Código de boas prácticas tributarias
Elaborado e aprobado polo Foro de Grandes Empresas para promover unha relación reciprocamente cooperativa entre a Axencia Tributaria e as empresas que o subscriban
Proposta para o reforzamento das boas prácticas de transparencia fiscal empresarial das empresas adheridas ao Código de Boas Prácticas Tributarias, aprobada na sesión plenaria do 20 de decembro de 2016 (28 de outubro de 2016)
I.- Introdución: Transparencia fiscal e relación cooperativa
Nos últimos anos xurdiron múltiples iniciativas en materia de transparencia (desde a “Iniciativa para a Transparencia das Industrias Extractivas” de 2003 – EITI -ata as recentes accións do programa
A transparencia en materia de impostos ou transparencia fiscal é a forma en que as empresas comunican a súa actitude ante os impostos e o importe dos impostos pagos, así como a forma en que achegan, aos seus accionistas e ao resto de interesados na súa actividade, claridade sobre a súa tributación e seguridade de que ofrecen un cumprimento fiscal responsable nos países en que operan.
A transparencia fiscal supón a entrega de información máis alá dos requirimentos legais, de tal forma que un axeitado nivel de transparencia procura unha mellora da reputación e da imaxe da empresa como contribuínte responsable, aumentando con iso o valor das compañías e o interese dos investidores.
Tamén na relación entre empresa e administración tributaria a transparencia fiscal supón apertura e comunicación da información nun grao maior ao previsto e esixido pola norma tributaria.
A OCDE no seu Estudo sobre o papel dos intermediarios fiscais de 2008 definía a relación cooperativa como “… unha relación do contribuínte coa administración tributaria baseada na cooperación e na confianza mutua entre ambas as dúas partes que supón unha vontade de ir máis alá do mero cumprimento das súas obrigas legais”.
A esencia desta relación e o que explica que a conduta das partes desborde os contornos do estritamente esixible pola lei é a existencia dun intercambio de transparencia por certeza temperá e / ou seguridade xurídica. Ante unha actitude de transparencia, apertura e comunicación de información por parte da empresa, a conduta da administración tributaria debe ser predicible e outorgar certeza e seguridade xurídica á empresa na toma das súas decisións de negocio, de aí que ambas as dúas partes da relación mostren interese pola transparencia en materia de impostos.
As autoridades fiscais que se encontran interesadas nesta liña de maior desenvolvemento da transparencia fiscal esperan obter transparencia en xeral en materia de operacións e transaccións transfronteirizas para coñecer mellor a cadea de valor completa da empresa e os impostos pagos en cada país, así como os acordos acadados con outras xurisdicións fiscais. Pero tamén aspiran a obter transparencia no caso concreto para poder entaboar unha relación cooperativa coa empresa e acadar unha correcta determinación do perfil de risco fiscal de cada empresa en particular.
Pola súa banda as empresas interesadas en profundar na transparencia fiscal coa administración tributaria buscan, ademais da mellora reputacional xa comentada, obter un diálogo construtivo e produtivo con aquela que lles permita dispor de maior certeza e seguridade xurídica para as súas decisións empresariais, así como unha redución dos custos de cumprimento que soportan, en especial mediante a adaptación das actuacións de control e dos procedementos de comprobación a este novo marco de cumprimento cooperativo e ao distinto nivel de risco que poidan presentar.
Polo tanto, a transparencia fiscal achega á empresa e / ou á administración tributaria vantaxes nos tres ámbitos mencionados:
-
o da mellora reputacional,
-
o da construción dunha relación cooperativa útil, e
-
o dunha correcta análise de riscos fiscais dos contribuíntes
Tomando en consideración estas premisas, con data 2 de novembro de 2015 o Pleno do Foro de Grandes Empresas acordou a introdución dun Anexo ao Código de Boas Prácticas Tributarias (de agora en diante, CBPT) para reforzar a relación cooperativa entre a Axencia Tributaria e as empresas adheridas a este instrumento de boa gobernación fiscal mediante unha serie de accións que perseguen fomentar a transparencia e a seguridade xurídica no cumprimento das obrigas tributarias (1).
Baixo a rúbrica “Reforzamento das boas prácticas de transparencia fiscal empresarial”, o apartado 2 do citado Anexo establece que as empresas poderán pór a disposición da Axencia Tributaria (de agora en diante, AEAT ) información sobre unha serie de actuacións e decisións en materia fiscal.
En síntese, trátase da entrega de información sobre certos aspectos da actividade económica das empresas que abarcan desde a explicación sobre a presenza en paraísos fiscais, a estrutura de financiamento dos grupos empresariais, así como o grao de congruencia cos principios das accións do denominado ‘Paquete BEPS’ da OCDE, ata a explicación das operacións societarias máis significativas, a estratexia fiscal do grupo aprobado polos órganos de goberno e o catálogo de operacións que se someten ao consello de administración da entidade.
O obxectivo declarado consiste en propiciar “un temperán coñecemento da política fiscal e de xestión de riscos fiscais” das empresas que, en definitiva, redundará nunha mellora da seguridade xurídica e nuns menores custos de cumprimento e contribuirá a unha redución da conflitividade.
No referente á remisión desta información, sinálase que preferentemente se subministre con carácter previo á presentación da declaración do Imposto sobre Sociedades e que cada empresa e a AEAT, de mutuo acordo, establecerán o contido e alcance desta información, así como o formato en que deberá estar a disposición da AEAT.
Xunto ao anterior, resulta esencial destacar que a Resolución do 22 de febreiro de 2016, da Dirección Xeral da AEAT, pola que se aproban as directrices xerais do Plan Anual de Control Tributario e Aduaneiro de 2016 (BOE do 23 de febreiro), recolleu expresamente a posibilidade de que as empresas adheridas ao CBPT faciliten á AEAT información en materia fiscal, nos seguintes termos:
“Así mesmo, o reforzamento das boas prácticas de cara ao aumento da transparencia fiscal empresarial vai propiciar unha mellora na relación cooperativa entre a Axencia Tributaria e as empresas adheridas ao Código de Boas Prácticas Tributarias. Isto xerará un máis axeitado e temperán coñecemento e avaliación mutua da política fiscal e de xestión de riscos fiscais, mediante o impulso de actuacións dirixidas a que as empresas adheridas ao Código faciliten á Administración Tributaria determinada información directamente relacionada coas súas actuacións e decisións en materia fiscal, nos termos recollidos nas Conclusións relativas ao desenvolvemento e seguimento da aplicación do Código de Boas Prácticas Tributarias no marco da relación cooperativa entre a Axencia Tributaria e as empresas, aprobado na sesión plenaria do Foro de Grandes Empresas do 2 de novembro de 2015. (…)”
II.- Obxecto da proposta
Con base nas consideracións que foron expostas, o obxecto do presente documento consiste en desenvolver unha proposta para o reforzamento das boas prácticas de transparencia fiscal empresarial a que se refire o Anexo ao CBPT. En concreto, trátase de articular o contido e utilización dun informe que podería denominarse “Informe Anual de Transparencia Fiscal para empresas adheridas ao CBPT” (de agora en diante, Informe de Transparencia).
Para tal fin, en primeiro lugar, descríbese o alcance da información, o seu carácter, uso e forma e prazo de presentación.
En segundo termo, própónse que tipo de actuacións poderá levar a cabo a AEAT tras recibir os informes de transparencia, isto é, como explotará a información e que consecuencias pode ter para as empresas.
En terceiro extremo, analízase cal podería ser a utilidade ou vantaxe que obterán as empresas adheridas ao CBPT en caso de facilitar á AEAT a información de referencia.
Por último, acompáñase a este documento un conxunto de orientacións sobre o contido do propio Informe de Transparencia que pretenden servir de referencia para delimitar a información que finalmente cada unha das empresas adheridas ao CBPT estean dispostas a proporcionar á AEAT, con pleno respecto, en todo caso, ao principio xa mencionado segundo o cal o contido, alcance e formato do informe establecerase para cada caso concreto de mutuo acordo entre empresa e AEAT.
III.- Alcance da información: carácter, uso e forma e prazo de presentación
O reforzamento das boas prácticas de transparencia fiscal das empresas adheridas ao CBPT debe respectar, en todo caso, o dereito á protección dos datos con transcendencia tributaria.
Convén ter en conta que a información obtida pola Administración Tributaria adquire transcendencia tributaria cando se encamiña á aplicación efectiva dos tributos, aínda que a súa utilidade poida ser potencial, indirecta ou hipotética.
Polo tanto, enténdese que a información que sexa proporcionada polas empresas seguindo o previsto no Anexo ao CBPT goza do carácter reservado que se encontra consagrado no artigo 95 da Lei 58/2003, do 17 de decembro, Xeral Tributaria, nos seguintes termos:
“Artigo 95. Carácter reservado dos datos con transcendencia tributaria.
1. Os datos, informes ou antecedentes obtidos pola Administración tributaria no desempeño das súas funcións teñen carácter reservado e só poderán ser utilizados para a efectiva aplicación dos tributos ou recursos cuxa xestión teña encomendada e para a imposición das sancións que procedan, sen que poidan ser cedidos ou comunicados a terceiros non sendo que a cesión teña por obxecto: (…)”.
En definitiva, aínda que son as empresas adheridas ao CBPT quen consenten en proporcionar a información contida no Informe de Transparencia a que se refire este documento, en todo caso, dada a natureza da información e xa que é obtida pola AEAT no exercicio das súas funcións, esta debe garantir o seu carácter reservado.
Polo que se refire ao uso e destino da información contida no Informe de Transparencia por parte da AEAT estímase que para que resulte axeitada á súa finalidade, isto é, o temperán coñecemento da política fiscal e de xestión de riscos fiscais das empresas adheridas ao CBPT, o uso daquela non pode ser outro que para a actividade de análise de riscos propios dos órganos da Inspección dos Tributos, polo que parece conveniente que o Informe sexa remitido a este órgano.
No referente ao alcance da información remitida, tendo en conta a finalidade sinalada no apartado anterior e o principio de determinación do devandito alcance de mutuo acordo entre empresa e AEAT, poderá limitarse á que teña ou poida ter transcendencia fiscal en España ou ben ter un alcance máis amplo.
Desde un punto de vista meramente práctico considérase que, polo menos durante os primeiros momentos de implantación do presente reforzamento das boas prácticas de transparencia fiscal empresarial, é preferible que o Informe de Transparencia Fiscal sexa remitido, en todos os casos, ao xefe da Dependencia de Control Tributario e Aduaneiro da Delegación Central de Grandes Contribuíntes e non só cando a empresa emisora do Informe encóntrese adscrita a esta Delegación. Todo iso sen menoscabo das competencias que correspondan aos órganos da Inspección dos Tributos das Delegacións Especiais da AEAT respecto das empresas non adscritas á Delegación Central.
Para tal fin, as empresas poderán presentar o informe de transparencia:
-
ben en soporte papel no Rexistro desta Delegación Central de Grandes Contribuíntes dirixindo o escrito á Dependencia de Control Tributario e Aduaneiro;
-
ben en formato electrónico a un enderezo de correo electrónico da Dependencia de Control Tributario e Aduaneiro que sería facilitada á empresa en cuestión a través das persoas de contacto responsable do cumprimento cooperativo.
En ambos os dous casos, deixarase constancia de que a empresa presentou o informe de transparencia: a través do asento expedido polo Rexistro da Delegación Central de Grandes Contribuíntes ou mediante contestación ao enderezo de correo electrónico da empresa.
No referente ao prazo de remisión da información, como anteriormente se apuntou, o Anexo ao CBPT prevé que terá lugar, preferentemente, con carácter previo á presentación da declaración do Imposto sobre Sociedades.
Non obstante, dada a finalidade do Informe, enténdese que non existe inconveniente para que se proceda á súa presentación con posterioridade á terminación do prazo de declaración do citado imposto.
Convén, iso si, fixar un período orientador para a presentación do Informe de Transparencia Fiscal. Con esta finalidade própónse que as empresas poidan remitir o referido informe desde o día seguinte á aprobación das contas anuais (o que debe ter lugar dentro dos seis meses seguintes ao peche de exercicio social) ata tres meses despois á terminación do prazo de presentación da autoliquidación do Imposto sobre Sociedades, é dicir, ata o día 25 de outubro se o exercicio social coincide co ano natural.
IV.- Tratamento da información remitida
No proceso de explotación e análise pola AEAT da información contida no Informe de Transparencia poden distinguirse as seguintes fases ou etapas:
-
Remisión e recepción do Informe
-
Explicación do Informe
-
Achega de documentación
A respecto disto, convén lembrar que o grupo de traballo de relación cooperativa, creado no seo do Foro de Grandes Empresas, presentou en outubro de 2013 unha serie de conclusións en que constaba o establecemento dunha canle de relación bidireccional e especializado entre as empresas e a AEAT. (2)
Estímase conveniente facer uso da citada canle de comunicación en todas as fases anteriormente indicadas.
A) Remisión e recepción do Informe
Como xa se sinalou, o Informe de Transparencia remitirase polo medio elixido pola empresa ao xefe da Dependencia de Control Tributario e Aduaneiro da DCGC quen unha vez recibido acusará recibo do mesmo. No seo desta Dependencia procederase a un primeira análise da información recibida para constatar a súa idoneidade aos efectos do reforzamento das boas prácticas de transparencia fiscal da empresa. O resultado desta primeira valoración preliminar será comunicado aos responsables da empresa e ao mesmo tempo establecerase de común acordo coa empresa a forma en que deba producirse a etapa de explicación do Informe que se describe a continuación.
B) Explicación do Informe
A través da canle de comunicación xa mencionada, a empresa e a AEAT acordarán a mellor maneira de proceder á explicación de todos os extremos contendidos no Informe de Transparencia que requiran a devandita explicación, en particular aqueles que, por razón da súa complexidade, confidencialidade ou sensibilidade comercial non fosen suficientemente explicados no propio Informe. Nesta fase a empresa poderá completar, ampliar, detallar e aclarar cantos datos e informacións resulten relevantes.
Á finalización desta fase, que con carácter xeral estará terminada transcorrida un prazo razoable e suficiente (catro ou cinco meses) desde a recepción do Informe de Transparencia, a AEAT facilitará á empresa a súa opinión sobre a información achegada.
A petición da empresa adherida ao CBPT, a achega do Informe de Transparencia poderá ser obxecto de mención na web da AEAT con indicación dos exercicios fiscais en que se remitise o devandito informe.
C) Achega de documentación
Finalizadas as fases anteriores ou durante a fase de explicación do Informe de Transparencia, a empresa voluntariamente ou a petición da AEAT, poderá achegar documentación soporte da información contida no Informe de Transparencia, ou ben documentación adicional ou complementaria daquela , aos efectos de permitir aos órganos da Inspección determinar o perfil de risco da empresa e obrar en consecuencia.
Con esta finalidade resultarán de aplicación as previsións contidas nos plans anuais de control relativo ás actuacións de verificación e análise da información voluntariamente achegada polas empresas adheridas ao CBPT, e planifíquense e desenvolvan as actividades informativas e de control que se estimen convenientes.
Neste sentido, á vista da información contida no Informe de Transparencia e da documentación posteriormente achegada á Inspección dos Tributos, esta trasladará, á empresa, a súa valoración en relación con determinados aspectos recollidos no Informe que permitirán a aquela coñecer os criterios administrativos aplicables sobre aspectos aos que se refira o informe e que poidan ser útiles tanto para o desenvolvemento das boas prácticas tributarias en xeral, como para a presentación das declaracións polo Imposto sobre Sociedades en particular.
Se é o caso, a empresa poderá obter tamén esta valoración mediante a realización das consultas previstas no apartado 2.3 do CBPT.
Así mesmo, cando a Inspección dos Tributos efectuase a correspondente análise de riscos, determinará que actuacións vai desenvolver ao obxecto de ofrecer a suficiente seguridade xurídica ao con respecto á empresa emisora do Informe de Transparencia.
En calquera dos supostos anteriores, nesta fase poderá iniciarse un diálogo entre empresa e Inspección que permitirá construír unha relación cooperativa sólida e produtiva para ambas as dúas partes.
V.- Utilidade do informe para as empresas
Conforme ao indicado anteriormente, a achega voluntaria por parte das empresas adheridas ao CBPT do Informe de Transparencia presenta unha serie de vantaxes para as mesmas que convén destacar.
No ámbito da mellora reputacional da empresa, as empresas que presenten este Informe poderán darlle o nivel de publicidade que consideren oportuno a este feito. Pola súa parte a AEAT, sen prexuízo de que como se indicou anteriormente a información fornecida ten transcendencia tributaria e, en consecuencia, carácter reservado segundo o previsto no artigo 95 da Lei 58/2003, do 17 de decembro, Xeral Tributaria, a petición da empresa, poderá divulgar na súa páxina web que o Informe de Transparencia foi voluntariamente posto a disposición da AEAT.
A presentación do Informe e da documentación correspondente vai permitir tamén a construción dunha relación cooperativa útil na medida en que as empresas, a cambio de transparencia, recibirán unha valoración temperá da Inspección sobre determinados aspectos aos que se refire o Informe, conseguindo con iso tamén a redución da litixiosidade sobre eses mesmos aspectos da súa tributación.
En efecto, a presentación desta información permitirá iniciar un proceso de discusión informal coa AEAT en que a empresa poderá, se resulta necesario, aclarar a información fornecida ou achegar detalles adicionais sobre os criterios aplicados na súa elaboración, favorecendo unha redución da inseguridade xurídica á que poderían estar expostas, así como a litixiosidade entre ambas as dúas partes. Se, ademais, este documento preséntase con anterioridade á finalización do prazo regulamentario de presentación da declaración, a empresa poderá adaptar o contido da mesma con base nos criterios manifestados pola AEAT, incrementando, aínda máis, a súa seguridade xurídica.
Adicionalmente se, en relación con algún aspecto concreto que puidese xurdir durante este proceso, a empresa quixese obter o criterio por escrito da AEAT poderá propor por escrito as súas dúbidas sobre o tratamento tributario de determinadas operacións ou operativas, de acordo ao previsto no apartado 2.3 do CBPT.
Esta posibilidade prevista no CBPT foi desenvolvida no apartado II.2 do documento de “Conclusións do grupo de traballo sobre o novo modelo de relación cooperativa entre a axencia tributaria e as empresas adheridas ao Código de Boas Prácticas Tributarias”, do 29 de outubro de 2013, segundo o cal, con independencia do mecanismo legal de consulta ante a Dirección Xeral de Tributos, as empresas poderán propor á AEAT as súas dúbidas sobre o tratamento tributario de operacións de especial complexidade e transcendencia económica, acompañando un informe en que exporán o criterio que entenden aplicable. A AEAT, á vista do anterior, poderá emitir un informe sobre as cuestións expostas recollendo os criterios sobre o tema dos órganos de aplicación dos tributos, nos termos establecidos no devandito documento.
Doutra banda, cabe lembrar que o apartado 2.4 do CBPT xa prevé que as empresas adheridas poidan presentar un anexo explicativo canda as súas declaracións tributarias que, na medida en que os datos comunicados se adapten á realidade e os criterios aplicados estean razoablemente fundamentados, será valorado favorablemente para os efectos de determinar a dilixencia, o dolo ou culpa a que refire a Lei Xeral Tributaria.
Finalmente, a elaboración por parte da Inspección dunha correcta análise de riscos fiscais da empresa redundará nun control administrativo máis eficiente e temperán daquela e, polo tanto, na obtención de seguridade xurídica de forma máis próxima no tempo, permitindo á empresa coñecer con maior prontitude que aspectos poden ser considerados de risco fiscal pola Administración tributaria e cales non.
VI.- Conclusión xeral
O acordo entre a AEAT e as empresas sobre o reforzamento das boas prácticas de transparencia fiscal que se plasma no Informe de Transparencia, así como o uso que se vai a facer do mesmo, supón un avance significativo no establecemento dun modelo de relación cooperativa entre ambas as dúas partes, baseada nos principios de transparencia e confianza mutua a través do coñecemento e posta en común dos problemas que poidan proporse na aplicación do sistema tributario, así como no cumprimento dos obxectivos recollidos no CBPT.
Este novo paso cara a unha relación máis cooperativa entre empresas e administración tributaria requirirá, non obstante, unha avaliación do seu funcionamento e resultados no futuro resultando moi conveniente que para estes fins calquera das partes propoña as modificacións e / ou melloras que se consideren oportunas, tanto en relación co contido como no relativo ao seguimento que se realice destas boas prácticas de transparencia.
VII.- Ano 2016. Período transitorio de natureza experimental
Considérase que a presentación voluntaria por parte das empresas no ano 2016 dun primeiro Informe de Transparencia pode servir como experiencia piloto para mellorar, completar e modular a presente proposta de boas prácticas de transparencia no futuro.
Neste sentido, própónse que as empresas que consideren conveniente e útil durante o ano 2016 entrar neste proceso experimental presenten o Informe de Transparencia reforzada co contido que estimen suficiente e axeitado á súa situación e actividade, tendo en conta os obxectivos e o alcance da información anteriormente descritos.
Non obstante, únense á presente proposta unhas orientacións xerais e flexibles sobre a posible estrutura e contido do modelo de informe que as empresas que así considéreno poderán seguir voluntariamente para a elaboración en 2016 dun Informe Anual de Transparencia Fiscal correspondente ao exercicio 2015.
Orientacións sobre a estrutura e contido do modelo de “Informe Anual de Transparencia Fiscal para empresas adheridas ao Código de Boas Prácticas”
DATOS IDENTIFICATIVOS DO EMISOR DO INFORME
DATA EXERCICIO REFERENCIA:
CIF :
DENOMINACIÓN SOCIAL:
DOMICILIO SOCIAL:
DECLARACIÓN DO EMISOR DO INFORME
A empresa achega voluntariamente esta información en desenvolvemento do Anexo ao Código de Boas Prácticas Tributarias, aprobado en data 2/11/15.
A información achegouse con posterioridade á presentación das contas anuais e ten carácter reservado. A empresa declara expresamente que a información achegada é certa e fiable.
Explicación dos motivos polos que a empresa decidiu de forma voluntaria presentar esta información.
Explicación do alcance xeral da información achegada, indicando aqueles apartados do Informe en que a empresa opta por informar unicamente dos aspectos que teñan ou poidan ter transcendencia fiscal en España.
A.- ESTRUTURA E ACTIVIDADE INTERNACIONAL DO GRUPO
Explicación e descrición das principais liñas de negocio do grupo e a súa situación xeográfica e dimensión de cada unha das liñas de negocio.
B.- PRESENZA EN PARAÍSOS FISCAIS
Descrición da tipoloxía das actividades desenvolvidas nestes territorios así como das funcións, riscos e dimensión das entidades do grupo que as realizan, así como doutros datos que permitan analizar e xustificar tales actividades.
Con esta finalidade, a empresa poderá informar sobre os territorios cualificados como paraísos fiscais de acordo coa normativa española ou tamén incluír información sobre aqueloutros territorios que conforme a outros criterios que considere axeitados puidesen ser incluídos na categoría de paraísos fiscais ou zonas de nula tributación.
C.- TRIBUTACIÓN INTERNACIONAL E ADUANEIRA
C.1. FINANCIAMENTO
Descrición dos aspectos principais da estrutura de financiamento do grupo coa explicación que se considere oportuna e suficiente sobre as empresas que obteñen financiamento alleo ao grupo, do grupo, ou ben conceden financiamento no seo do grupo.
Explicación da utilización das condicións de prestación dos servizos de
Descrición da política xeral do grupo en relación coa utilización de instrumentos financeiros derivados.
Descrición da política xeral do grupo en relación co reparto de dividendos (intra e extragrupo).
C.2. XESTIÓN DA PROPIEDADE INDUSTRIAL E INTELECTUAL
Descrición dos principais intanxibles do grupo e onde localízanse os centros dedicados a actividades de investigación e desenvolvemento.
Descrición dos principais acordos de creación, adquisición, licenza e cesión de intanxibles vixentes no exercicio, tanto entre entidades do grupo como con entidades alleas ao grupo.
C.3. SERVIZOS INTRAGRUPO
Descrición dos servizos prestados por entidades do grupo a outras entidades do mesmo con especial referencia aos denominados “
Descrición dela existencia de servizos “baixo demanda ”ou “a disposición” e “de baixo valor engadido”.
Descrición da forma de determinar as retribucións dos citados servizos intragrupo e do método de valoración elixida.
Explicación de se o grupo dispón dunha “central de compras” e, se é o caso, do seu funcionamento e remuneración.
C.4. OPERACIÓNS DE COMERCIO EXTERIOR DE BENS E SERVIZOS
Descrición dela organización das operacións de comercio exterior e de servizos, con referencia ás compras e vendas e aos servizos prestados e recibidos.
C.5. GRADO DE CONGRUENCIA COS PRINCIPIOS E ACCIÓNS
Explicación do grao de congruencia do comportamento fiscal da empresa, en relación cos principios e accións BEPS, coa información que se considere suficientemente xustificativa. Neste sentido, exporanse todas aquelas operacións, actos ou feitos que poidan dar lugar a dobres deducións de gasto, dobre aproveitamento de beneficios fiscais, dobre aproveitamento de perdas, utilización de entidades ou instrumentos híbridos, dobre non imposición, coa explicación da súa xustificación e grao de congruencia cos principios e accións BEPS.
A empresa poderá valorar proporcionar información sobre posibles operacións sometidas a obriga de revelación noutras xurisdicións.
Explicación de se se realizaron ou existen operacións en vigor respecto das cales se obtivese algún acordo ou decisión administrativa das seguintes: acordos relativos a aplicación de réximes fiscais preferenciais; Apas; acordos que inclúan algún axuste a baíxaa dos beneficios; acordos relativos a establecementos permanentes; acordos en materia de sociedades canalizadoras de renda.
D.- CAMBIOS SIGNIFICATIVOS EN ESTRUTURAS HOLDING Y SUBHOLDING
Explicación da realización de cambios significativos nas estruturas holding e subholding que se executasen total ou parcialmente no exercicio e explicación das operacións e os seus motivos económicos.
E.- OPERACIÓNS SOCIETARIAS MÁIS SIGNIFICATIVAS
Explicaciónde as operacións societarias máis significativas, incluíndo sucursais e establecementos permanentes e operacións de adquisición ou transmisión de negocios intra e extragrupo que se executasen no exercicio, con indicación das operacións e os seus motivos económicos.
F.- ESTRATEXIA FISCAL DO GRUPO APROBADO POLOS ÓRGANOS DE GOBERNO (529 ter Lei Sociedades de Capital)
Descrición da estratexia fiscal do grupo; como determínase a devandita estratexia; quen é responsable da mesma e onde está recollida e que medidas de control interno aplica para garantir que todos os empregados afectados pola devandita estratexia coñézana e apliquen (marco de control fiscal).
G.- CATÁLOGO DE OPERACIÓNS FISCAIS SOMETIDAS AO CONSELLO DE ADMINISTRACIÓN (529 ter Lei Sociedades de capital)
Explicación de como determínanse as operacións de especial risco fiscal cuxa aprobación debe someterse o Consello de administración e quen determínao.
Explicación de que medidas de control interno aplícanse para garantir que todas as operacións que requiren aprobación do Consello acórdanse polo mesmo (por exemplo, controis internos, auditoría externa, etc.).
Explicación da supervisión de forma periódica da efectividade das medidas de control.
H.- INSTRUCIÓNS EN MATERIA DE PREVENCIÓN DE OPERACIÓNS ILÍCITAS, BRANQUEO Ou OCULTACIÓN DE BENS
Explicación de se dispón de instrucións internas en materia de prevención de operacións ilícitas, de branqueo ou de ocultación de bens e quen é o responsable.
Explicación de se esas instrucións accesibles a todo o persoal e como pode accederse ás mesmas.
Explicación das medidas de control interno que aplica para garantir que as devanditas instrucións se cumpran.
Breve descrición das devanditas instrucións.
I.- OUTRAS CUESTIÓNS
Explicación dos principais litixios fiscais existentes.
Explicación das consultas tributarias presentadas pola entidade no exercicio, que poidan afectar á súa tributación en España.
Explicación de se algunha das entidades do seu grupo participan en programas de cumprimento cooperativo.
Explicación do tratamento fiscal doutras operacións e actividades que a entidade considere relevantes.
Reprodución, se é o caso, da mención de aspectos fiscais a incluír no informe de xestión ou integrado da entidade. (Nota de goberno fiscal corporativo).
J.- OBSERVACIÓNS XERAIS
A información relativa a persoas físicas ou xurídicas de forma individualizada, facilitarase cumprimentada mediante o correspondente NIF, CIF ou código similar cando proceder, sen prexuízo da súa consideración como información de carácter non público, así como da sometemento, no caso das persoas físicas, á normativa de protección de datos de carácter persoal.
A información, non sendo que se considere outra cousa, é á data de peche do exercicio ao que se refire o Informe.
Toda a información que haxa que incluírse no informe e non estea baixo o control da sociedade, facilitarase en función do coñecemento que teña a sociedade, das comunicacións que se lle realizasen en cumprimento das disposicións vixentes e da información que conste nos rexistros públicos.
A empresa tomará en consideración para determinar a extensión e a concreción da información contida no informe (datos, antecedentes, empresas grupo interveniente, volume de operacións, magnitudes tributarias, etc.) os seus obxectivos reputacionales en materia de reforzamento da transparencia e a súa suficiencia aos efectos de propiciar un axeitado control de riscos por parte da Administración.
(1) "Conclusións relativas ao desenvolvemento e seguimento da aplicación do Código de Boas Prácticas Tributarias no marco do modelo de relación cooperativa entre a Axencia Tributaria e as Empresas, aprobado na sesión plenaria do 2 de novembro de 2015". Nova ventá (Volver)
(2) "Conclusións do Grupo de Traballo sobre o novo modelo de relación cooperativa entre a Axencia Tributaria e as empresas adheridas ao Código de Boas Prácticas Tributarias para o Pleno do Foro de Grandes Empresas do 29 de outubro de 2013".Nova xanela (Volver)