Novo sistema de embargo de TPV: da DEHú ao webservice v2
O 29 de maio publicouse no BOE a Resolución do 13 de maio de 2024, da Dirección Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria, pola que se establece o procedemento para efectuar telematicamente o embargo de créditos derivados do cobramento mediante terminais punto de venda (de agora en diante, TPV) en entidades de crédito e provedores de servizos de pagamento.
Esta Resolución entrou en vigor o día 30 de maio e a ela pódense adherir, de forma voluntaria, os bancos, caixas de aforro, cooperativas de crédito, entidades de diñeiro electrónico, entidades de pagamento e calquera outra entidade que teña a consideración de entidade colaboradora na recadación (nos termos establecidos no artigo 9 do Regulamento Xeral de Recadación), que realicen a xestión de créditos derivados do cobramento mediante TPV.
As principais características do sistema regulado na Resolución son as seguintes:
-
A súa adhesión é voluntaria, o que implica que as entidades financeiras que xestionan TPV que queiran acollerse ao novo sistema deberán solicitaro. Xa manifestaron esta intención as entidades que xestionan o 60% das dilixencias de TPV presentadas anualmente. É aplicable a entidades de crédito, de diñeiro electrónico, de pagamento ou calquera outro provedor de servizos de pagamento ou entidade que preste ou xestione o servizo de cobramento mediante TPV. As que non se adhiran, continuarán operando polo sistema tradicional de formalización de anexo mediante formulario en Sede electrónica.
-
Utilízanse servizos web xerados pola AEAT para a posta a disposición, recollida, contestación e levantamento das dilixencias. O sistema permite unha xestión automatizada e masiva tanto para a Administración coma para as entidades adheridas, que poderán recuperar os documentos mediante o CSV .
-
O incumprimento dos prazos e demais requisitos da resolución poderá comportar baíxaa de oficio do sistema, así como incorrer nos casos de responsabilidade regulados pola normativa tributaria.
O sistema recollido na Resolución pretende facilitar a xestión aos operadores, reducindo custos económicos temporais e humanos, xa que as entidades adheridas non só poderán utilizar os servizos web estritamente vinculados ao procedemento de embargo de TPV anteriormente mencionados, senón que tamén poderán utilizar outros servizos web, isto é, a recuperación e consulta de dilixencias previamente recollidas e aínda non finalizadas, a comunicación de baixas de titularidade por inexistencia ou cancelación de todos os contratos de terminais punto de venda do debedor, así como a recuperación e consulta de diversos documentos mediante o correspondente Código Seguro de Verificación ou CSV, punto este que se destaca especialmente, ao cubrir unha necesidade manifestada reiteradamente polos propios operadores.
Por último, é de destacar que esta maior axilidade favorece a redución da carga administrativa soportada polo cidadán ao permitir unha rápida comunicación dos levantamentos de embargo, evitando así a retención dos saldos ao seu favor por un prazo de tempo superior ao desexado que se debía aos anteriores procesos eminentemente manuais.