliares necesaias para o desenvolvemento da devandita actividade.
No caso de que excedan do 130 por cento da contía media dos rendementos netos imputados nos tres períodos impositivos anteriores, reducirase o 30 por cento o citado exceso.
Para o cálculo do rendemento neto de actividades económicas dos tres períodos impositivos anteriores:
- Os gastos deducibles que sexan comúns a outros rendementos de actividades económicas ratearanse os mesmos de forma proporcional en función da contía dos distintos rendementos íntegros de actividades económicas computadas nos devanditos exercicios.
- No caso de que, nalgún dos tres exercicios anteriores o rendemento neto fóra negativo computarase como 0 para os efectos do cálculo da devandita media.
A contía sobre á que se aplicará esta redución non poderá superar os 150.000 euros anuais.
Esta redución será de aplicación con posterioridade ás reducións previstas nos apartados 2 e 3 do artigo 32 LIRPF.
(Engádese unha Disposición adicional sesaxésima á LIRPF pola disposición final sétima da Lei 7/2024)
- Tramitación a seguir pola Axencia Estatal de Administración Tributaria para determinar a procedencia e, se é o caso, practicar as devolucións derivadas da xurisprudencia establecida polo Tribunal Supremo en relación á DT 2ª da LIRPF
A disposición final décima sexta da Lei 7/2024 establece a forma de solicitar as devolucións derivadas da aplicación do DT 2ª da LIPRF , segundo a xurisprudencia establecidas polo Tribunal Supremo, en relación cos períodos impositivos 2019 a 2022.
A Axencia Estatal da Administración Tributaria analizará a procedencia dos procedementos para cuxo inicio recibise conformidade expresa a través do formulario de apoderamento que para iso poña a disposición dos contribuíntes na súa Sede Electrónica, dentro do prazo regulamentario de declaración do IRPF, na forma que se estableza na Orde de aprobación do correspondente modelo de declaración do devandito Imposto.
Os citados apoderamentos e conformidade por parte do contribuínte presentaranse, prestarán e realizarán en función da antigüidade do período impositivo ao que corresponden a razón dun período impositivo por cada ano natural iniciado a partir de 2025.
Con esta finalidade, as devolucións do período impositivo 2019 e os períodos impositivos anteriores non prescritos serán esixible a partir do 1 de xaneiro de 2025.
A Axencia Estatal de Administración Tributaria inadmitirá calquera outra autoliquidación ou, se é o caso, solicitude de autoliquidación que se presente polos contribuíntes co obxecto de obter estas devolucións, cando non se axusten ao que se dispón na mesma.
Esta disposición deixa sen efecto os apoderamentos formulados con anterioridade á súa data de entrada en vigor, así como as actuacións da Axencia Estatal de Administración Tributaria realizadas a partir dos mesmo, sempre que estivesen pendentes de aboamento as devolucións correspondentes. Así mesmo, quedarán sen efecto os procedementos en curso de rectificación de autoliquidación, ou de devolución iniciada mediante autoliquidación, cuxa devolución non se acordase á data de entrada en vigor.
O que se dispón en parágrafo anterior entenderase sen prexuízo dos efectos interruptivos da prescrición que se puidesen producir.
Ley 7/2024, de 20 de diciembre,por la que se establecen un impuesto complementario para garantizar un nivel mínimo global de imposición para los grupos multinacionales y los grupos nacionales de gran magnitud, un impuesto sobre el margen de intereses y comisiones de determinadas entidades financieras y un impuesto sobre los líquidos para cigarrillos electrónicos y otros productos relacionados con el tabaco, y se modifican otras normas tributarias.