Residentes nas Illas Canarias, Ceuta e Melilla
Informámosche como recuperar o IVE pago polas compras que realizases na península ou Illas Baleares
Devolución IVE. Residentes na cidade de Ceuta
Á súa chegada a Ceuta, tan pronto desembarque, debe dirixirse á Aduana ou ao Resgardo Fiscal da Garda Civil, o cal, tras verificar a súa identidade e as mercadorías documentadas no Documento Electrónico de Reembolso (DER) ou factura DIVA, procederá a diligenciar de forma electrónica, a data de entrada das mercadorías na Cidade Autónoma., obtendo deste xeito un “preselado” electrónico previo á validación electrónica definitiva do DER.
Os servizos tributarios de Ceuta, a través de procedementos electrónicos e, tras recibir deste xeito os datos correspondentes do DER, procederán á liquidación do IPSI correspondente ás compras realizadas e remitirá ao viaxeiro a carta de pagamento do imposto para que proceda ao seu aboamento.
O viaxeiro non ten que realizar ningún trámite ante a Aduana de Ceuta xa que, os servizos tributarios de Ceuta remitirán por medios electrónicos á Aduana os datos daquel Documento Electrónico de Reembolso (DER) que se encontren “previsados” electronicamente e, pola súa parte, procedésese á liquidación e pagamento do IPSI.
A Aduana, tras recibir esta información por parte dos servizos fiscais da cidade autónoma e efectuar as comprobacións oportunas, procederá ao selado electrónico definitivo do DER. O DER quedará así visado pola Aduana.
O viaxeiro terá que remitir o DER visado pola Aduana ao provedor, quen lle devolverá a cota repercutida no prazo dos quince días seguintes mediante cheque, transferencia bancaria, aboamento en tarxeta de crédito ou outro medio que permita acreditar o reembolso. Xa que o sistema é electrónico, algúns provedores tramitan directamente a devolución ao verificar o visado conforme da Aduana, outros solicitan que o viaxeiro acredite o visado conforme da Aduana, remitindo a documentación a través de correo electrónico, ou por correspondencia tradicional.
O reembolso do Imposto poderá efectuarse tamén a través de entidades colaboradoras, autorizadas pola Axencia Estatal da Administración Tributaria Os viaxeiros presentarán os documentos electrónicos de reembolso visado pola Aduana ás devanditas entidades, que aboarán o importe correspondente, facendo constar a conformidade do viaxeiro.
Non. Todo o procedemento queda rexistrado electronicamente e é requisito indispensable que a operación se documente nun Documento Electrónico de Reembolso (DER) ou factura DIVA.
Non. Todo o procedemento queda rexistrado electronicamente e é requisito indispensable que a operación se documente nun Documento Electrónico de Reembolso (DER) ou factura DIVA .
Agora ben, o establecemento de venda non pode negarlle o seu dereito a obter o reembolso nin pode negarse a emitir o DER. A respecto disto as Consultas Vinculantes da Dirección Xeral de Tributos V0564-20 e V1978-20.
O vendedor deberá expedir a correspondente factura e, ademais, un documento electrónico de reembolso (DER), dispoñible na Sede electrónica da Axencia Estatal da Administración Tributaria, en que se consignarán os bens adquiridos e, separadamente, o imposto que corresponda.
Así, a expedición do documento electrónico de reembolso por parte do vendedor non se configura como unha circunstancia potestativa ou discrecional para o mesmo senón como unha auténtica obriga legal situada ao mesmo nivel que a obriga de emitir factura.
A negativa por parte do vendedor á expedición do documento electrónico de reembolso, á que está obrigado legal e regulamentariamente, podería considerarse como unha controversia de natureza tributaria para os efectos de que o consultante puidese interpor a correspondente reclamación económico-administrativa ante o Tribunal Económico-administrativo Local de Ceuta ou Melilla, órgano que non depende da AEAT.
Nin a normativa do IVE nin de IPSI regulan este prazo. A solicitude do viaxeiro pode supor a obriga do vendedor de rectificar as cotas repercutidas para o que dispón dun prazo máximo de 4 anos partir do momento en que se devengó o Imposto correspondente á operación.
De acordo co exposto, o viaxeiro deberá remitir a factura ao provedor antes de que transcorran catro anos desde a devindicación da operación documentada na mesma, de xeito que o devandito provedor poida cumprir coa obriga de rectificar as cotas repercutidas consignadas na mesma. Transcorrido o devandito prazo, o provedor non estará obrigado a rectificar as devanditas cotas nin a devolver o importe das mesmas.
Polo tanto, a liquidación de IPSI e o visado conforme da Aduana debe póro a disposición do vendedor antes de trascurridos 4 anos desde a compra (ver consulta 0348-02 da Dirección Xeral de Tributos).
Teña en conta que, sendo o procedemento electrónico, e estando previsto un prazo máximo de 3 meses para que as compras cheguen a Ceuta ou Melilla, rexistrar as operacións fóra dese prazo require actuacións manuais que poden alongar a tramitación en varios días.