Residentes nas Illas Canarias, Ceuta e Melilla
Informámosche como recuperar o IVE pago polas compras que realizases na península ou Illas Baleares
Devolución IVE. Residentes na cidade de Melilla
Á súa chegada a Melilla, tan pronto desembarque debe dirixirse ao Resgardo fiscal, o cal, tras verificar a súa identidade e as mercadorías documentadas no Documento Electrónico de Reembolso (DER) ou factura DIVA, procederá a dilixencias a data de entrada das mercadorías na Cidade. Lembre que, se pasaron máis de 3 meses desde que realizou as compras, aínda que o Resgardo fiscal poida diligenciarle a data de entrada en Melilla, non poderá tramitar o reembolso.
De acordo cos devanditos documentos debe liquidar o IPSI correspondente ás compras realizadas. Este trámite realízase fronte aos servizos fiscais de Melilla, correspondendo ás mesmas establecer os procedementos, telemáticos ou presenciais, así como recoñecer, se é o caso, o dereito a calquera tipo de exención ou franquía.
O viaxeiro debe presentar á Aduana de Melilla o Documento Electrónico de Reembolso (DER) ou factura DIVA dilixenciado polo Resgardo fiscal, así como xustificante da liquidación de IPSI. Sendo conforme toda a documentación, as Aduanas procederán ao visado electrónico do DER. Pode presentar a documentación ás Aduanas polas seguintes canles:
- De forma presencial, para o que é recomendable reservar cita para evitar esperas
- De forma telemática a través da sede electrónica
- A través de correo electrónico ao enderezo: diva.melilla@correo.aeat.es
O viaxeiro remitirá o DER visado pola Aduana ao provedor, quen lle devolverá a cota repercutida no prazo dos quince días seguintes mediante cheque, transferencia bancaria, aboamento en tarxeta de crédito ou outro medio que permita acreditar o reembolso. Xa que o sistema é electrónico, algúns provedores tramitan directamente a devolución ao verificar o visado conforme da Aduana, outros solicitan que o viaxeiro acredite o visado conforme da Aduana, remitindo a documentación a través de correo electrónico, ou por correspondencia tradicional.
O reembolso do Imposto poderá efectuarse tamén a través de entidades colaboradoras, autorizadas pola Axencia Estatal da Administración Tributaria.
Os viaxeiros presentarán os documentos electrónicos de reembolso visado pola Aduana ás devanditas entidades, que aboarán o importe correspondente, facendo constar a conformidade do viaxeiro.
Non. Todo o procedemento queda rexistrado electronicamente e é requisito indispensable que a operación se documente nun Documento Electrónico de Reembolso (DER) ou factura DIVA.
En caso de cumprir o resto de requisitos, e sempre que poida acreditar a entrada en Melilla das súas compras dentro dos 3 meses seguintes á súa adquisición (pode solicitar que se verifiquen as súas compras no momento de desembarcar), pode solicitar ao vendedor que lle emita o Documento Electrónico de Reembolso (DER) a posteriori.
Non. Todo o procedemento queda rexistrado electronicamente e é requisito indispensable que a operación se documente nun Documento Electrónico de Reembolso (DER) ou factura DIVA.
Agora ben, o establecemento de venda non pode negarlle o seu dereito a obter o reembolso nin pode negarse a emitir o DER. A respecto disto as Consultas Vinculantes da Dirección Xeral de Tributos V0564-20 e V1978-20.
O vendedor deberá expedir a correspondente factura e, ademais, un documento electrónico de reembolso (DER), dispoñible na Sede electrónica da Axencia Estatal da Administración Tributaria, en que se consignarán os bens adquiridos e, separadamente, o imposto que corresponda.
Así, a expedición do documento electrónico de reembolso por parte do vendedor non se configura como unha circunstancia potestativa ou discrecional para o mesmo senón como unha auténtica obriga legal situada ao mesmo nivel que a obriga de emitir factura.
A negativa por parte do vendedor á expedición do documento electrónico de reembolso, á que está obrigado legal e regulamentariamente, podería considerarse como unha controversia de natureza tributaria para os efectos de que o consultante puidese interpor a correspondente reclamación económico-administrativa ante o Tribunal Económico-administrativo Local de Melilla, órgano que non depende da AEAT.
Nin a normativa do IVE nin de IPSI regulan este prazo. A solicitude do viaxeiro pode supor a obriga do vendedor de rectificar as cotas repercutidas para o que dispón dun prazo máximo de 4 anos partir do momento en que se devengó o Imposto correspondente á operación.
De acordo co exposto, o viaxeiro deberá remitir a factura ao provedor antes de que transcorran catro anos desde a devindicación da operación documentada na mesma, de xeito que o devandito provedor poida cumprir coa obriga de rectificar as cotas repercutidas consignadas na mesma. Transcorrido o devandito prazo, o provedor non estará obrigado a rectificar as devanditas cotas nin a devolver o importe das mesmas.
Polo tanto, a liquidación de IPSI e o visado conforme da Aduana debe póro a disposición do vendedor antes de trascurridos 4 anos desde a compra (ver consulta 0348-02 da Dirección Xeral de Tributos).
Teña en conta que, sendo o procedemento electrónico, e estando previsto un prazo máximo de 3 meses para que as compras cheguen a Ceuta ou Melilla, rexistrar as operacións fóra dese prazo require actuacións manuais que poden alongar a tramitación en varios días.